Jučer-danas-sutra
TKO O ČEMU, SVI O PERSONALIZIRANOM UČENJU
15 dimenzija personaliziranog učenja
objavljeno: 31. listopada 2017.
  • Učenje počinje individualnim učenikom i njegovim putovanjem, svaki učenik svakom iskustvu dodaje svoju jedinstvenu priču i kontekst.
  • Učenje je često motivirano odnosom i aktivira se u zajednici.
  • Potpuno učenje najčešće se događa kada su uposlena sva učenikova osjetila i emocije.
  • Učenici imaju jedinstvene interese, motivaciju i način učenja.

Lako je promatrati personalizirano učenje samo kao diferencirane instrukcije, ali obveza pune potpore individualnih putovanja ima mnogo dimenzija. Identificirali smo ih 15.

Zadatci: davanje zadataka na temelju izbora, usmenih zadataka, projekata, zadataka koji zahtijevaju izradbu itd. Izazov je prilagodba bez gubitka strogoće.

Kultura: poštovanje ljudskog dostojanstva – učenici imaju pravo glasa, izbora i ulaganja prigovora.

Diferencijacija: krojenje nastave prema individualnim potrebama prilagodbom razine izazova, pojačane potpore ili drugom vrstom prilagodbe radi poticanja boljeg učenja.

Adaptivno učenje: upotreba adaptivnih zadataka kako bi se ustanovila razina znanja i podešenih nastavnih jedinica.

Praćenje: pratiti učenika na onoj razini na kojoj se nalazi i podupirati napredak na temelju pokazanih sposobnosti svladavanja gradiva.

Izbori: ponuda široke lepeze izbornoga gradiva, predmeta, stranih jezika, čak i internetskih tečajeva.

Izvanškolske aktivnosti: mogućnosti lokalnoga i globalnog učenja, izleti, ekskurzije, dodatni školski programi, ljetni školski programi.

Rad i služba: mogućnost obavljanja poslova koji su dostupni učenicima, civilna služba i dobrovoljne akcije.

Akademska potpora: pravodoban nadzor akademskog napretka te davanje potpore u učionici i izvan nje.

Potpora djeci i obiteljima: briga o specifičnim potrebama koje mogu biti barijera uspješnom učenju (hrana, prijevoz, zdravlje, sigurnost, sklonište).

Postavljanje ciljeva: mogućnost postavljanja akademskih ciljeva i osvrta na njih u kontekstu savjetničkog odnosa.

Planiranje nastavka obrazovanja i karijere: savjetodavni sustav koji podupire istraživanje poslova i učenje koje se temelji na tome.

Prikaz naučenoga: opcije koje omogućuju učeniku prikaz napretka na njegovu putovanju, npr. formiranje učeničke konferencije ili izradba digitalnog portfolija.

Izbor škole: pristup specifičnim vrstama interesa (umjetnost), smjerovima vezanima za određenu karijeru, pedagoškim predmetima itd.

………………

NAPOMENA

  • GettingSmart.com jest zajednica za razmjenu informacija vezanih za inovacije, podučavanje i učenje.
  • Izvor: gettingsmart.com