Jučer-danas-sutra
KLJUČ JE U OSLANJANJU NA SUSTAV KOJI UKLANJA NEUGODU
Glavni razlog zašto se mučite s dosljednošću
objavljeno: 13. studenoga 2017.

Možda niste sto posto sigurni što pripada, a što ne pripada kršenju pravila ponašanja u učionici.

Može biti da vam nešto ometa pozornost pa ne primjećujete svako nedolično ponašanje.

No postoji još jedan razlog koji se ističe u odnosu na druge. Ne biste se nikad sjetili, ali pojavljuje se u većine učitelja koji imaju poteškoća s dosljednošću, a to je nelagoda.

Vidite, pozivati učenike na odgovornost može biti neugodno. Može biti nelagodno i uznemirujuće. Učitelje je katkad čak i stid.

U nekih učitelja suočavanje s učenikom koji je prekršio pravilo izaziva otpor, posebno ako je prekršaj manji ili ga je počinio učenik koji se inače uzorno ponaša.

Vaš vam instinkt govori: „Pusti to!“

Koje je onda rješenje?

Kako inzistirati na posljedicama kada je to posljednje što želite učiniti?

Ključ je u oslanjanju na sustav koji uklanja neugodu i pretvara vaše reakcije u automatski odgovor. Tada to postaje nešto o čemu više ne morate razmišljati.

DONOSIMO NAČINE KAKO TO UČINITI.

ČINITE TO SVAKI PUT NA ISTI NAČIN

Ako točno znate što ćete učiniti svaki put kada učenik prekrši pravilo, izbjeći ćete strah i nelagodu koje proizvodi objašnjavanje posljedica učeniku.

Ne morate se brinuti o tome koje riječi upotrijebiti ili na koji se način obratiti učeniku. Vi samo slijedite isti scenarij svaki put.

NEKA BUDE JEDNOSTAVNO

Iako se pravila mogu razlikovati ovisno o razini, opći je naputak navesti koje je pravilo prekršeno i kakva je posljedica.

I to je to.

Bilo što više od toga dovodi do opasnosti, neugodne interakcije i većeg otpora. Također slabi učinak posljedice.

NEMOJTE SE USTRUČAVATI

Ako stanete kako biste razmislili o razlozima zbog kojih ih ne bi trebalo držati odgovornima, a ima ih milijun i jedan, onda će inzistiranje na posljedicama postajati svaki put sve teže.

Najbolje je misliti o sebi kao o sudcu koji sudi utakmicu. Učenik prekrši pravilo i vi svirate prekršaj. Nema oklijevanja ili vremena za razmišljanje.

Samo svirate kad vidite.

KRENITE DALJE ODMAH

Nakon što isporučite obavijest o prekršaju, a to je u biti sve što trebate učiniti, jednostavno uključite motor i vozite dalje.

Nemojte stajati i čekati kako biste im pružili priliku za raspravu.

Nemojte pasti u napast da dodate nešto svoje, govoriti učeniku kako bi se trebao osjećati ili na neki drugi način izazvati trenje ili učiniti situaciju neugodnom.

Samo izgovorite svoj dio i krenite dalje.

A SADA VJEŽBAJTE

Spomenute smjernice podmazat će kotač odgovornosti. Uklonit će prepreke, ometanja, trnovitu nelagodu koja je povezana s nametanjem posljedica. Olakšat će vam provođenje plana upravljanja učionicom i učiniti ga učinkovitijim.

No ne možete samo odlučiti slijediti smjernice. Oklijevanje i iskušenje snažni su protivnici, osobito ako su već pustili korijenje.

I zato morate vježbati.

Prije nego što vaši učenici stignu, zatvorite vrata učionice, stanice na čelo učionice i vizualizirajte najčešća nedolična ponašanja.

Predočite si učenika koji ometa vaše predavanje ili dvojicu kako pričaju za vrijeme pisanja zadaće.

Uputite se k njihovu mjestu i zamislite kako biste im uručili posljedicu. Učinite to, uspostavite kontakt očima, izgovarajte riječi glasno, okrenite se i udaljite.

Učinite to nekoliko puta, vizualizirajte različita ponašanja. Poslije, kada stignu učenici, lakše ćete kliziti k njihovu mjestu, bez razmišljanja. Vi trebate činiti samo ono što je vaša dužnost. I to je sve.

………………

NAPOMENA

  • Smart Classroom Management jest portal namijenjen učiteljima koji vjeruje u pridržavanje plana u upravljanju nastavom i kreiranje zajedništva. Snaga i radost ključ su uspješne nastave.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com