Savjeti stručnjaka
ZA DJECU KOJA UČE STRANI JEZIK
Vrijedi li doista „Što prije, to bolje“?
objavljeno: 4. listopada 2017.

U slučaju imigrantske djece istraživanja su pokazala da adolescenti i mladi ljudi uče brže od manje djece. Ipak, manja djeca s vremenom uhvate korak i teško ih je razlikovati od izvornih govornika, što nije tako kod odraslih. Za imigrantsku djecu prije doista jest bolje, ali samo ako im se ostavi mnogo vremena i prilika.

U UČIONICI STARIJA DJECA UČE BOLJE

Kada je riječ o učenju stranih jezika u učionici, postoji mali broj istraživanja koja su se bavila pitanjem je li prije uistinu bolje. Ona su pokazala da su mala djeca vrlo entuzijastična, vole učiti strane jezike, otkrivati nove svjetove i načine izgovaranja riječi. No djeca u predškolskoj dobi i nižim razredima osnovne škole sporija su u učenju jezika.

Jedna studija proučavala je sposobnosti japanskih učenika koji su počinjali učiti engleski između treće i dvanaeste godine, otkrila je malu prednost ranog početka, ali oni su u osnovnoj školi imali šest do osam sati poduka na tjedan unutar 44 radna tjedna u šest godina.

U istraživanju pod naslovom Čimbenik dobi u Barceloni Carmen MUÑOZ iskoristili su priliku kad je vlada promijenila dob u kojoj se djeca upoznaju s engleskim. To je stvorilo prirodni eksperiment u kojem su mogli uspoređivati rezultate djece koja su počela učiti jezik s osam, jedanaest, četrnaest i s više od osamnaest godina.

Muñoz je mogla pratiti veliki broj učenika u duljem razdoblju (ispitanici su testirani nakon 200, 416, 726 sati instrukcija) i usporediti njihove rezultate na širokom rasponu mjerenja.

Otkrili su da su stariji učenici s istim brojem sati instrukcija dosljedno brži i učinkovitiji u učenju stranih jezika.

U mojoj studiji proučavali smo kako djeca od pet, sedam i jedanaest godina u Engleskoj uče francuski u školi. Sva djeca bila su apsolutni početnici, dobivali su sličnu poduku dva sata na tjedan 19 tjedana te su imali istu učiteljicu.

Otkrili smo da starija djeca uče brže jer su sposobnija primjenjivati različite kognitivne strategije i iskoristiti naprednije vještine pismenosti kako bi pomogli svoje učenje stranog jezika. Mlađa su djeca pak bila mnogo entuzijastičnija.

TJEDNI BROJ SATI JE VAŽAN

Je li prije bolje? Ako „bolje“ znači razvijanje entuzijazma za učenje stranih jezika, onda dokazi upućuju na to da prije doista jest bolje. Ako bolje znači brži napredak, dokazi upućuju na to da starija djeca imaju bolje rezultate, njihova kognitivna zrelost omogućuje im da maksimalno iskoriste ograničen broj lekcija i eksplicitne poduke koje dobivaju. Nekoliko studija koje su pokazale malu prednost ranog početka govore o prednosti ranog početka u kontekstu velikog broja sati u tjednu.

Čini se da mala djeca, budući da uče više implicitno, trebaju obilan unos informacija i bogatu interakciju kako bi se pokrenuo njihov implicitni mehanizam učenja jezika.

………………

NAPOMENA

  •  The Conversation – nezavisni izvor vijesti i pogleda koji je kreirala akademska i znanstvena zajednica
  • Izvor: theconversation.com