Savjeti stručnjaka
KAKO REAGIRATI NA UČENIKA KOJI ZLONAMJERNO DOVODI U PITANJE VAŠ RAD
Kako se nositi s učenikom koji vas propituje s nepoštovanjem
objavljeno: 27. listopada 2017.

Kad znate da vam samo želi testirati živce?

Ili, još gore, okrenuti razred protiv vas?

„Pitanja“ obično napadaju s boka, hvatajući vas nespremne.

Uvijek su javna, konfrontirajuća i u formi izazova.

„Zašto ne možemo jednostavno ustati kad želimo?“

„Zašto moramo biti tiho dok radimo?“

„Zar ne mislite da je malo nepošteno da nas tjerate da pišemo esej iznova?“

S više nego bahatim stavom, ovaj učenik očito pokazuje nepoštovanje. No s obzirom na to da je ogrnut krinkom pitanja, suočavanje s posljedicama nepriličnog ponašanja u istom trenu samo bi dodalo ulje na vatru.

To bi samo dokazalo njihovo uvjerenje, a to je da ste vi zločesti i nepošteni.

Ipak, teško je znati što reći. Teško je prikriti ljutnju, zbunjenost, obrambeni stav. Kako se nositi s tim?

Objasnit ćemo vam tri jednostavna koraka.

Odgoditi

Najbolje je ne odgovoriti na njihovo pitanje – barem ne odmah. Umjesto toga, smanjite tenzije u sobi ostavljajući odgovor za poslije.

Recite: „Cijenim tvoje pitanje, ali sada nije najbolje vrijeme. Hajdemo završiti s lekcijom pa ćemo, kad uhvatimo vremena, razgovarati.“

Zatim nastavite kao da se ništa nije dogodilo. Odbijte im dati forum na kojem će iznositi svoje optužbe i uvući vas u raspravu pred razredom.

Čekati

Pričekajte barem 20 minuta prije nego što pristupite učeniku. Tako im dajete priliku da se smire i razmisle o načinu na koji su postavili pitanje.

Za to vrijeme formulirajte jednostavan, izravan i iskren odgovor koji pokazuje kako pravilo koje je učenik doveo u pitanje koristi njemu i svakomu drugom učeniku u razredu.

Pristup

Izbjegavajte odvlačenje učenika na stranu i razgovor u četiri oka jer će to učiniti situaciju težom i ozbiljnijom nego što jest.

Jednostavno im pristupite tamo gdje se trenutačno nalaze, s osmijehom, i isporučite pripremljen odgovor.

„Moraš dići ruku prije nego što napustiš mjesto jer to štiti svakog učenika od ometanja.“

„Moramo biti tihi jer se svaki učenik ima pravo koncentrirati bez prekidanja.“

„Ponovljen esej vrlo je važan dio u procesu pisanja koji će poboljšati tvoj esej i vještine pisanja.“

Završite s osmijehom i recite brzo: „Sada se vratimo na posao“, okrenite se i budite već na svom putu.

Važno je znati zašto

Strategija u tri koraka smanjit će napetost i neprijateljstvo, omogućiti vam da preuzmete kontrolu nad situacijom i date učinkovit odgovor na pitanje.

To će poslati poruku da znate što radite i da svoje odluke temeljite na onome što je najbolje za njih.

Rješavanje problema na takav način iskreno je te ponovo uspostavlja uloge učitelja i učenika. Također umanjuje mogućnost budućeg izazivanja vašeg autoriteta.

No vrlo je važno napomenuti da treba znati zašto nešto činimo. Kad učenici znaju zašto moraju dizati ruku, nanovo pisati esej, slijediti neko drugo pravilo i proceduru, oni su mnogo voljniji slijediti ih.

………………

NAPOMENA

  • Smart Classroom Managemen jestportal namijenjen učiteljima koji vjeruje u pridržavanje plana u upravljanju učionicom i kreiranje zajedništva. Snaga i radost ključ su uspješne nastave.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com