Savjeti stručnjaka
KAMO IDE NASTAVA?
Kratak pogled u budućnost podučavanja
objavljeno: 11. listopada 2017.

Tehnologija će igrati sve veću ulogu u učionicama. Promjena se već javlja šaptom u obliku internetskih testova, nabave školskih računala i sve većeg oslanjanja na računala za zadavanje i procjenu zadataka.

Koje su neke od ostalih promjena?

NEJASNE GRANICE

Zamaglit će se ideja da školski dan završava posljednjim zvonom. Učenici će ili izići iz škole ili ostati radeći na određenome školskom projektu sa svojim kolegama. Jedan laptop na jedno dijete postat će stalni pratilac u učenju. Baš kao što su djeca umrežena preko društvenih mreža u svojim privatnim životima, isto se može očekivati i u njihovu učenju.

INFORMACIJA JE JEFTINA I POJEFTINJUJE

Otkad pamtimo, vrijednost učitelja velikim se dijelom temeljila na informacijama koje može podijeliti u učionici. Vrlo specifično i vrlo tehničko znanje moralo se prenijeti s učitelja na učenika putem predavanja, udžbenika, primarnih izvora.

Učenici su danas okruženi svim vrstama informacija, a vrijednost učitelja ovisit će o tome koliko mogu pomoći učenicima da se koriste svim tim informacijama, primjenjuju ih i obrađuju.

OCJENE ĆE EVOLUIRATI

Tradicionalni školski model u kojem predajete jednu temu tjedan dana, a potom zadajete test svakoga drugog petka, danas više nije dovoljan. Umjesto da se oslanjate na testove i kvizove (koji se često primjenjuju da bi se prikupile ocjene, a ne za provjeru znanja učenika), najbolji učitelji sutrašnjice morat će kreirati autentične i svrhovite zadatke u kojima će učenici, umjesto da recitiraju informacije, morati pokazati što znaju.

RADNI LISTIĆI ODLAZE

Previše vremena provodimo u drilu učenika. Tradicionalne fotokopije i radni listići ubrzo će izići iz učionice i zamjenit će ih računalni zadatci koji obavljaju bolji i precizniji posao u provjeravanju toga što djeca znaju ili ne znaju.

UČENJE ZA DUGOVJEČNOST

Jedna od važnijih promjena u društvu jest činjanica da sve što radimo na internetu, traje vječno. Iako to može biti uznemirujuće kada su posrijedi pogreške, može biti vrlo moćno oružje učenicima u stvaranju bogatog portfolija njihova učenja.

Umjesto da se oslanjaju samo na prijamne ispite, učenici će imati priliku pokazati fakultetima svoj napredak. Zanimljivo je da viđam i sve više nastavnika koji šalju digitalni portfolio sa svoga pripravničkog programa. Očekujte da će se to ugraditi u rangiranje škola.

SMANJIT ĆE SE VRIJEME ČEKANJA PROVJERE ILI POVRATNE INFORMACIJE

Kako se sve više provjera provodi online, učenici će uživati u rješavanju sve više personaliziranih problema, ali i u bržim povratnim informacijama o svom učenju. Proći će vremena u kojima se čeka po tjedan dana na rezultate testa ili ispravak eseja. Gotovo instant povratna informacija učinit će učenje relevantnijim i zanimljivijim za učenika.

ODABERI KNJIGU, BILO KOJU KNJIGU

Povećana personalizacija u našim modernim životima prenijet će se i na izbor čitanja naših učenika. Iako bi neke knjige trebale ostati u školama zauvijek, od učenika se neće više očekivati da marširaju lektirom utabanim koracima koje diktira učitelj.

Umjesto toga moći će odabrati bilo koju od tisuća knjiga, a lektira će mu se predlagati na temelju onoga što je već uspješno pročitao, onoga što odgovara njegovoj razini i što će mu omogućiti priliku da u tome uživa.

GDJE JE U SVEMU TOME UČITELJ?

Učitelji će se pridružiti dugom popisu profesija čije su tradicionalne uloge prekinute. To je u isto vrijeme i zabrinjavajuće i ohrabrujuće. Zabrinjavajuće jer ono za što smo nekada smatrali da je trajno više ne postoji, a ohrabrujuće jer nas evoluiranje zapravo osposobljava da bolje služimo svojim učenicima.

………………

NAPOMENA

  • Concordia University-Portland – posvećeno pripremi učenika za život i potpori edukatorima
  • Izvor: education.cu-portland.edu