Školstvo u medijima
KAKO OLAKŠATI ŽIVOT UČITELJA
Mnogo sam naučila uvođenjem stojećih stolova i fleksibilnog sjedenja
objavljeno: 25. listopada 2017.

No je li to doista izvrsno?

Da bismo to otkrili, nedavno smo odabrali tri učitelja kojima smo poslali komplete stojećih stolova i stolica za fleksibilno sjedenje. Trevor MUIR (TM), Elizabeth PEYTON (EP) i Anna MAUK (AM) iskušali su ih sa svojim učenicima u nižim i višim razredima osnovne škole te u srednjoj školi.

OTKRILI SU MNOGOŠTO.

  Stojeći stolovi izvrsni su za suradnju.

U mnogim prilikama moji su učenici radili oko stojećih stolova pri nekome zajedničkom zadatku. Svidjelo im se to što su se mogli odmoriti od sjedenja, a stol te visine bio je izvrstan za razgovor i rasprave. – TM

■  Fleksibilno sjedenje doista funkcionira.

Mi smo upotrebljavali niske okrugle stolice za stabilnost, a kako nije bilo naslona i jastuka, učenicima bi bilo vrlo ugodno kada bi stavili jedno koljeno na stolicu, dok bi drugom nogom balansirali na podu. To im je držanje omogućilo da se njišu naprijed-natrag dok su radili. – AM

■  Djeca se trebaju kretati… mnogo…

Znate onaj osjećaj koji dobijete kada promatrate malo dijete ili bebu i jednostavno ne možete vjerovati koliko se kreću? Toliko da vam je iscrpljujuće samo ih gledati? Čini se da, kada nisu ograničena stolom, osnovnoškolska djeca nisu ništa drugačija. Na početku je to bila smetnja. No postupno sam shvatila da to možda ometa mene, ali ne i drugu djecu. A tih nekoliko učenika koji su stalno bili u pokretu, i dalje su bili angažirani i usredotočeni. Zapravo, čula sam od učitelja koji su poslije u tijeku dana podučavali te učenike, da je njihovo ponašanje bilo bolje pa smatram da je za to zaslužno kretanje za vrijeme mog sata. – EP

■  Učenici koji se mnogo vrpolje napokon dođu na svoje.

Time što ne moraju stajati na mjestu i što imaju više mjesta za kretanje nogama i tijelom dok rade, učenici se mogu više usredotočiti na zadatke. Poluga za njihanje koja se nalazi na dnu stola i na kojoj učenici mogu odmoriti nogu također je izvrsna za njih zbog toga što je to još jedan način na koji se mogu nastaviti kretati, a istodobno ostati koncentrirani. –TM

■  Učenici vole kad imaju izbor: sjediti ili stajati.

Svi učitelji znaju da učenici vole imati izbora, a to definitivno vrijedi i za sjedenje. Ako im ponudimo stojeći stol kao jednu od mogućnosti, oni dobivaju još jednu mogućnost – da odaberu gdje će i kako raditi u učionici. Taj jednostavni dodatak učionici znači mnogo u smislu njihova vlasništva nad prostorom i načinom na koji se koriste njime. Ja sam čak morao uvesti rotacijski sustav da bi se učenici svakog dana izmjenjivali jer su svi željeli raditi za stojećim stolom. Učenici doista cijene izbor koji im daje mogućnost da na satu rade na nov način. –TM

■  Jedna polica može značiti doista mnogo.

Praktična polica koja se nalazi ispod stola značila je da učenicima ništa neće smetati na stolu. Boce s vodom često se proliju ili ih učenici slučajno sruše sa stola. Kao što svi dobro znamo, učenici su odgovorni za većinu nereda u učionici. No, sada kada je boca s vodom uredno pospremljena na policu, čak i ako se prolije, knjige i bilježnice neće se oštetiti, a sumnjam da će je učenici slučajno srušiti s police sada kad im više nije pred nosom.

■  Ti su stolovi izvrsni za pokretanje rasprava.

Učenici su bili uzbuđeni zbog stolova, ali nisu bili sigurni zašto smo ih točno nabavili. Mi smo iskoristili tu priliku da porazgovaramo o zdravlju, rizicima sjedilačkog načina života (na koji, usput rečeno, mi prisiljavamo učenike većinu vremena) te o tome kako tijelo i mozak rade zajedno. Također smo porazgovarali o stilovima učenja te o tome kako kretanje često pomaže ljudima da zapamte stvari i kako se teško usredotočiti kada ste dulje vrijeme u istom položaju. Nadam se da će to učenici primijeniti i na vrijeme koje provode u učenju i pisanju domaće zadaće! – EP

■  Pogled je uvijek dobar.

Učenici koji su za stojećim stolovima lako vide ploču na početku učionice zbog toga što su, baš kao u kazalištu, malo povišeni u usporedbi s učenicima za običnim stolovima ispred njih. Prije nego što smo uveli te stolove, nečija glava uvijek se našla na putu. – AM

…………………

NAPOMENA:

  • We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com