Školstvo u medijima
UMJESTO DA BUDU GUBITAK VREMENA
Kako najbolje iskoristiti sastanke školskog osoblja
objavljeno: 8. studenoga 2017.

Svi smo vidjeli šaljive „gifove“ sa sastanaka školskog osoblja ili „memove“ učitelja koji se dosađuju i pokušavaju držati oči otvorene do kraja sastanka.

Katkad su sastanci školskog osoblja više gubitak nego dobitak. Ipak, postoje neke stvari koje možete učiniti da biste ih učinili korisnijima.

POSVETITE VIŠE VREMENA VEĆIM ZADATCIMA

Ako je moguće, iskoristite povremene sastanke školskog osoblja da biste mu dali malo više vremena za zadatke koji će vjerojatno uzeti dobar dio njihova vremena. Npr. kada se približava vrijeme kad školsko osoblje mora unijeti podatke u naš sustav ocjenjivanja, kao voditelj ocjenjivanja, ja zakazujem sastanak školskog osoblja tako da ne moraju sve učiniti u vlastito vrijeme.

Još jedan plus jest to što mogu pomoći ako nekom zatreba nešto ili voditi nove članove osoblja kroz cijeli proces. Znam da ljudi cijene dodatno vrijeme za to, stoga to pozitivno utječe i na njihovo radno opterećenje.

PLANIRAJTE UNAPRIJED ZBOG DODATNE ANGAŽIRANOSTI

Prošle godine isplanirao sam radionicu za podučavanje i vodstvo koja se provodila na posljednjem sastanku školskog osoblja svakog polugodišta.

Svaka radionica usmjeravala se na različite aspekte našega kurikula: potpora piscima u razvoju, razvijanje veće dubine u matematičkim izazovima, razvijanje veće dubine u pisanju, pisanje kurikula itd.

Postavio sam raspored na početku godine i u njemu naznačio što bi osoblje trebalo donijeti – obično knjige ili rad povezan s temom.

Na sastanku bi osoblje dobilo priliku podijeliti i pregledati što se sve radi u školi. Staviti to u pisani oblik i dati svakomu priliku da vidi kako izgleda pisanje od predškolske razine do šestog razreda bilo je posebno korisno.

Također sam ugradio mogućnost da učitelji mogu moderirati radove različitih dobnih skupina. Tako su dobili iskustvo u tome i pokrenulo razgovor o tome kako podučavamo pisanje u različitim dobnim skupinama. Iako sam to unaprijed planirao i to je funkcioniralo u većini slučajeva, katkad sam znao promijeniti stvari ako su okolnosti to zahtijevale.

BUDITE FLEKSIBILNI I KORISTITE SE SASTANCIMA ŠKOLSKOG OSOBLJA DA BISTE ODGOVORILI NA AKTUALNE POTREBE

Ako vidite da se pojavio neki trend u školi kojim se trebate pozabaviti – možda kao rezultat promatranja nastave ili razgovora s kolegama, posvetite sastanak školskog osoblja tomu. Pružite više potpore, resursa ili bilo čega drugoga što je potrebno da biste krenuli naprijed. Za najbolje rezultate učinite to na vrijeme.

PRIMIJENITE TEHNOLOGIJU DA BISTE SURAĐIVALI I STVARALI KORISNE RESURSE

Uspješno sam se koristio s Google Docs, što je pomoglo da stvari idu brže i olakšavalo povratne informacije osoblja.

Npr. na jednome školskom sastanku razgovarali smo o razvojnom planu naše škole i željeli smo povratne informacije od svih glede uspjeha i razvojnih ideja. Stoga sam postavio jedan Google Doc u koji bi svi mogli unositi svoje ideje. To je zatim ulazilo u školski razvojni plan.

Na jednome drugome školskom sastanku o pisanju podijelio sam ideju o primjeni povratnih informacija kao načina na koji mogu potaknuti one koji bolje pišu da opravdaju svoje izbore u pisanju. Raspravljali smo o tome kako bi to moglo izgledati drugačije ovisno o dobnoj skupini. Stoga, npr., za mlađu djecu pitanje bi moglo biti više strukturirano poput „Zašto si upotrijebio ovaj pridjev i kako bi se čitatelj mogao osjećati zbog njega?“. Sa starijom djecom pitanje bi moglo biti otvorenije: „Objasnite kako ste stvorili prikladan ton u svom radu“.

Upotrijebio sam Google Doc tako da bi učitelji za svaku dobnu skupinu mogli unositi pitanja koja bi odgovarala toj dobnoj skupini učenika. Zatim sam podijelio taj dokument sa svim osobljem na kraju sastanka. Svi su otišli kući s resursom koji im olakšava davanje povratnih informacija u pisanju, a sami smo ga stvorili na tom sastanku.

Ne postoje čvrsta pravila kada je riječ o sastancima školskog osoblja, ali ova četiri osnovna koncepta pokazala su se najkorisnijima i stalno im se iznova vraćam, bez obzira na temu sastanka.

…………………

 NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća internetska mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com