Školstvo u medijima
USPJEŠAN ČOVJEK – TKO JE ON I NA ŠTO IMA PRAVO
Što je činiti učitelju kad dođe ‘direktor svemira’ (uspješni roditelj) i zahtijeva ocjenu za svoje dijete?
objavljeno: 4. listopada 2017.

Na primjer, imati peticu za kraj godine – to je ponos učenika, njegove referentne grupe i ponos učenikovih roditelja, škole.

Javno mnijenje igra važnu ulogu u stvaranju obrasca ili stereotipa uspješnog čovjeka. „Uspješni čovjek“ , tko je on? Što on radi? Na što on ima pravo? Na što ne? Kako je dužan odnositi se prema ljudima? Kakva bi trebala biti njegova djeca? Nadalje, prema tom obrascu ljudi ocjenjuju jedni druge. “Obični ljudi” cijene izvana uspješne ljude koje nisu dostigli u bilo kojoj sferi života.

Ocjena 5 daje se za znanje koje je učenik usvojio. No, postoje iznimke.

Na primjer, osoba je direktor velike organizacije, uspješna u poslovnoj sferi svog života. Vrlo često uspjeh u jednoj sferi čini da ljudi misle kako je taj čovjek uspješan u svim ostalim sferama svog života. To se prenosi i na njegovu djecu, koja su dužna biti uspješna i u školi i kasnije u životu.

  • Ne postoji izravan odnos između uspjeha u profesiji i ostalih dijelova života.

Za uspjeh su u pravilu potrebni vještine, znanje, vrijeme, interes. To potvrđuju biografije mnogih poznatih i talentiranih ljudi. Koliko njih je postiglo izvanredan uspjeh u jednoj sferi života i nemaju problema u drugoj?

Međutim, direktoru velike organizacije nije ugodno imati sina s dvojkama ili kćer s trojkama. Odličan organizator procesa proizvodnje ne mora biti uzor svojoj djeci. On ili ona, iz nekog razloga, možda ne uspijevaju organizirati život svoje djece i postići da budu samostalna i uspješna u učenju.

Ako je čovjek u stanju prevladati osjećaj konformiteta i pritiska javnog mnijenja i prihvatiti sebe kao nesavršenog, tad neće dolaziti u školu i zahtijevati ocjenu za održavanje svoje slike o sebi.

Direktor poduzeća koji razumije koliko je važno da njegova djeca postižu svoje ciljeve samostalno i ne idu prečicom. Oni koji ne razumiju važnost razvoja samostalnosti, vjerujući da zbog njihova uspjeha njihova djeca automatski imaju pravo na dobre ocjene, dolaze tražiti ili “izboriti se” za ocjene. Oni se možda oslanjaju na poslovicu: Najprije ti radiš za slavu, a onda slava radi za tebe.

Nastavnik treba podsjetiti ravnatelja kako o ocjeni djeteta odlučuje on sam, no sigurna sam da će u slučaju kad čovjek sebe smatra „gospodarom svemira“ žalba nastavnika izazvati agresiju prema njemu.

Ne smije se zaboraviti da, ako učitelj preuzima ulogu prosvjećenja roditelja, oni to razumiju kao omalovažavanje njihovog odgoja vlastite djece i izaziva obrambenu reakciju. Roditelj će tada ili ignorirati učitelja ili nastupiti agresivno. Također, ako uporno namećete svoj stav, možete samo pojačati sukob.

Nadalje, uzmemo li ljudsko biće kao dinamični sustav u razvoju, potrebno je uzeti u obzir u kakvom stanju je sustav u određenom trenutku i vremenu – otvorenom, poluotvorenom ili zatvorenom.

Ako je osoba u zatvorenom stanju, vi možete objasniti, navoditi primjere, govoriti o činjenicama, razgovarati uljudno i s uvažavanjem, ali nećete utjecati na njegovo gledište. U danom trenutku i određenoj situaciji određeni čovjek je zatvoren za nove spoznaje.

Obratite pozornost na roditelja, uvjerena sam da to i činite. Učitelj ocjenjuje intelektualnu razinu roditelja, njegov status i njegovu percepciju samog sebe da bi se pripremio za komunikaciju s njim. Potrebno je na vrijeme predvidjeti nadolazeću oluju, kad ste odbili zaključiti četvorku umjesto zaslužene trojke.

ALGORITAM AKCIJE UČITELJA

Ako učitelj želi pokušati uvjeriti roditelja, može koristiti sljedeći algoritam djelovanja:

  • postaviti cilj koji želi postići u razgovoru
  • odabrati stil razgovora
  • osigurati da drugi učitelji slušaju
  • osigurati da drugi roditelji slušaju
  • u razgovoru ne izgubiti iz vida svoj cilj
  • odlučiti unaprijed na kakve ustupke je spreman, a na kakve nije
  • razmisliti o mogućim problemima koji mogu iskrsnuti za vrijeme razgovora
  • pripremiti reakciju na nepredviđene situacije
  • odrediti točku u kojoj se prekida razgovor bez obzira na to je li cilj postignut.

………………

NAPOMENA:

  • Pedsovet.su – ruska stranica namijenjena pedagozima i učiteljima koja prenosi novosti, metode, mišljenja i istraživanja te pruža podršku odgovarajući na pitanja publike i otvaranja tema na forumu.
  • Autor članka – Svetlana VIKTOROVNA SLEPČENKOVA, psiholog
  • Izvor: pedsovet.su