DESET SUVREMENIH MITOVA O OBRAZOVANJU

Moderni učitelj je upućen u psihologiju, tehnologiju, sposoban je motivirati i još mnogo toga

utorak, 14. studenoga 2017.

Zbog čega kritiziramo obrazovni sustav? Zbog zastarjelih programa, zbog nepromijenjenih metoda podučavanja, suzbijanja kreativnosti, nepotrebnih informacija? Svatko će navesti neki svoj razlog.

Moderni učitelj je upućen u psihologiju, tehnologiju, sposoban je motivirati i još mnogo toga

Postoje argumenti u prilog i tradicionalnom pristupu i suvremenom pristupu, no inzistirati na sukobu dvaju pristupa ne vodi k rješavanju, nego produbljivanju problema. Tomu pridonose i postojeći mitovi o obrazovanju.

MIT PRVI

Činjenice ometaju razumijevanje.

Stalno se izražava nezadovoljstvo zbog činjenice da su programi preopterećeni činjeničnim materijalom. Kao alternativa se predlaže podučavanje vještinama umjesto memoriranja činjenica. Na primjer, naglašavanje vještine analiziranja informacija. Mnogi u isto vrijeme zaboravljaju da su konkretni podaci polazna točka analize i da je nemoguće naučiti analizu na nekoliko jednostavnih primjera iz različitih područja. Analiza u ekonomiji, algebri i književnosti podrazumijeva rad s informacijama, ali se provodi uzimajući u obzir specifičnosti određene grane znanja i ne uklapa se u jednu jedinstvenu shemu.

MIT DRUGI

Glavno je znati gdje naći informacije.

„Zašto bih to znao, ako mi je nešto potrebno, mogu to naći na Internetu?" To je pošteno pitanje. No jesu li životne situacije takve da vam za rješavanje određene situacije treba određena informacija koju je samo potrebno detaljizirati? Ne, nisu. Najčešće se suočavamo s kompleksnim zadaćama u kojima moramo sami moći obaviti posao, a tek nakon što odredimo u kojem smjeru idemo, možemo se obratiti internetu ili drugim alatima za pomoć.

MIT TREĆI

Uloga učitelja u obrazovnom procesu pasivna je.

Još je J. J. ROUSSEAU pisao da uloga učitelja u procesu učenja ne treba uvijek biti aktivna i da je njihova uloga poticati ljubav prema znanju i neovisni proces učenja. Na sveučilištima je odavno uspostavljen program prilagođen samostalnom učenju, a sada se to počinje prakticirati u školama. Pogrešno je ipak nedvosmisleno govoriti o uspješnosti takve metode bez potvrde u rezultatima istraživanja. Istraživanja S. ENGELMANNA pokazuju da aktivnu ulogu učitelja prate visoki pokazatelji napretka učenika. Pogotovo kada radite s teškom i bolesnom djecom.

MIT ČETVRTI

21. stoljeće sve mijenja iz korijena.

U povijesti su se revolucijom u obrazovanju proglašavali razni događaji koji nisu uvijek nužno predstavljali napredak. Danas postoji više razloga za razgovor o tome nego ikad prije. Mnogi entuzijasti koji slave prednosti koje donosi najnovija tehnologija, požurili su se proglasiti kraj tradicionalnog obrazovanja. Uloga tehnologije u nastavi raste iz godine u godinu, no još je rano govoriti o korjenitim promjenama u sustavu obrazovanja. Ponajprije, takve globalne pojave kao što je sustav obrazovanja ne mijenjaju se za godinu, pa čak ni za deset godina. Osim toga, ne postoji opsežna alternativa koja zamjenjuje trenutačni pristup obrazovanju. Internet otvara mnogobrojne mogućnosti, ali samo u obliku dopune postojećega.

MIT PETI

Stvarno iskustvo važnije je od znanja.

Nedavno je postala popularna obuka kroz rad na „realnim“ projektima ili studiranje realnih slučajeva. To omogućuje usvajanje znanja i iskustva te je vrlo dobra praksa. Stoga se predlaže njezino prenošenje na školski program. D. CHRISTODOLOU o tome piše: „Ovdje se mješaju ciljevi i metode. Naša se odgovornost završava na tome da pokažemo mogućnosti rješavanja realnih problema, ali to ne znači da je praksa rješavanja realnih problema trajna. U stvarnom svijetu rješenje problema zahtijeva uzimanje u obzir znatne količine zbunjujućih informacija. Sjećate se kako je uspostavljen proces učenja matematike i fizike? Od zadataka s idealnim uvjetima do zadataka s dodatnim čimbenicima koji otežavaju traženje rješenja.“

MIT ŠESTI

Sve ovisi o učitelju.

Nekako uvijek ispadne da su za svaku učenikovu nevolju krivi učitelji. Da, doista, učitelji imaju veliku odgovornost. No još je više čimbenika na koje učitelji ne mogu utjecati. Oni ne mogu dati svakom učeniku jednako predškolsko obrazovanje. Ne znaju u kojim socijalnim i ekonomskim uvjetima dijete raste. Oni ne određuju opterećenje niti pišu nastavne programe. Jesu li svi instrumenti potrebni za rad dostupni svim nastavnicima, imaju li svi potrebne uvjete za rad? Za stanje u obrazovanju odgovorni su svi, od roditelja do države. Razmislite o tome idući put kad budete kritizirali „loše“ učitelje.

MIT SEDMI

Veličina nije bitna.

Je li isto raditi u razredu od četrdeset i razredu od 20 učenika? Ne, nije. Pri organiziranju nastave s manje učenika nastavnik ima priliku uzeti u obzir osobne značajke učenika i učinkovitije izgraditi proces učenja. Drugim riječima, samo u manjim razredima može se govoriti o individualnom pristupu.

MIT OSMI

O mogućnostima.

Danas je među roditeljima moderno nastojati dati djecu u „bolju“ školu, gimnazije ili čak privatne škole . Ako mi imamo takvu praksu danas, onda u Sjedinjenim Državama to postoji već desetljećima. Za to vrijeme pojavila su se istraživanja, čiji rezultati ukazuju da javne škole općenito nisu gore od privatnih u smislu kvalitete obrazovanja. Potonje nude najbolje materijalne uvjete i raznoliku hranu u kantini, ali rade prema istim programima koje je odobrilo ministarstvo, primjenjujući iste opće pedagoške metode kao i druge obrazovne institucije.

MIT DEVETI

Pametan učitelj.

Kakav mora biti dobar učitelj? On mora dobro razumjeti svoj predmet kako bi to znanje mogao prenijeti na djecu. To stoji, ali... ta je pozicija pomalo zastarjela. BERLINER I GLASS pišu kako moderni učitelj nije samo „enciklopedija" nego i osoba koja je upućena u psihologiju, tehnologiju, sposobna je motivirati i još mnogo toga. Istraživači su izračunali da za uspješan rad nastavnik treba, uz znanje, imati skup od više od 100 različitih vještina.

MIT DESETI

Inovacije.

Danas se mijenja mnogo toga što je povezano sa slikom tradicionalnog obrazovanja. Prate se gotovo svi trendovi u sferi obrazovanja, zaboravljajući koliko je sustav obrazovanja nespretan mehanizam. Osim toga, sve najnovije metode i pristupi moraju izdržati test vremena. Često se ispostavi da eksperiment koji se uspješno provodi u jednoj školi, potpuno propada u drugoj školi u istom gradu. Ako budemo mijenjali metode i načela funkcioniranja sustava pod naletom svakoga novog trenda – šteta će biti mnogo veća od koristi.

..................

NAPOMENA

  • 4Brain.ru jest stranica za pomoć u podučavanju.
  • Izvor: 4brain.ru

 

 

 

 

 

Vezani članci
Školski portal: Kako poboljšati praksu u svojoj učionici

Kako poboljšati praksu u svojoj učionici

Što je to s tim učiteljima koji donose novogodišnje odluke?…

Školski portal: „Pamćenje onih koji pišu rukom mnogo je bolje!“

„Pamćenje onih koji pišu rukom mnogo je bolje!“

Djeca u Njemačkoj imaju sve više problema s pisanjem rukom.…

Školski portal: Na testiranju društvenih znanja osmaši poslali poruku koja treba zabrinuti političare

Na testiranju društvenih znanja osmaši poslali poruku koja treba zabrinuti političare

… njihova je spremnost da iziđu na izbore kad postanu…

Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Digitalni sadržaji i aktivnosti

Digitalni sadržaji i aktivnosti

■  1. RAZRED LEKTIRA:TRI PRAŠČIĆA    Uz…

Školski portal: Živimo otvorenog uma i prihvatimo različitosti!

Živimo otvorenog uma i prihvatimo različitosti!

… ključnih problema današnje generacije mladih,…

Školski portal: Veliki uspjeh Jana POKOSA u kartingu

Veliki uspjeh Jana POKOSA u kartingu

U Portugalu su nastupila 572 najbolja…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…