I VI MOŽETE POKUŠATI

6 koraka za stvaranje kulture čitanja u vašoj školi

srijeda, 11. listopada 2017.

'Stvaranje kulture čitanja u vašoj školi potaknut će ljubav prema književnosti i pomoći učenicima da se nose sa zahtjevima današnjih testiranja.'

6 koraka za stvaranje kulture čitanja u vašoj školi

Istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji sugerira da zanimanje učenika za čitanje opada kad učenici stignu u srednju školu. Mi smo često skloni za to okriviti tehnologiju i adolescenciju, ali dok upiremo prstom u njih, moramo se pobrinuti i da učenicima pružamo svaku priliku za čitanje. Kultiviranje ljubavi prema čitanju je važno da bi naši učenici postali uspješni čitatelji koji se mogu nositi sa zahtjevima današnjih testiranja.

Evo kako potičemo čitanje u mojoj školi:

■  OSTAVITE SVE I ČITAJTE

"Ostavite sve i čitajte" je svakodnevna strategija diljem škola. Na satu engleskog obično počinjemo svaku lekciju sa 10 minuta čitanja. No, naša škola je nedavno pohvaljena jer naši učenici čitaju kad završe rad na drugim predmetima. Taj pristup čitanju u cijeloj školi je vrlo važan, kao i to da se moramo pobrinuti kako bi učenici imali redovite prilike za čitanje.

■  ANKETE O INTERESIMA I ZAPISNICI O ČITANJU

U svojoj knjizi The Book Whisperer Donalyn Miller zagovara pristup u sklopu kojeg učenici ispunjavaju ankete o svojim interesima na početku školske godine. Biti u mogućnosti vidjeti koji su interesi učenika je odlična pomoć kad razmišljamo o knjigama koje bismo im mogli preporučiti. Miller također sugerira da bi učenici trebali voditi zapisnik čitanja tijekom godina. Mi smo pokrenuli „Izazov 42“, zapisnik čitanja, koji pomaže učenicima da teže prema tome da više čitaju time što smo pred njih stavili izazov da pročitaju 42 knjige godišnje. Iako svi učenici ne dostignu tu brojku, većina ih čita više nego ikada prije.

■  RAZREDNE KNJIŽNICE

Iako bi knjižnice trebale biti osnova svake škole, razredna knjižnica može biti transformativna. Moja razredna knjižnica je porasla tijekom godine i sad se proteže niz cijeli jedan zid. Učenici imaju pristup knjigama koje mogu posuditi, a to rezultira većim brojem pročitanih knjiga u razredu. Da, knjige se ponekad zagube. Zapravo, na nedavnom roditeljskom sastanku jedan roditelj je priznao da je njegovo dijete pokrenulo vlastitu knjižnicu kod kuće koristeći knjige iz moje razredne knjižnice, ali zašto biti ljut zbog toga? Zapravo sam oduševljena time!

■  UČITELJI KAO ČITATELJI

Kad učitelji dijele svoju ljubav prema čitanju to puno utječe na čitanje učenika. Tijekom polugodišta to može biti teško zato što uvijek postoji lekcija koju morate isplanirati ili testovi koje morate ocijeniti, ali kad vidim koliko su moji učenici zainteresirani za ono što ja čitam, to samo pojačava koliko je to važno. Svaki put kad završim knjigu, počinjem svoju lekciju kratkim prikazom onoga što sam pročitala. Učenicima kažem o čemu je knjiga, što mi se svidjelo u njoj, a što nije, prije nego s njima podijelim izvatke iz knjige. To zaista potakne njihovo zanimanje i do sljedeće lekcije često shvatim da je knjiga nestala iz razredne knjižnice te da postoji lista čekanja koju su učenici sami napravili.

■  IZVADCI IZ KNJIGE

Iako potpuno podupirem čitanje na razini cijelog razreda, također vjerujem u dijeljenje izvadaka zato što to učenicima omogućuje pristup širem spektru knjiga. Na primjer, ove godine smo učili o strukturi i metodama koje pisci upotrebljavaju. Odlučila sam podijeliti početno poglavlje knjige koju sam čitala jer sam zaista vjerovala da je to odličan primjer kako zaintrigirati čitatelja za neku knjigu. Pročitala sam izvadak svojim učenicima, koji su bili zapanjeni. Zahvaljujući zajedničkom čitanju pobudio se interes učenika za knjigu, što znači da su oni željeli pročitati ostatak knjige, a to me navelo da brzo naručim još 10 primjeraka te knjige za učenike.

■  RODITELJSKE SESIJE ČITANJA

Jedna od naših učiteljica, Kristy Biggenden, uvela je roditeljsko-učeničke sesije čitanja svake srijede navečer. Prepoznala je učenike koji nisu napredovali u čitanju s obzirom na svoju dob te zamolila roditelje da dođu i čitaju s djecom. Kristy je radila s roditeljima na strategijama čitanja i omogućila im prostor u kojem mogu redovito čitati sa svojom djecom. Naposljetku, svi učenici koji su sudjelovali u programu znatno su poboljšali svoje čitanje.

………………

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i područja, te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore diljem svijeta.
  • Izvor: tes.com
Vezani članci
Školski portal: Očekivanja u učionici o kojima se ne pregovara

Očekivanja u učionici o kojima se ne pregovara

Djeca moraju znati da se od njih očekuje da uvijek…

Školski portal: Osnovnoškolci i vrtićanci na obljetnici obilježavanja povratka lipicanaca

Osnovnoškolci i vrtićanci na obljetnici obilježavanja povratka lipicanaca

Nakon nastupa lipičkih Mažoretkinja i Puhačkog orkestra Grada Lipika predškolci…

Školski portal: Je li potrebno pisati zadaću s prvašićem?

Je li potrebno pisati zadaću s prvašićem?

…jasno propisuje normu opterećenja prvašića: domaću zadaću zadavati tek od…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: „Menadžment kriznog komuniciranja“

„Menadžment kriznog komuniciranja“

„Menadžment kriznog komuniciranja“ svojevrsni je katalog…

Školski portal: Digitalni sadržaji i aktivnosti

Digitalni sadržaji i aktivnosti

■  1.razred: Glas/slovo P Igra će…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…