Školstvo u medijima
UČITELJI ZAVREĐUJU VIŠE PRIZNANJA ZA POSAO KOJI OBAVLJAJU
„Podučavanje nije raketna znanost, ono je mnogo složenije“
objavljeno: 11. prosinca 2017.

U svojoj srži, raketna je znanost jednostavna. S jednoga kraja rakete gurate vrući plin radi očuvanja zamaha i raketa ide naprijed. Detalji su sigurno složeniji od ovoga, ali su vrlo dobro poznati i shvaćeni te je kao rezultat toga čovječanstvo učinilo neke doista zadivljujuće stvari.

Za razliku od relativno jednostavne discipline raketne znanosti, obrazovanje je vrlo složen proces.

Eksperimentiranje i primjena rezultata dobivenih testiranjem jest ono što je omogućilo putovanje svemirom, no stvari nisu tako linearne u svijetu obrazovanja te se zbog toga naš kolektivni trud da prenesemo znanje i vještine na učenike svih dobi može činiti kao vrlo nesigurna stvar.

Iako napredujemo u smislu razumijevanja načina na koji ljudi uče, pred nama je još dug put.

Možda zbog činjenice da su programi obuke učitelja u većini, ako ne i na svim fakultetima, manje kompetitivni od studija znanosti i inženjerstva, ljudi misle da je podučavanje jednostavno u usporedbi s tim. No, kao što nastavnici znaju, to nije istina.

ONO ŠTO POGORŠAVA STVARI JEST TO DA SE OBEĆAVAJUĆE IDEJE U OBRAZOVANJU ŠIRE JAKO SPORO, ako uopće, zbog otpora promjeni i zbog nametnutog sustava standardiziranog testiranja koji guši inovaciju.

Područje neurologije kontinuirano proizvodi rezultate koje možemo primijeniti u učionici.

NEKA OTKRIĆA SUGERIRAJU DA BI SVAKI UČENIK TREBAO UČITI VLASTITIM TEMPOM, imati nekog izbora u onome što uči, biti evaluiran samo onda kada je spreman za to, provesti više vremena dizajnirajući i izrađujući stvari, češće surađivati i biti prosuđivan prema onome što zna i može.

Mi znamo da svakodnevno obavljanje određene radnje u višestrukim kontekstima pomaže da lakše zapamtimo tu radnju jednako kao i ponovno prisjećanje i ponavljanje nečega što smo već naučili.

RJEŠAVANJE PROBLEMA VRUĆA JE TEMA U OBRAZOVANJU, ALI UČITELJI TREBAJU SHVATITI DA TO ZAHTIJEVA INKUBACIJSKO RAZDOBLJE. Ono što je ironično jest to da smetnje mogu pomoći u rješavanju problema jer one mogu ponuditi korisne misli. San također igra vitalnu ulogu u rješavanju problema.

Ako imate nekakvu ideju o tome što ćete učiti, tada će cijeli proces biti lakši.

Nažalost, političari se prečesto okreću svijetu biznisa u potrazi za rukovođenjem i vodstvom kada je riječ o reformama u obrazovanju. Poslovni svijet ima tu prednost da su mu uvijek dostupni brojevi i podatci koji mu govore kako mu ide. No on je također pod iluzijom da takvi podatci postoje i u obrazovanju. Jednostavno rečeno, oni ne postoje.

REZULTATI NACIONALNIH TESTOVA USKO SU POVEZANI S DRUŠTVENO-EKONOMSKIM STATUSOM I NASLIJEĐENIM SPOSOBNOSTIMA. Kao takvi oni obično mjere ono s čime učenici već dolaze u školu. Testovi s visokim ulozima također su suzili i pojednostavili kurikul te eliminirali vrijeme provedeno na netestirane predmete.

VRIJEME JE DA SVATKO SHVATI KOLIKO JE PODUČAVANJE SLOŽENO te da testiranje koje je skrojeno tako da jedan oblik testiranja odgovara svima, zapravo samo pogoršava stvari. Ono što sada imamo jesu vlade koje na sve moguće načine pokušavaju identificirati loše učitelje da bi ih mogle iskorijeniti baš kao što bi svijet biznisa iskorijenio prodajno osoblje s niskim učinkom. Oni to čine na temelju pretpostavke da postoji pregršt odličnih učitelja odmah iza ugla koji jedva čekaju da zauzmu njihova mjesta.

DOK NEUROLOGIJA SVAKOG DANA OTKRIVA NOVE STVARI, RADUJEM SE OTKRIVANJU KAKO TA OTKRIĆA MOŽEMO PRIMIJENITI U UČIONICI. No bojim se da će se političari i ljudi iz svijeta visokog biznisa naći na putu ovom napretku. Tako dugo dok standardizirani testovi vladaju edukacijom i određuju ono što učitelji rade, prostora za istraživanje u školama bit će sve manje. Baš kao i prilika za naše učenike da posegnu za istim visinama kao i raketni znanstvenici.

……………..

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih online korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća online mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati te inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com