Jučer-danas-sutra
UNESCO UPOZORAVA
Zahtjevi za podatcima preplavljuju učitelje
objavljeno: 25. listopada 2017.

Prema UN-ovoj agenciji, većina učitelja u Velikoj Britaniji smatra da zahtjevi za podatcima prouzročuju „nepotrebno radno opterećenje“.

UNESCO je pozvao vlade širom svijeta da svoje učitelje opreme vještinama potrebnima za interpretiranje podataka te da se pobrinu da od svojih škola ne traže da prikupljaju „pretjerane količine“ informacija.

UNESCO je podijelio detalje izvještaja Globalnog praćenja edukacije: prema izvještaju, koji se ove godine usmjerava na „odgovornost“,

  • više od pola učitelja u Velikoj Britaniji, 56 posto njih, smatra da im je prikupljanje i upravljanje podatcima prouzročilo „nepotrebno radno opterećenje“. Usto,
  • čak 92 posto ravnatelja ili zamjenika ravnatelja na radno opterećenje gleda kao na „vrlo“ ili „prilično“ ozbiljan problem. Izvještaj kaže da je u zemljama s visokim prihodima kombinacija veće autonomije škola i povećane usmjerenosti na odgovornost rezultirala jačanjem pritiska na učitelje.

Osim povećanja radnog opterećenja, UNESCO također kaže da učiteljima često manjkaju vještine koje su potrebne da bi se nosili s podatcima koji nastaju zbog sve većih zahtjeva za izvješćivanjem.

Važnost vrednovanja dobivenih podataka je „osobito niska“

Istraživanje učiteljskoga pedagoškog znanja u pet OECD-ovih zemalja otkrilo je da „evaluacija“ – koja uključuje korištenje podataka i istraživanje – prima vrlo malo pozornosti u obuci učitelja, dok je broj učitelja koji su rekli da imaju samopouzdanja glede svoje sposobnosti korištenja podataka „zabrinjavajuće nizak“.

Istraživanje učitelja i ravnatelja u Njemačkoj, Litvi, Nizozemskoj, Poljskoj i Velikoj Britaniji otkriva da se većina sudionika koristi podatcima na „površnoj razini da bi pratili rezultate podučavanja, a ne da bi poboljšali podučavanje“ .

UNESCO kaže da su visoki zahtjevi i nedovoljna obuka rezultirali „frustracijom učitelja“ i „osjećajem preplavljenosti“, dok istraživanja provedena u Australiji, Kanadi, Novom Zelandu, SAD-u i Velikoj Britaniji otkrivaju da su pritisci koje proizvodi sustav odgovornosti učitelja zaslužni za smanjenje broja kandidata za učiteljske pozicije.

UNESCO poziva vlade da „prikupljaju podatke na smislen način“ i pobrinu se da se od učitelja ne traži da prikupljaju „pretjerane količine podataka“ koji pridonose radnom opterećenju.

„Važno je da vlade, školski vođe i učitelji razmisle o svrsi prikupljanja određenih podataka, minimalnoj količini potrebnih podataka da bi postigli svoje ciljeve te ponovnoj upotrebi već prikupljenih podataka kada je to moguće“, kaže UNESCO. „To također zahtijeva da promislimo o tome koji su zahtjevi za izvješćivanjem pretjerani i ne pružaju dovoljno vrijednosti u procesu praćenja edukacije.“

UNESCO smatra da bi učitelje trebalo „podupirati i pripremiti da budu sposobni nositi se sa zahtjevima za podatcima i njihovom interpretacijom“.

UNESCO također smatra da bi se „podatkovna pismenost učitelja mogla znatno poboljšati“ kada bi se „bolje ugradila“ u početnu obuku učitelja i kontinuiran profesionalni razvoj.

…………………

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća internetska mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com