Jučer-danas-sutra
NASTAVA I MOBITELI
Koristite ‘Parkiralište za mobitel’
objavljeno: 14. prosinca 2017.

IZRADITE

Odredite područje u učionici gdje učenici mogu odložiti i napuniti mobitel. Jedna od ideja je da objesite držač za cipele sa zasebnim džepovima za svaki mobitel.

OZNAČITE

Zalijepite veliki broj ili sliku na svaki džep tako da učenici mogu lako prepoznati gdje su ostavili mobitel. Opcija: pribavite jedan ili dva kabela na koje će učenici mogu spojiti svoj mobitel s „parkirališnog mjesta“.

IZLOŽITE PROCEDURU

Objasnite učenicima proceduru vezanu za upotrebu mobitela.

  • Nakon ulaska u učionicu možete držati svoj mobitel daleko od očiju u torbi ili džepu. Ili možete čuvati ili puniti mobitel na parkiralištu.
  • Ako se koristite parkiralištem za mobitel, upamtite broj pretinca u kojem ste ga parkiralii ili ga zapišite u bilježnicu.
  • Ako se odlučite za punjenje, spojite mobitel na svoj punjač ili jedan od punjača u razredu i stavite mobitel u jedan od donjih pretinaca ili džepova na parkiralištu.
  • Parkirališno mjesto dostupno je samo prije ili nakon sata. Ako poželite puniti ili odložiti mobitel, ne možete to učiniti za vrijeme sata.
  • Ako vaš telefon nije na parkiralištu, a ometa nastavu, bit ćete upućeni parkirati mobitel na parkiralištu i moći ćete ga preuzeti poslije nastave.
  • Učenicima koji se ne pridržavaju pravila ili ih se opetovano opominje da parkiraju svoje mobitele, bit će zaplijenjen mobitel. Zaplijenjen mobitel čuvat će se na učiteljevu stolu i neće biti vraćen dok se ne kontaktira s roditeljima.

NADGLEDAJTE

Nadzirite upotrebu mobitela za vrijeme nastave. Ako se vaši učenici nepropisno koriste mobitelom, uputite ih da ga parkiraju na parkirališno mjesto.

HVALITE

Ohrabrujte pravilnu upotrebu mobitela tako što ćete redovito hvaliti učenike što su se sjetili upotrijebiti parkirališno mjesto.

KADA SE KORISTITI

Kada ciljate na željeno ponašanje, morate uspostaviti procedure i jasno ih izložiti kako biste povećali vjerojatnost ponavljanja željenog ponašanja. Za najbolje rezultate procedurama trebalo bi podučiti učenike na početku godine i ponovo uspostaviti pravila nakon bilo kakvog prekida nastave duljega od dva dana.

Pobrinite se da svaki učenik razumije proceduru i razlog za njezino uvođenje kako biste mogli:

  • potaknuti željeno ponašanje
  • priznati željeno ponašanje
  • proaktivno sprečavati neželjeno ponašanje
  • kreirati ozračje odgovornosti i poštovanja.

VARIJACIJE

Koristite se starim držačem za audiokasete ili ladicom za CD-ove kao alternativom vreći za držanje cipela.

………………

NAPOMENA

  • TheTeacherToolkit jest mrežna stranica kreirana kao projekt alternativnog programa edukacije učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP) koji pruža priliku profesionalcima iz različitih područja djelovanja da postanu učitelji alternativnim putem programom razvijenim u Teksasu.
  • Izvor: teachertoolkit.com