GIMNAZIJA VUKOVAR

Počeli s projektom „Uz STEM sve više raSTEM!“

petak, 1. prosinca 2017.

Gimnazija Vukovar pokreće projekt koji će omogućiti učenicima upoznavanje sa svijetom robotike i programiranja, i to njima poznatima edukativnim i zabavnim kompletima LEGO Mindstorms EV3.

LEGO kockice i bezgranične mogućnosti njihova slaganja oduvijek su bile u području interesa djece različitih dobi. LEGO kockice potiču maštu, kreativnost i nadasve inovativnost. Djeci je u svijet programiranja najlakše kročiti igrom. Stoga smo odlučili spojiti ta dva interesna područja i, igrajući se kockicama, programirati vlastite robote.

Prva faza projekta podrazumijevala je edukaciju učenika i nastavnika te je stoga i prvi korak bio ostvariti suradnju s Udrugom Osijek Software City i članom udruge profesorom Filozofskog fakulteta Tomislavom JAKOPECOM, koji je posljednjih nekoliko godina održavao predavanja u školama o robotima Lego Mindstorms EV3. Sada njegove studentice održavaju radionice u osnovnim školama pod nazivom RoboCode kako bi zainteresirale učenike za robotiku i informatiku. Uputili smo poruku elektroničke pošte u kojoj smo naveli svoju želju za suradnjom i vrlo brzo stigao nam je potvrdan odgovor.

Naše edukatorice, Ana LEH, Jelena DUVANČIĆ i Dajana STOJANOVIĆ, ponudile su termin radionice i u roku tjedan dana od našeg iskaza za suradnjom, radionica je održana. Učenici 2. c razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja prisustvovali su i aktivno sudjelovali u radionici u kojoj su dobili priliku ovladati matematičkim i logičkim razmišljanjem te upoznati se s mogućnostima programiranja korštenjem softvera Lego Mindstorms EV3.

Učenicima, edukatoricama i nastavnicama obratio se i ravnatelj Gimnazije Vukovar Davor ŠIJANOVIĆ, koji je istaknuo kako je škola svjesna činjenice da svoje učenike mora pripremati za cjeloživotno učenje, koje se nameće kao nužni preduvjet uspješnog djelovanja u budućem društvu znanja te da stoga ulaže iznimne napore i spremnost za uvođenje novih tehnologija u svim segmentima kurikula kako bi omogućila svojim učenicima dobru startnu poziciju za ravnopravno pozicioniranje u utrci za globalno tržište rada. Početak suradnje s Udrugom Osijek Software City osobito je važan i hvalevrijedan te kao škola prepoznajemo i cijenimo inicijativu koju su pokazali u želji da putem radionice podijele svoja znanja s našim učenicima.

Edukatorice su učenicima predstavile set LEGO Mindostorms EV3 za učenje programiranja robota opremljenoga senzorom za dodir, udaljenost, raspoznavanje boje… te mikroprocesorom i servomotorima za kretanje robota, objasnile su njegove karakteristike i programiranje je moglo započeti.

Programiranje se temelji na sučelju „drag and drop”, koje olakšava razumijevanje logike samog programa. Djeca bez prethodnog znanja iz područja programiranja lakše svladavaju osnovne algoritamske konstrukcije: slijed, grananje i petlje, određuju vrijednosti varijabla, upoznaju se sa simbolima dijagrama toka, ugrađuju brojače određenih događaja u program. Zadatci tako kombiniranjem jednostavnih načela robotike i LEGO kockica obuhvaćaju informacije iz područja znanosti (područja fizike, tehničkog odgoja – senzori), tehnologije (bežična komunikacija, načini dijeljenja i pohranjivanja informacija), inženjerstva (osmišljavanje zadataka, realizacija, testiranje i dokumentiranje vlastitih rješenja) i matematike (koordinatni sustav, mjerenja i mjerne jedinice….), a rješenja zadataka pokazuju konkretnu primjenu, npr. potpuno funkcionalni model robota koji obavlja automatizirane zadatke.

Zadovoljstvo naših učenika nakon uspješno riješenih izazovnih zadataka samo je potvrdilo naša razmišljanja i odluku da moramo intenzivno raditi na razvoju programerskih vještina, kreativnosti, kolaboracije, inovativnosti u učenika svih dobnih skupina te stjecati korisna iskustava u tijeku učenja.

I mi, nastavnice-polaznice ove edukacije i nositeljice projekta: Sanja Pavlović Šijanović, Karolina Dvojković i Kristina Kristek, stekle smo iznimno mnogo novih informacija, znanja i vještina, koja zajedno sa svojim učenicima namjeravamo širiti na sve veći broj učenika i nastavnika koji iskažu zanimanje za stjecanjem znanja i iskustva u području programiranja, i to putem novih radionica koje će svojim sadržajima upotpuniti i osuvremeniti obrazovne programe u segmentima informatike, fizike, kemije…

Ovo je tek prvi korak i znamo da je još mnogo posla pred nama. No uz ovakvu kvalitetnu suradnju i pomoć naših edukatorica kakvu smo imali na prvoj radionici te uz entuzijazam i želju naših učenika da što prije počnu s rješavanjem sve izazovnijih zadataka, sigurne smo da će ovo biti nova avantura za koju smo potpuno spremni!

…………

Pišu: Sanja Pavlović ŠIJANOVIĆ, Kristina KRISTEK i Karolina DVOJKOVIĆ

 

Vezani članci
Školski portal: Dodijeljeno 700.000 kuna za cool projekte popularizacije znanosti

Dodijeljeno 700.000 kuna za cool projekte popularizacije znanosti

Najviši pojedinačni dodijeljeni iznosi jesu oni od 50.000 kuna, a…

Školski portal: Kombinacija igranja kockama i kodiranje da se pojačaju 'STEAM' vještine

Kombinacija igranja kockama i kodiranje da se pojačaju 'STEAM' vještine

Spike Prime kombinira prepoznatljive Lego kocke s čvorištem koje je…

Školski portal: Kockice s Brailleevim pismom za djecu

Kockice s Brailleevim pismom za djecu

Ovu je ideju prvotno predložila Danska udruga slijepih 2011., a…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: „Odrastajući u digitalno doba”

„Odrastajući u digitalno doba”

… i ostvario pravo na financijsku…

Školski portal: Učinkoviti plan lekcije

Učinkoviti plan lekcije

Zvuči li vam ovo poznato? Joj,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…