Školstvo u medijima
STALNO TREBA UČITI
Što učitelj nikad ne bi trebao tražiti od učenika
objavljeno: 26. listopada 2017.

1)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA OBAVLJAJU NEVAŽAN RAD.

Posve je u redu početi s akademskim standardom, ali standardi nisu bitni za učenike. Ili učinite rad važnim ili pričekajte neko vrijeme dok ne budete mogli to učiniti. Ako ne možete, zamolite kolegu pomoć. Ako ni on ne može, tada je potrebno promijeniti nastavni plan!

2)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA ČITAJU NAGLAS AKO TO NE ŽELE.

Vjerojatno imate prilično dobar instinkt o tome tko je fluentan u vašoj učionici, a tko nije. Pri čitanju naglas fluentnost je uistinu važan standard pismenosti, ali neće biti mnogo koristi od toga da učenike prisiljavate da čitaju naglas kada to doista ne žele. Stoga je ključ možda u tome da postignete da učenici zaista žele čitati naglas.

3)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA POSTAVLJAJU OPĆE CILJEVE.

Nemojte od učenika tražiti da postavljaju ciljeve za sebe ne pokazavši im kako da donesu autentične, relevantne ili pametne ciljeve. Ako cilj nije u uskoj vezi s njihovim vlastitim ljudskim potencijalom, tada je opći.

4)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA ZAMIJENE ŠKOLU I ŽIVOT.

Ako ne možete savršeno spojiti školu s „pravim“ životom s pomoću, primjerice, projektno temeljenog učenja i sličnih strategija, tada ih morate jasno razdvojiti. Nemojte ih navesti da misle kako moraju naučiti razlomke samo zato da bi poslije u životu mogli upravljati svojim bankovnim računom.

5)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA SE SUOČE SA SVOJIM STRAHOVIMA U ZAMJENU ZA OCJENU.

Pogledajte br. 2.

6)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA SVISOKA GLEDAJU NA SVOJU OBITELJ I PRIJATELJE.

Njihovi prijatelji možda nisu baš najbolji, a njihove obitelji katkad možda donose loše odluke, ali bez obzira na to, oni će uvijek za vaše učenike imati veću važnost od bilo kakva sadržajnog područja ili vaše nastave.

7)   NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA TEŽE UPISU NA FAKULTET BEZ OBJAŠNJENJA ZAŠTO TOMU TREBAJU TEŽITI.

A to objašnjenje ne podrazumijeva onu staru „da bi dobili posao“.

8)  NEMOJTE IM NIKADA NUDITI NEINFORMIRANA MIŠLJENJA.

Osim ako se tim neinformiranim mišljenje ne koristite kao početnom točkom. Nemojte ni od njih tražiti da se pretvaraju da su informirani. Tako će učenici završiti s prenapuhanim osjećajem sebe i manjkom poštovanja za autentično razumijevanje.

9)  VIŠE CIJENITE ODGOVORE NEGO PITANJA.

Pitanja služe za odgovore, koji služe učenju, koje služi učenika. Tim redoslijedom.

10)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD UČENIKA DA VAM UDOVOLJE.

Ako žele da budete ponosni na njih, to je u redu i čak može biti ono što trebaju da bi postali izvanredni. No to vam se može obiti o glavu i postati nešto poput: „Budite uslužni. Učinite ono što kažem, kada to kažem i kako kažem, i bit ćete u redu.“

Uslužnost je u redu, ali ne može biti alfa i omega vaše učionice. Znatiželja, interakcija i zajednica bolje su početne točke.

Ako učenici postanu programirani da bi udovoljili drugima, kamo će ih to odvesti u životu?

11)   NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD UČENIKA DA BUDU NEŠTO ŠTO NISU.

Postoji tanka granica između dopuštanja da učenik misli da nije pametan/kreativan itd., i poštovanja činjenice da učenik jednostavno nije ustrojen na određen način. U tome bi vam trebali pomoći vaši učiteljski instinkti.

12)   NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD UČENIKA DA DAJU OBEĆANJA KOJA NE MOGU ODRŽATI.

Možete od njih tražiti da teže velikim stvarima, ali nemojte ih potaknuti na nešto u čemu nemaju šanse uspjeti. A to vrijedi i za „ugovore“.

13)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD UČENIKA DA OCJENJUJU JEDNI DRUGIMA RADOVE.

U gotovo svim okolnostima to je pogrešan potez. Uštedite vrijeme na neki drugi način. U redu je da učenici jedni drugima daju povratne informacije, ali nikako nije u redu da se međusobno ocjenjuju.

14)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA SE NATJEČU BILO S KIM OSIM SA SAMIMA SOBOM.

Kreativno izražavanje, informirana individualnost i jak osjećaj samoučinkovitosti pogurat će ih dalje od svladavanja bilo kojeg standarda u kurikulu.

15)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA ODAJU SVOJE PRIJATELJE.

Razumijem zašto to zvuči kao da bi trebalo biti posve u redu, ali nije.

16)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA DONOSE ODLUKE…

… koje nemaju baš nikakve veze sa školom, znanjem, mudrošću, projektima itd. – da ostave curu ili dečka npr. Vi vjerojatno i ne biste učinili nešto takvo, ali možda imate situaciju u kojoj je posebno dobar učenik ušao u vezu s nekim tko je doista problematičan.

17)   NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA UČINE NEŠTO ŠTO IM NAJPRIJE NISTE POKAZALI.

Ako vi, ili vaši kolege, ne možete pokazati učenicima kako nešto učiniti, tada morate iznova promisliti o tom zadatku.

18)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD UČENIKA DA ZANEMARE VRŠNJAČKI PRITISAK.

Sjećate li se svoje srednje škole?

19)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA SE BRINU.

Izvrsni učitelji ne motiviraju svoje učenike strahom. Nađite drugi pristup jer to, iako katkad može funkcionirati, jednostavno nije održivo. Niti je ljudski.

20) NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA UVIJEK RADE S PARTNEROM.

Suradnja je samo jedna strategija učenja. Bez obzira na to koliko često čujete kako vaši kolege hvale suradnju, postoji vrijeme za samostalno razmišljanje i planiranje i vrijeme za zajednički rad.

21)   NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA LAŽU ODRASLOJ OSOBI.

Nikad.

22)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA IMAJU VELIKE SNOVE NE POKAZAVŠI IM KAKO.

Mogli biste se iznenaditi u vezi s tim što sve oni nisu vidjeli ili čuli.

23)  NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD NJIH DA KUPUJU STVARI.

Nikad nemojte od njih tražiti da se osjećaju kao da moraju potrošiti novac ili posjedovati određene stvari za vaš sat osim ako niste apsolutno sigurni da si to mogu priuštiti.

24) NEMOJTE NIKAD TRAŽITI OD UČENIKA DA OBJASNI NEŠTO ŠTO MOŽDA NIJE DIO NJEGOVE STVARNOSTI ILI IDENTITETA.

Nikada nemojte od pojedinog učenika tražiti da odgovori u ime cijele kulture, religije, nacionalne pripadnosti i seksualne orijentacije itd. na temelju percipirane ili vama poznate pripadnosti učenika određenoj skupini – ispred razreda. Obavite svoj posao unaprijed – ne smijete od učenika tražiti da objasni nešto što možda nije dio njegove stvarnosti ili identiteta. Zatražiti od učenika njegovo mišljenje ili iskustvo nakon što ga je on najprije sam ponudio, nije isto kao i pitati učenika koji izgleda kao Indijac o hinduizmu.

…………………….

NAPOMENA:

  • TeachThought portal je posvećen potpori i obrazovanju edukatora i razvijanju podučavanja u 21.st. TeachThought ponajprije prenosi teme vezane za istraživanje novih modela podučavanja i uloge igre u učenju te pomaže edukatorima da usavrše svoj vlastiti zanat u današnjoj nastavi.
  • Izvor: teachthought.com