Jučer-danas-sutra
PET TAJNI KOJE ĆE VAM POMOĆI DA VAM RAZREDNI PRIBOR POTRAJE
Školski pribor ne raste na drveću!
objavljeno: 3. listopada 2017.

Držite se ovih jednostavnih trikova i pribor će vam potrajati mnogo dulje!

1) Nemojte podijeliti pribor odmah, nego ga čuvajte za poslije.

Kad je riječ o školskom priboru, učenici će uzeti gotovo sve što im ponudite. Ako izložite sve markere koje imate za cijelu godinu, učenici će otvoriti svaki pojedini marker i (udubiti vrhove) u prvih tjedan dana. A kemijske će olovke bez sumnje nestati istom brzinom kojom ste pokazali učenicima da su im dostupne.

ŠTO MOŽETE UČINITI: Nemojte podijeliti pribor na početku godine. Od ljepljivih štapića do bojica, sve možete obnoviti poslije.

2) Budite im primjer pravilne upotrebe pribora

Uvijek me uhvati jeza kad vidim da je učenik uzeo hrpu od 15 maramica da bi jedanput obrisao nos. Ili kada vidim da učenici iskoriste većinu ljepljivog štapića da bi zalijepili komadić papira.

Uzmite vremena da im pokažete kako malo ljepila može dugo potrajati ili kako nježno pritisnuti kada upotrebljavate bojice.

ŠTO MOŽETE UČINITI: Pokažite učenicima što smiju, a što ne smiju učiniti sa školskim priborom. Ja pritom uvijek igram ulogu učenika koji bezbrižno ostavlja marker bez poklopca. Zatim kažem učenicima neka mi kažu što sam učinila pogrešno. Tako oni smišljaju vlastita rješenja za sprečavanje traćenja pribora.

3) Podsjetite učenike da vode brigu o priboru

Jedna od velikih lekcija u vezi s držanjem pribora u učionici jest to da učenici nauče kako se pobrinuti za stvari tako da one potraju. Ako učenici ne održavaju pribor ili ne vraćaju stvari na svoje mjesto, tada će biti frustrirani kada budu ponovo trebali taj pribor.

ŠTO MOŽETE UČINITI: Uzmite pola minute za kratku objavu prije razrednog projekta ili aktivnosti koja uključuje upotrebu pribora. Npr., osmislite slogane poput „Poklopci na ljepila!“ ili „Mrvica ljepila je dovoljna!“ svaki put kad upotrebljavate ljepilo u učionici. Naposljetku će učenici internalizirati te lekcije i čuti vaš glas u svojoj glavi svaki put kad budu upotrebljavali razredni pribor.

4) Odredite mjesto za izgubljene olovke

Iako postoje cijeli blogovi posvećeni tome kako pravilno našiljiti olovku u razrednom okruženju, sada želim nešto reći o smanjenju potrošnje olovaka.

Toliko olovaka završi na podu s drugim priborom. Riješite taj problem tako da odredite mjesto za izgubljene olovke.

ŠTO MOŽETE UČINITI: Izradite šalicu za izgubljene olovke ili ladicu u koju učenici mogu pospremiti olovke koje su našli. Ja obično pregledam pod učionice na kraju dana i nađem barem šest olovaka. Još bolje, možete osmisliti razredni posao za učenike koji će tražiti ostavljene olovke i prikupiti ih na kraju svakog dana.

 5) Nikada nemojte podijeliti učenicima nove papire

Ako ste ikada gledali kako djeca boje, tada znate da im količina papira koji upotrebljavaju nije bitna. Oni bi uništili cijeli paket papira za ispis u deset minuta kad biste im to dopustili. Stoga, moj savjet jest da kvalitetniji papir, kolaž-papir te čak i prazan bijeli papir sačuvate za velike projekte.

ŠTO MOŽETE UČINITI: Izradite košaru za reciklirani papir u koju možete staviti fotokopije koje više ne trebate. Učenici slobodno mogu uzimati taj papir da bi crtali na njemu ili izrađivali papirnate avione od njega.

………………..

NAPOMENA

  • We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora
  • Izvor: weareteachers.com