Savjeti stručnjaka
ENGLESKO ISKUSTVO
Zašto ohrabrujem svoje učenike da izrađuju papirnate avione u učionici
objavljeno: 6. listopada 2017.

Prije fidget spinnera ili „vrtjelica“ postojali su papirnati avioni. Oni su bili sveprisutni u školama širom zemlje. Može ih se izraditi od gotovo bilo čega, od starih radnih bilježnica do recikliranog papira.

Mnogi osnovnoškolski učitelji jednostavno će slegnuti ramenima kada vide papirnati avion i zatražiti od učenika da ih bace u koš za smeće. Ali što kad bi umjesto toga prihvatili papirnate avione te istražili njihove razne obrazovne vrijednosti?

Nema sumnje da u krivim (malim) rukama papirnati avioni mogu biti velika smetnja, potrošiti goleme količine papira te su potencijalna opasnost u školi jer mogu nekoga ozlijediti u oko. No oni također mogu zaokupiti imaginaciju, relativno ih je jednostavno izraditi i mogu dodati kreativni element nekoj lekciji.

Postoje doslovce stotine različitih dizajna kada je riječ o papirnatim avionima, od onih najjednostavnijih do složenih konstrukcija koje uključuju mnogo presavijanja, rezanja i uvijanja papira – a također postoje razne koristi od ohrabrivanja djece da postanu graditelji papirnatih aviona.

LEKCIJA IZ USTRAJNOSTI

Kao prvo, izradba papirnatog aviona može pružiti izvrsnu priliku djeci da vježbaju svoje vještine slušanja. Mogu li ona slijediti verbalne upute da bi izradili avion određenog dizajna? Mogu li raditi zajedno, surađujući da bi završili niz aviona koji zadovoljavaju određene specifikacije? Mlađa djeca mogu usavršiti fine motoričke vještine pažljivim savijanjem i rezanjem. A za onu djecu koja se muče s izrađivanjem aviona koji može dobro letjeti, jedna od lekcija koju mogu naučiti jest ustrajnost!

U znanstvenim lekcijama pogotovo, papirnati avioni mogu biti izvrsna prilika da djeca nauče o otporu zraka i aerodinamičnim svojstvima različitih modela: zašto avion jednog dizajna leti dalje od drugoga ili brže od ostalih? Što možemo učiniti avionu da bismo ga usporili ili ubrzali, ili da bi on letio ukrug ili prema zemlji? Djeca mogu istraživati učinak različitih veličina aviona ili upotrebe različitih materijala kada izrađuju avion istog dizajna. Kao učitelj, vi ih možete potaknuti da pokušaju izraditi avion koji je dovoljno snažan da prenese lego-figuricu preko sobe, ili barem, da prenesete poruku s jedne strane učionice na drugu.

BESKRAJNE MOGUĆNOSTI

Također postoji i zanimljiv eksperiment koji uključuje izrađivanje identičnih aviona i zatim izrezivanje zakrilca na pozadini krila, koja se zatim svinu prema gore i dolje u različitim formacijama. Svaki će avion letjeti drugačije, ali pitanje je zašto?

Kada bacate pomno izrađene avione na igralištu, postoje razne prilike za mjerenje i matematičke kalkulacije: daljina koju je avion preletio, količina vremena koju je avion proveo u zraku ili računanje brzine kojom je avion letio. Djeca bi mogla istraživati i zatim nacrtati dijagram koji pokazuje odnos između raspona krila i daljine koju je avion preletio. Postoji li sličan odnos između dužine aviona i daljine koju je avion preletio?

Mogućnosti su gotovo beskrajne.

Prije svega, istraživanje s papirnatim avionima potiče djecu da postavljaju pitanja i angažiraju se oko svog učenja. Jedini pravi izazov jest pospremiti avione na kraju lekcije.

….…………….

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih internetskih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Andrey Larin on Unsplash