Školstvo u medijima
PODCJENJIVANJE UČITELJA
Kako se nositi s nepoštenom kritikom i okrenuti je u svoju korist
objavljeno: 31. listopada 2017.

Možda je vaš ravnatelj izvukao nešto iz konteksta.

Možda je netko vidio loše ponašanje nekoliko učenika ispred vrata vaše učionice i pretpostavio da nemate kontrolu nad razredom.

Možda je netko ušao u vašu učionicu za vrijeme opuštene pripreme aktivnosti, a nije ostao dovoljno dugo da vidi kako ste je postavili i kako su sjajno vaši učenici odradili zadatke tog dana.

Možda je kolega nešto došapnuo ili ispričao o vama ili potaknuo glasine o vašem podučavanju koje nisu istinite.

To može demoralizirati.

Znati da radite svoj posao pošteno dok je malo tko toga svjestan ili ravnatelj ili kolege pogrešno misle da nemate kontrolu nad razredom, može biti vrlo frustrirajuće i stresno. Može utjecati na vaše samopouzdanje, vaš unutarnji mir i entuzijazam prema poslu.

Unatoč svim dobrim stranama, biti učitelj također donosi osjećaj da vas se stalno prosuđuje te da morate stalno dokazivati da ste stručni i držite sve pod kontrolom.

Naravno, možete se osloniti na uspjeh svojih učenika kao dokaz da radite dobro, ali kritika ipak briše osmijeh s vašeg lica.

  • NO ONO ŠTO ŽELIM REĆI JEST SLJEDEĆE.

Ti trenutci kada vam šef ulazi u učionicu pogrešno vrijeme ili oni dugi mjeseci kada nitko ne zna tko ste niti pozna sav trud koji ulažete, nisu važni. Nisu nimalo važni.

Zapravo, možete ih pretvoriti u svoju prednost. Jer, nepoštena kritika drži vas budnima. Jača vašu odlučnost i mentalnu izdržljivost. Proizvodi još veću izvrsnost tako da se s vremenom stvar ispravi.

Umjesto da se brinete oko nečega nad čim nemate kontrolu ili, još gore, pokušavate se opravdati (što vam se uvijek osveti), trebate samo slijediti svoj put i vaša prava reputacija otkrit će se i pokazati svima u kolektivu.

To može u početku biti nejasna svijest, ali s vremenom će njezina iskra buknuti i sjati tako jakim sjajem da se neće moći ignorirati.

Može to potrajati mjesecima. Može proći i godinu dana. Može proći i tri godine ako ste u velikoj školi ili ste se borili s problemima prvih nekoliko godina na poslu. No to će se dogoditi. Uvijek, uvijek, uvijek.

Jednog dana, kad to najmanje očekujete, vaš ravnatelj usput će vam dati do znanja koliko vas cijeni, vjeruje vam ili ima potrebu za više učitelja poput vas.

Kolege će se početi ponašati drugačije prema vama. Zanimat će ih vaše mišljenje. Tražit će vaš savjet. Prestat će se ponašati kao da ne postojite.

Kada sam bila mlada učiteljica, moja ravnateljica znala mi je napisati i poruku ohrabrenja i ostaviti je u sandučiću.

Danas je iza mene rad u više škola i čini mi se da su takvi sentimenti, nažalost, prošli. Jedva možete dobiti i pozdrav.

Možda ne žele isticati dobre učitelje. Možda ih nitko nije učio kvalitetnom vodstvu. Možda su pod pritiskom rezultata, proračuna, proračunskih tablica.

Kada dođe vrijeme da prosuđujete nekoga, sjetite se kako ste se osjećali prije, dok se još niste dokazali ili kada ste bili neshvaćeni.

Sjetite se osjećaja usamljenosti kada ste se osjećali odbačeno. Iskoristite to kako biste pojačali svoju neovisnost i odlučnost da budete prijateljski nastrojeni prema svakome.

Neka vas inspirira da budete mentor, vođa tomu mladomu, tihomu, neiskusnomu i podcijenjenom učitelju.

Primijetite ga, njegovo tiho dostojanstvo, nijanse njegova dobrog rada. Recite nešto. Napišite nešto. Budite ona osoba koja je vama bila potrebna kada nije bilo nikoga da vam pruži potporu.

………………

NAPOMENA

  • Smart Classroom Management jest portal namijenjen učiteljima koji vjeruje u pridržavanje plana u upravljanju učionicom i kreiranje zajedništva. Snaga i radost ključ su uspješne nastave.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com