Dječji vrtić Milana Sachsa ustanova je otvorena za primjenu i vrednovanje suvremenih didaktičko-metodičkih pristupa. Dinamična je i usmjerena prema promjenama i stalnom osuvremenjivanju vlastita kurikuluma te razmjeni iskustava u primjerima dobre prakse. Riječ je o ustanovi usmjerenoj prema osluškivanju specifičnosti uže društvene zajednice kojoj je vrtić okrenut, djeci i roditeljima te profesionalnim i stručnim kvalitetama odgojno-obrazovnih djelatnika koji u njoj djeluju.
CJELOŽIVOTNO UČENJE POČINJE U VRTIĆU
Dramsko-scenskim programom, koji ima vodeće mjesto u odgojno-obrazovnom procesu u našem vrtiću, pružamo djeci mogućnost da što bolje dožive i istraže sebe na kreativan način s pomoću priče, likovnosti, glazbe, pokreta, lutkarstva i novih medija u bogatom i poticajnom materijalnom i socijalnom okružju.
Predstavljanjem vlastita modela razvoja sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Dječji vrtić Milana Sachsa nudi inovativan sklop znanja i vještina za razvoj stručnog odgojitelja koji će svojim profesionalnim radom poticati cjelovit razvoj suvremenog djeteta.
Pristupom koji njegujemo s pomoću dramsko-scenskog programa stvaramo kvalitetno ozračje za učenje i stjecanje novih spoznaja poštujući različitosti među djecom. U sklopu toga posebno smo usmjereni prema poticanju i razvijanju kompetencija za cjeloživotno učenje.
Ispunjavanje uvjeta za razvoj tih kompetencija u djece pokazuje da je Dječji vrtić Milana Sachsa usmjeren prema djetetu i njegovu razvoju, ali i prema razvoju kulture koja podupire stvaralaštvo i potencijale svakog djeteta i odraslih osoba te potiče djelatnike na cjeloživotno učenje i unapređivanje vlastite odgojno-obrazovne prakse.
Kompetencije koje su djetetu potrebne kako bi se nakon vrtića lakše prilagodilo uvjetima življenja, rasta i razvoja u školskom okružju, a potom i u odrasloj dobi prihvatili su Europski parlament i Europsko vijeće. To su ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, naravno, prilagođene dječjoj dobi i potrebama djeteta u toj fazi njegova rasta i razvoja:
- Komunikacija na materinskom jeziku
- Elementarna komunikacija na stranim jezicima
- Matematička kompetencija i osnovne kompetencije u prirodoslovlju i tehnologiji
- Digitalna kompetencija
- Učiti kako učiti
- Socijalna i građanska kompetencija
- Poduzetnost
- Kulturna svijest i izražavanje
- Motoričke kompetencije primjerene dobi
- Podizanje profesionalnih kompetencija odgojitelja.
U podizanju profesionalnih kompetencija odgojitelja drugih vrtića stručno-razvojni centar ima zadaću potaknuti odgojitelje na daljnji proces kvalitativnih promjena u vlastitu radu čime će se podizati kvaliteta uvjeta za učenje djece s naglaskom na poticanje stvaralaštva i učenja s pomoću tradicionalnih i suvremenih medija – priča te glazbenih, likovnih, dramskih, scenskih i digitalnih sadržaja.
Aktivnosti u radu s djecom koncipirali smo tako da omogućuju integriranje različitih područja učenja te holistički doživljaj medijske prezentacije iz područja stvaranja i izražavanja u čemu igra ima najvažnije mjesto.
Velik odziv odgojitelja pokazao je da je takav oblik edukacije zanimljiv i potreban odgojiteljima kao nositeljima odgojno-obrazovne prakse.
………………………
dr. sc. Gordana LEŠIN, ravnateljica | Dječji vrtić Milana Sachsa | vrtic.milanasachsa@zagreb.hr