Školstvo u medijima
DJECA I EKRAN
Ovo morate znati o djeci i njihovu vremenu provedenom pred ekranima
objavljeno: 19. siječnja 2018.

Upravljanje svim tim uređajima uzrokuje tjeskobu kod mnogih roditelja. Dalje u tekstu  možete pronaći zaključke najnovijih istraživanja, kombiniranih s nekim od prethodnih istraživanja, što će vam pomoći da lakše donesete odluke u vezi s pravilima za korištenje elektroničkih uređaja kod kuće.

 GLOBALNO, TEHNOLOGIJA MLADIM LJUDIMA DONOSI PRILIKU KAO I RIZIK.

Novi izvještaj UNICEF-a prikupio je online iskustva djece i mladeži diljem svijeta. Izvještaj otkriva da su adolescenti i mladi ljudi najpovezanija generacija te da djeca mlađa od osamnaest godina predstavljaju jednog od svaka tri korisnika interneta diljem svijeta.

Digitalni resursi proširuju pristup edukaciji i radu te ih u nekim mjestima mladi ljudi koriste da bi postali više građanski angažirani.

Ali postoji i negativna strana – poput seksualnog zlostavljanja, dječje pornografije i trgovine seksom – koja je pogoršana uporabom interneta, pogotovo u zemljama u razvoju. A u razvijenom se svijetu sve više javlja zabrinutost zbog veze između korištenja interneta i problema mentalnog zdravlja, poput tjeskobe i depresije. Ključ je, kažu autori UNICEF-ova izvještaja, sljedeći pristup – ni previše, ni premalo – te u „fokusiranju više na ono što djeca rade online, a manje na to koliko su dugo online.”

■  MALA DJECA PROVODE PREVIŠE VREMENA ISPRED MALIH EKRANA.

98 posto domaćinstava s djecom u dobi od osam godina i mlađom, bez obzira na to radi li se o bogatijim ili siromašnijim obiteljima, sada imaju pristup mobilnom uređaju, poput tableta ili pametnog telefona.

To je mnogo više od 52 posto od prije samo šest godina.

Dok je vrijeme koje djeca provode pred ekranima godinama mirovalo (pri 2 sata i 15 minuta), sve više tog vremena potpada pod ručne uređaje: 48 minuta dnevno u 2017. godini.

■ OBITELJI SE ORGANIZIRAJU DA BI ODGODILE DAVANJE MOBITELA DJECI.

Brooke SHANNON, majka troje djece u gradu Austin u državi Teksas, pokrenula je online zakletvu prošle godine nazvanu „Do osmog razreda”, koja poziva roditelje da odgode davanje mobitela djeci sve do završetka osnovne škole.

„Djeca jednostavno nemaju dovoljno razvijen mozak u ovoj dobi da bi bila sposobna navigirati škakljivim društvenim situacijama koje dolaze s društvenim medijima.”

Do sada je nekoliko tisuća obitelji diljem zemlje potpisalo zakletvu.

NOVA STUDIJA NUDI NAČIN ZA MJERENJE PROBLEMATIČNOG KORIŠTENJA MEDIJA KOD DJECE.

Pitanje o tome može li se vrijeme provedeno pred ekranima smatrati pravom „ovisnošću” još nije razriješeno među profesionalcima koji se bave mentalnim zdravljem. Ali studija objavljena u časopisu Psychology of Popular Media Culture pokušava pružiti bolji uvid u probleme koji nastaju izlaganjem djece ekranima. Istraživači su intervjuirali roditelje djece u dobi od četiri do jedanaest godina u vezi s odnosom njihove djece s medijima i njihova općeg blagostanja. Od roditelja je traženo da odgovore na izjave temeljene na problematičnom online igranju kod odraslih.

Evo nekih izjava koje, ako su istinite, mogu upozoriti na mnogo veći problem:

  • Mom je djetetu teško prestati koristiti elektroničke uređaje.
  • Kad moje dijete ima loš dan, elektronički uređaji i vrijeme pred ekranom jedino su što mu pomaže da se osjeća bolje.
  • Moje dijete koristi elektroničke uređaje u tolikoj mjeri da to uzrokuje probleme za cijelu obitelj.
  • Količina vremena koju moje dijete želi provesti pred ekranom stalno se povećava.
  • Moje se dijete sakrije da bi koristilo elektroničke uređaje u tajnosti.

  OGRANIČENJE VREMENA PROVEDENOG PRED EKRANIMA MOŽDA NEMA NIKAKVE VEZE SA SPOSOBNOŠĆU MALOG DJETETA DA BUDE USPJEŠNO.

Naposljetku, otkriće koje bi roditeljima koji su zaglavili u zatvorenom i bore se protiv lošeg vremena moglo pružiti malo olakšanja.

U istraživanju provedenom prošlog mjeseca istraživači na sveučilištima Oxford i Cardiff u Velikoj Britaniji intervjuirali su gotovo 20 000 roditelja male djece u dobi od dvije do pet godina. Nakon kontroliranja faktora poput rase, prihoda i razine edukacije roditelja, oni su otkrili da ograničavanje vremena pred ekranima tijekom razdoblja od mjesec dana nije nužno povezano s pozitivnim ishodima kod djece. Sasvim suprotno, istraživači su pronašli malu povezanost između umjereno visoke upotrebe elektroničkih uređaja i dobrog raspoloženja djece. Istraživači su zaključili da bi roditelji i liječnici trebali napraviti analizu troškova i koristi prije „postavljanja čvrstih granica.”

………………….

NAPOMENA

  • Portal MindShift istražuje budućnost učenja u svim njegovim dimenzijama – pokriva kulturne i tehnološke trendove, inovativna istraživanja i inovacije u obrazovanju.
  • Izvor: ww2.kqed.org