OD UČITELJA SE OČEKUJE DA BUDU ANGAŽIRANI

Što je važno za vođenje nastave?

ponedjeljak, 20. studenoga 2017.

Podučavanje je zahtjevna profesija. Učitelji su odgovorni za razvijanje vještina i znanja svojih učenika, za pomaganje učenicima da svladaju društvene i emocionalne prepreke te za održavanje ravnopravnih, kohezivnih i produktivnih razrednih okružja.

Što je važno za vođenje nastave?

Povrh svega toga i uz njihove edukativne odgovornosti, od učitelja se očekuje da budu angažirani oko kontinuiranog profesionalnog razvoja u tijeku karijere. Zahtjevi te profesije mnogi su i raznoliki, a učitelji su podložni nekima od najviših razina stresa od bilo koje druge profesije. To pridonosi gubitku mnogih talentiranih i motiviranih pojedinaca u nastavničkoj profesiji.

Učitelji, pogotovo oni s najmanje iskustva, obično izvješćuju da su nezainteresiranost učenika i bihevioralni problemi neki od najvećih čimbenika koji pridonose stresu. Zapravo, izrazi poput „stvarnost mi je udarila u glavu“ ili „razbijeni snovi“ katkad se upotrebljavaju da bi se opisalo što se zapravo događa kada se učitelji prvi puta nađu pred punim razredom.

Stoga, što se može učiniti u vezi s tim?

Postoji mnogo načina na koje možemo ublažiti katkad snažan kontrast između njihovih očekivanja i onoga što se doista događa u učionici.

Specijalizirana obuka i praksa u tijeku usavršavanja učitelja mogu pomoći pripremiti nove učitelje za realnost podučavanja, a „zaštitni faktori“, poput učiteljske učinkovitosti ili samopouzdanja glede svojih vještina također mogu mnogo značiti. Kada su učitelji sposobni i samopouzdani glede svog vođenja nastave, oni se lakše mogu pobrinuti da lekcije glatko teku u organiziranome razrednom okružju te da učenje učenika i pozitivni društveni i emocionalni ishodi budu pojačani.

Kako možemo odrediti imaju li učitelji taj „zaštitni faktor“ te imaju li samopouzdanja u svoje vještine? Studija pod naslovom Inovativno podučavanje za učinkovito učenje nudi jedinstvenu priliku da bolje razumijemo profesionalnu kompetenciju učitelja i način na koji se ona razvija.

Ta ogledna studija procjenjuje pedagoško znanje učitelja (tj. ono što učitelji znaju o podučavanju i učenju), njihove prilike za učenje i druge profesionalne kompetencije, poput učinkovitosti. Učiteljevo znanje o vođenju nastave dio je njihova alata kojim se koriste u procesu podučavanja, što također uključuje elemente poput podučavanja o metodama i planiranju lekcija.

Rezultati ove studije sugeriraju da učitelji s iskustvom i učitelji bez iskustva imaju relativno dobro poznavanje vođenja nastave, pogotovo u usporedbi s drugim područjima pedagoškog znanja.

Učitelji koji kažu da imaju samopouzdanja u svoje vještine vođenja nastave također kažu da imaju i mnogo prilika za učenje vođenja nastave i obično je tu riječ o iskusnijim učiteljima.

Budući da postoji veza između samopouzdanja učitelja i zadržavanja učitelja u nastavničkoj profesiji, odnos otkriven u ovoj studiji – između prilika za učenje i učinkovitosti – obećava! Štoviše, budući da iskusniji učitelji obično pokazuju više učinkovitosti od svojih kolega bez iskustva, moglo bi biti korisno ugraditi više iskustvenog rada u edukaciju učitelja.

Mnoge zemlje diljem OECD-a, poput Estonije, Mađarske i Izraela, već čine upravo to. Također, dulje „indukcijske sesije“ prije ulaska u podučavanje također bi mogle smanjiti jaz između očekivanja i stvarnosti – taj pristup treba dodatno istražiti, pogotovo zbog toga što učitelji smatraju da su ometanja u razredu jedan od čimbenika koji najviše pridonose stresu na poslu te mogu dovesti do „izgaranja na poslu“.

Taj projekt predstavljao je inicijalno istraživanje u znanje i kompetencije učitelja te je položio temelje za budući rad šireg opsega. Njegova je svrha bila pružiti dokaze koji mogu pomoći oblikovati politike da bi se poboljšala priprema i edukacija učitelja, ali i da bi se privuklo (i zadržalo) visokokvalitetne pojedince u profesiji.

Snažni edukacijski sustavi ovise o učinkovitoj učiteljskoj radnoj snazi. Stoga je prijeko potrebno da ih opremimo znanjem i vještinama koje će im pomoći da budu učinkoviti i samopouzdani u nastavi.

Da bi ih ondje zadržala, svaka se zemlja moraju usredotočiti na ponovno sastavljanje „razbijenih snova“ svojih učitelja i na pružanje potpore u svakome mogućem obliku.

……………...

NAPOMENA

  • Blog OECD Education & Skills Today raspravlja o postojećim i novim problemima u obrazovanju, koji uključuju uspješnost učenika na međunarodnim testovima (PISA), vještine 21. stoljeću, kretanja u visokom obrazovanju, učenje u ranom djetinjstvu i dr.
  • Izvor: oecdeducationtoday.blogspot.hr

 

 

Vezani članci
Školski portal: Ako nema discipline, nastava je nemoguća

Ako nema discipline, nastava je nemoguća

Promotrimo koje pogreške čine učitelji pri uspostavljanju discipline u učionici.…

Školski portal: Što se promijenilo u planiranju nastave?

Što se promijenilo u planiranju nastave?

Jesam li nešto propustila? Ovaj je model zastario ne zato…

Školski portal: Treba znati razviti dublju motiviranost kod učenika

Treba znati razviti dublju motiviranost kod učenika

Često iskustva iz djetinjstva na nekim učenicima mogu ostaviti trag,…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: „Mitovi, legende i bajke“

„Mitovi, legende i bajke“

Ovogodišnja je tema „Mitovi, legende i…

Školski portal: Izdanja za lakše učenje i poučavanje

Izdanja za lakše učenje i poučavanje

Kako biste brzo i jednostavno osmišljavali,…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…