Iz školskog svijeta
ČITAMO MI, U OBITELJI SVI
Ponovno krećemo s projektom
objavljeno: 12. listopada 2017.

ŠKOLA STE KOJA ŽELI:

  • poticati čitanje u slobodno vrijeme među učenicima trećih i četvrtih razreda
  • poticati obitelj na podršku djeci da kvalitetno provode slobodno vrijeme uz knjigu i čitanje
  • sudjelovati u jednom od najvećih nacionalnih projekata poticanja čitanja u kojem već sedam godina zaredom sudjeluje oko 150 škola, 300 razreda, 150 ravnatelja i knjižničara, 300 učitelja, 5000 učenika i 15000 članova njihovih obitelji
  • osvrnuti pozornost na to da je čitanje svakodnevnica i vrlo važna životna vještina
  • obnoviti knjižnični fond svoje škole s najmanje sedam novih knjiga iz različitih grana ljudskog znanja (dječje zbirke priča i romani, dječji strip, roman za odrasle, znanstveno-popularna knjiga, građa lagana za čitanje, odgojno-obrazovni priručnik i knjiga za kvalitetno provođenje obiteljskoga slobodnog vremena).

 Imamo rješenje za vas – projekt „ČITAMO MI, U OBITELJI SVI“ kreće već sedmu godinu zaredom, a prijave su moguće do 10. studenog 2017. OVDJE. 

 U njemu je dosad (u šest godina) sudjelovalo 667 škola, 1314 razrednih odjela, 25 943 učenika i 83 629 članova njihovih obitelji.

■  CILJEVI U ODNOSU NA DJECU

Na privlačan i zanimljiv način djecu uključujemo u model čitanja radi razonode s ciljem razvoja tehnike (vještine) čitanja kao knjižnične pretpostavke i prve sastavnice kompetencije „učiti kako učiti“.

■  CILJEVI U ODNOSU NA RODITELJE

Roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor djeci u čitanju i da potiču ljubav prema knjizi.

■  CILJEVI U ODNOSU NA ŠKOLSKE KNJIŽNICE

Ojačati svijest o potrebi poticanja čitanja ponudom građe za rekreativno čitanje sukladno IFLA-inim i UNESCO-ovim smjernicama u kojima piše da „školska knjižnica treba nabavljati i građu za slobodno vrijeme i razonodu“ te za sve nastavne predmete, a ne samo nastavu Hrvatskog jezika, čiji je sastavni dio poticanje čitanja.

Pokažimo da hrvatske škole cijene čitanje kao važnu sastavnicu cjeloživotnog učenja i žele podržati napore svojih knjižničara u istom.

…………………

Dejana BEDEKOVIĆ, školska knjižničarka | IV. osnovna škola Bjelovar  | Nacionalna koordinatorica projekta „Čitamo mi, u obitelji svi“