Školstvo u medijima
VELIKA BRITANIJA: PROFESIONALNO SAGORIJEVANJE UČITELJA
Tisuće učitelja odsutno zbog stresa
objavljeno: 16. siječnja 2018.

Tijekom nastavne godine 2016./2017. 3750 učitelja uzelo je dugoročno bolovanje zbog stresa. To predstavlja povećanje od 5 posto u usporedbi s prethodnom godinom.

Ove brojke jasno upućuju na „nemoguće pritiske” pod kojima se učitelji nalaze. Uz to, situacija je dodatno pogoršana krizom regrutiranja učitelja te opsesijom rezultatima ispita.

„NEMOGUĆI PRITISCI”

Statistički podatci također pokazuju da je 1 od 83 učitelja bio odsutan s posla tijekom mjesec ili više dana u prošloj nastavnoj godini, zbog stresa ili narušenog mentalnog zdravlja. Godinu ranije ta je brojka iznosila 1 od 90 učitelja, a prije tri godine 1 od 95 učitelja.

Sveukupno, učitelji su uzeli 1,3 milijuna slobodnih dana tijekom protekle četiri godine, zbog stresa ili narušenog mentalnog zdravlja.

U nastavnoj godini 2016./2017. učitelji su uzeli otprilike 312 000 slobodnih dana iz istih razloga. To je ekvivalentno gubitku 1600 učitelja tijekom radne godine.

Layla MORGAN, glasnogovornica ministarstva obrazovanja, rekla je: „Ove brojke otkrivaju nemoguće pritiske pod kojima se naši učitelji nalaze.

Jednostavno je neprihvatljivo da oni koji neumorno rade da bi napravili ono što je najbolje za našu djecu kao rezultat toga imaju narušeno mentalno zdravlje.”

„PREOPTEREĆENI I PODCIJENJENI”

Morgan dodaje da se stalno susreće s pričama o profesionalnom sagorijevanju učitelja kao rezultatu pretjeranog radnog opterećenja.

„To mora biti poziv na buđenje svim političarima”, kaže Morgan i dodaje: „Vlada također mora prestati s rezovima učiteljskih plaća koji su ionako preopterećeni i podcijenjeni.

Učitelji igraju važnu ulogu u našem društvu, a sada imamo više učitelja u našim školama nego ikada prije – 15 500 više nego 2010.

Nastavljamo raditi s učiteljima, sindikatima i vladom kako bismo se suprotstavili zahtjevima radnog preopterećenja i nepotrebnim praksama koje učiteljima nameću dodatni rad, što uključuje program s ciljanom potporom za škole.

Upravnim tijelima treba biti jasno da pri upravljanju osobljem imaju odgovornost uzeti u obzir ravnotežu između posla i privatnog života. Smatramo da bi ravnatelji, u školama u kojima školsko osoblje ima poteškoća, trebati poduzeti određene mjere i uhvatiti se u koštac s uzrocima stresa te se pobrinuti da nastavnici imaju potrebnu podršku.”

……………………..

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Ayo Ogunseinde on Unsplash