Zanimljivosti
GIMNAZIJA VUKOVAR
Sat kodiranja obilježio radni tjedan
objavljeno: 12. prosinca 2017.

Sat kodiranja globalni je pokret koji čine desetci milijuna učenika u više od 180 zemalja. Održava se u Tjednu informacijskih znanosti, koji se ove godine obilježava od 4. do 10. prosinca. Projekt uključuje održavanje radionica, čiji je cilj u jednome školskom satu učenike uvesti u svijet programiranja. Putem radionica učenicima se omogućuje izravni susret s programiranjem i pruža prilika za stjecanje novih iskustava. Temeljna je želja pokretača te inicijative, neprofitne organizacije Code.org, koju podupiru tvrtke Google, Amazon, Facebook i Microsoft, upozoriti na činjenicu da je informatika već sada osobito važan dio naših života te da su informatička znanja dostupna svima.

U svijetu je u projekt uključeno više od 100 000 škola, od čega je prošle godine bilo uključeno više od 180 škola iz Hrvatske. Sat kodiranja od 2014. godine provodi se i u Hrvatskoj zahvaljujući Osijek Software Cityju, a Gimnazija Vukovar aktivni je sudionik i prošlogodišnjega i ovogodišnjega skupa. Hrvatska ove godine bilježi porast broja škola koje su se pridružile projektu, koji je više nego dvostruko veći od prošle.

Neosporna je činjenica da se učenici u informatičke tokove najradije uključuju putem računalnih igara te smo stoga ove godine izabrali jednostavne, ali poučne tutorijale i održali radionice koje su omogućile programiranje popularne igre Minecraft: Hero’s Journey, Designer i Adventurer (https://code.org/minecraft).

U radionice u trajanju od jednoga školskog sata bili su uključeni učenici svih razrednih odjeljenja, tako da je Sat kodiranja bio zbivanje koje je obilježilo radni tjedan. Učenici su naučili mnogobrojne stvarne programerske pojmove poput petlji, grananja, funkcija, debugiranja…. istražujući dvodimenzionalni svijet Minecrafta, a svojim potezima u igri ispunjavali su različite zadatke, čime su generirali računalne kodove i pritom se dobro zabavljali. Nakon svakoga završenog tutorijala učenici su objavili svoje radove i postignuća, za koja su zasluženo dobili i certifikate.

Za učenike 3. c razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja organiziran je i događaj u sklopu Microsoftove obrazovne zajednice – Skype in the Classroom, pod nazivom How to get started with Minecraft in Education, pri čemu smo virtualno ugostili gosta predavača Katju Borregaard, koja je certificirani Minecraft global mentor, a uključila se iz Skt. Josefs Skole, Roskilde, Taastrup iz Danske. Učenici su imali prilike saznati više o integraciji matematike i programiranja putem tutorijala Geometry World (otkrivajući odnose između područja i perimetra s obzirom četverokutne i druge oblike (https://education.minecraft.net/lessons/geometry-world/) te Fraction Stories (primjenom frakcija – razlomaka, dijelova cjelina i odnosa upustili su se u građevinske konstrukcije, https://education.minecraft.net/lessons/fraction-stories/).Ne samo što su povezali znanja iz područja matematike, statistike i informatike nego su i vježbali engleski jezik jer je sva komunikacija i suradnja bila na tom jeziku. Neprocjenjivo iskustvo koje ćemo zasigurno morati ponoviti!

Sat kodiranja svakako je zbivaanje kojim se diže razina svijesti i znanja o informatičkim tehnologijama. S obzirom na interes i postignuća naših učenika u izazovima koja su obilježila ovaj Tjedan informacijskih znanosti, zasigurno će se dio učenika u budućnosti baviti programiranjem i dati svoj doprinos u području primjene ICT-a i programiranja, koji su zasigurno jedan od važnih temelja današnjega inovacijskoga gospodarstva i funkcioniranja tržišta rada.

……………….

Sanja PAVLOVIĆ ŠIJANOVIĆ