Savjeti stručnjaka
RUSKO ISKUSTVO > RODITELJI SVE ZNAJU
Ne učite me kako podučavati vašu djecu!
objavljeno: 7. studenoga 2017.

Odradila sam časno tri godine u školi, više nisam mogla, otišla sam u dekret i nisam se više nikad vratila u školu. No jasno se sjećam kada su u ne tako dalekoj 2004. godini, u studenome, na razgovor došli mama, učenik osmog razreda i ravnatelj. Došli su za vrijeme mog sata u 11. razredu. Došli su me optuživati da mrzim učenika jer on ima same dvojke! Na moje pitanje o nenošenju udžbenika i nepisanju domaćih zadaća, mama je razrogačila oči. Na kraju je ravnatelj donio zaključak da je potrebno predavati tako da učenik može učiti i bez udžbenika, dobiti solidno znanje, a u skladu s tim i ocjene.

Danas je situacija mnogo dramatičnija. Svaki roditelj smatra se pametnim i vještim u metodologiji i pedagogiji. I doslovno dolaze učiti pedagoga kako treba podučavati.

Naprimjer, poziv jedne mame s čudnim pitanjem: „Zašto vi na nastavi razgovarate na engleskom jeziku? Je li to neka nova metodika? Nama to ne treba, to je pogrešno.“ Ah, da, Imali smo prije toga i poziv „novoga klijenta“: „Koju metodu primjenjujete? Imam šestogodišnje dijete, potrebno mi je da se sve na satu radi na engleskome, gramatika također da se predaje na engleskom jeziku.“

I nijedan od tih roditelja ne razmišlja o tome da postoje i metodika, i psihologija, i pedagogija. Čemu onda sve to? Meni se čini da to znači da su one potrebne. A i roditeljima se jako mnogo toga pričinja. Smatram da nema nikakve potrebe učiti jezik od samog početka. Naučit će i slova i zvukove, razumjet će. Nekim roditeljima se pak čini da je moguće u šest lekcija sedmogodišnje dijete naučiti čitati tekstove na stranom jeziku. Ovako bih mogla nabrajati do beskonačnosti.

I ne bacajte na mene kamenje jer ne radim besplatno. U školi svaki radnik zna da roditelji neće nikamo pobjeći iz škole i uvijek će dolaziti da udijele lekciju o tome kako pravilno podučavati. Na primjer, prvašić nije na nastavi razumio da se duljina mjeri od nule. Kriv je učitelj, nepravilno podučava. Djeci je nužan trud. Katkad smo djeci u učionici dodijeljivali dužnosti (pomesti, zaliti biljku). Reakcije pojedinih nekih roditelja bile su: „Neće se moje dijete tu grbiti i naprezati.“

………………

NAPOMENA

  • Mel.fm jest stranica na ruskom jeziku posvećena obrazovanju i odgoju.
  • Izvor: mel.fm