Zanimljivosti
PROJEKT „POTPORA PROVEDBI POLITIKE ZA INTEGRACIJU MIGRANATA”
Treninzi za psihosocijalnu podršku učenicima–migrantima u obrazovnom sustavu
objavljeno: 3. listopada 2017.

Projekt se provodi u suradnji s konzorcijem koji čine Wyg savjetovanje d. o. o. i Teched savjetodavne usluge d. o. o. Projekt financira Europska unija, a sufinancira Vlada Republike Hrvatske – Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina.

Općeniti cilj projektajest razvoj sveobuhvatnog okvira za unapređenje provedbe, praćenja i mjerenje učinkovitosti mjera integrativne migracijske politike u Republici Hrvatskoj, dok je svrha projekta provedba potrebnih evaluacijskih i edukacijskih aktivnosti te aktivnosti izradbe, uspostave i testiranja mrežne platforme za praćenje provedbe akcijskog plana za integraciju migranata kako bi se osiguralo unapređenje provedbe integrativnih mjera, praćenje njihove provedbe te stvorio prostor za vrednovanje učinka integrativne migracijske politike.

  • Trajanje projekta je petnaest mjeseci, u razdoblju od 27. siječnja 2017. do 27. travnja 2018. godine.

U sklopu projekta „Potpora provedbi politike za integraciju migranata” održan je 27. i 28. rujna trening u Rijeci, a isti takav trening održat će se 4. i 5. listopada u Osijeku, pod nazivom „Pružanje psihosocijalne podrške učenicima – migrantima u obrazovnom sustavu“. Trening je namijenjen psiholozima, pedagozima, ravnateljima i učiteljima koji rade ili se pretpostavlja da će raditi s djecom migrantima.

  • Teme treninga u Rijeci i Osijeku su ova: Prava djece migranata, strateški i provedbeni dokumenti u obrazovanju u RH, Specifične potrebe djece migranata, Psihološke posljedice ratnih trauma kod djece, Specifične poteškoće s kojima se susreću djeca migranti, Metode i tehnike rada sa školskom zajednicom, Komunikacija s roditeljima i uključenje u školsku zajednicu te mnoštvo vježbi i radionica.

Ovo su tek prvi u nizu od tri predviđena treninga različite tematike. Nakon treninga za pružanje psihosocijalne potpore učenicima održat će se dva dvodnevna treninga namijenjena zaposlenicima MZOS-a i AZZO-a o programiranju integrativnih sadržaja u obrazovnom sustavu te provedba četiriju odnosno dvaju dvodnevnih treninga o radu sa žrtvama trgovanja ljudima (namijenjena zaposlenicima centara za socijalnu skrb i posebnih skrbnika za djecu bez pratnje te zaposlenicima ustanova socijalne skrbi u koje su smještena ili se planira smještaj djece i mladih bez pratnje).

Uz aktivnosti u sklopu projekta „Potpora provedbi politike za integraciju migranata”, pedagozima, psiholozima i učiteljima u školama vrlo je korisna i brošura Centra za djecu, mlade i obitelj Modus, koja je tiskana zahvaljujući financijskoj potpori Ministarstva znanosti i obrazovanja pod naslovom „Djeca izbjeglice u školama“ i u njoj se može naći niz praktičnih te vrlo korisnih savjeta i informacija.

I brošura i treninzi ponajprije imaju zadaću razbijanja predrasuda o izbjeglicama, migrantima i tražiteljima azila, daju nam jasne definicije što znači separacija/segregacija, što asimilacija, što marginalizacija, a što integracija. Pomažu prosvjetnim radnicima, ali i široj javnosti da razumiju kako i zašto su izbjeglice ovdje, kako su živjeli prije nego što su protjerani iz svojih domova, koji su pravni okviri obrazovanja izbjeglica u Republici Hrvatskoj i drugo.

Danas se, nažalost, čak i među prosvjetnim radnicima može čuti rečenica „Baš me briga za njih, imamo mi dovoljno naše djece kojoj treba pomoć“.

Treninzi i cijeli program pomažu prosvjetnim radnicima da se pripreme za dolazak učenika izbjeglica, da pripreme svoje učenike na dolazak djece koja ne govore naš jezik, koja dolaze iz neke daleke zemlje i iz druge kulture, pomažu i treniraju prosvjetare kako pripremiti roditelje na dolazak izbjeglica i razbiti predrasude da dolaze „teroristi, prljavci, donositelji zaraznih bolesti, nekulturni i neobrazovani divljaci“.

Učitelji koji dobivaju u razredni odjel učenika migranta, koji ne poznaje hrvatski jezik, za kojeg se ne zna kakvo mu je opće predznanje, za kojeg je nepoznato kakva je ratna razaranja i strahote prošao niti kojim je sve nesigurnim i teškim putovima uopće došao do Hrvatske, trebaju biti dodatno educirani kako bi mogli takvom učeniku pružiti psihosocijalnu potporu, kako bi mu omogućili školovanje, sigurnost i integraciju u našoj domovini.

Stoga je ovakav oblik treninga vrlo važan jer ne znamo što nam donosi budućnost, koliko nas djece migranata još očekuje u bližoj ili daljoj budućnosti.

………

Gordana FODER