Savjeti stručnjaka
ISTRAŽIVANJEM DO BOLJIH REZULTATA
Zašto svoje osnovnoškolce podučavam matematiku dva puta na dan
objavljeno: 27. studenoga 2017.

Kada sam uvela dodatni sat matematike u istom danu za svoje učenike drugog razreda, oni nisu bili baš presretni zbog toga.

Ni moji kolege nisu bili oduševljeni.

Vremena ionako nikad nema dovoljno, stoga, zašto ga dodatno trošiti na tako nešto?

No ja sam mislila da bi to mogla biti dobra ideja. Nadala sam se da će se i ostali složiti sa mnom čim počnemo.

Naravno, suosjećala sam sa svojim kolegama. Možda neće biti dovoljno vremena u danu da učenike naučimo svemu što bi djeca drugog razreda trebala znati i da bismo se pobrinuli da imaju duboko razumijevanje matematike uz snažne temelje koji će ih nositi kroz daljnje učenje.

No imali smo problem koji je trebalo riješiti. Trebala sam uključiti određene stvari u svakodnevni sat matematike:

  • posjetnike na ono što smo prije naučili
  • fokus na fluentnost
  • retenciju činjenica u vezi s brojevima
  • razumijevanje odnosa između brojeva
  • dubokog razumijevanja matematike, što je sve potrebno da bi djeca postala dobra u matematici.

MATEMATIČKA „KUTIJA S ALATOM“

Pokušavati sve ugurati u jednu sesiju bila je noćna mora. Podsjetnici na ono što smo već naučili bili su posebno teški. Za mnogu djecu ove dobi, jučer se činilo kao daleka prošlost i pokušaji da se prisjetimo jučerašnje lekcije često bi vodili do zbunjenosti i nezainteresiranosti.

Stoga sam odlučila pokušati nešto novo.

Pokazalo se da su dvije sesije na dan bile rješenje.

Smanjila sam lekciju iz matematike na 45 minuta i ubacila to prije jutarnje igre. Djeca su bila prirodno spremna za izazovno buđenje nakon podneva, stoga mi je bilo logično smjestiti preostalih 15 minuta svoje lekcije u to vrijeme.

Sada se 45-minutna sesija temelji na učenju novog sadržaja, dok se popodne koncentriramo na fluentnost i brzo vježbanje matematičkih činjenica i odnosa između brojeva – stvari koje trebamo imati u svojoj „kutiji s alatom“.

NAPREDOVANJE

Stoga, npr., za tipičnog dana, ujutro bih s učenicima pokrila novu lekciju, a zatim bismo popodne vježbali tablicu množenja.

To znači da smo navedene probleme svladali dok su se djeca istodobno fokusirala na ključne dijelove svog učenja u jednoj sesiji i pritom imala vremena doista se angažirati sa strategijama i temom umjesto da s jednog područja trčimo na drugo. Od esencijalne je važnosti da djeca budu potpuno uronjena u povezano učenje u duljem razdoblju.

Da budem iskrena, još surađujem s osobljem na ugrađivanju te ideje te, iako su moji kolege odlični, zahtjevi matematičkog kurikula prošle su godine bili golemi. Namjeravam nastaviti ohrabrivati školsko osoblje da prigrle ove ideje kako bismo mogli nastaviti pomagati svojim učenicima da postignu veći napredak u matematici.

………………

NAPOMENA:

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća internetska mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com