Zanimljivosti
DJEČJI VRTIĆ MILANA SACHSA, ZAGREB
Mali pomagači od velike pomoći
objavljeno: 23. siječnja 2018.

… i individualnosti te promicanje očuvanja tradicije i baštine. Naši mnogobrojni projekti usmjereni su na poučavanje različitih kultura i kulturnih baština, zemlje odakle naši prijatelji dolaze, glazba, ples, bajke i priče drugih naroda te učenje o dječjim pravima. Projekt Mali pomagači osmišljen je za djecu kojima hrvatski jezik nije primarni jezik. Cilj nam je omogućiti djeci lakše uključivanje u novo okruženje, a samim time i poticati usvajanje hrvatskoga jezika i kulture.

ULOGA PRIČE I LUTKE 

Brojna znanstvena istraživanja pokazala su da je čitanje djetetu od najranije dobi jednako važno za njegov razvoj kao i briga o njegovim osnovnim potrebama. Iz tog razloga projekt smo započeli čitanjem različitih slikovnica, kao što su: Svi smo različiti,  Budi mi prijatelj,  Priča o najboljim prijateljicama, Super je biti različit i sl. Slikovnice su nam pomogle pri osvješćivanju različitosti kod djece. Djeca su sama prepoznavala u čemu su njihovi prijatelji vješti, a u čemu trebaju pomoć (npr. Marko zna lijepo crtati, Ana treba pomoć kod oblačenja).

Na taj smo način djeci pojasnili kako jedni drugima mogu biti Mali pomagači. S ciljem usvajanja pozdrava i čarobnih riječi koji su nam neophodni u komunikaciji, osmislili smo igru uloga, u kojoj djeca imaju različite uloge i glume svakodnevne situacije (ulazak u dućan, pomoć prijatelju, isprika prijatelju, i sl.).

Znajući da lutka povezuje područja važna za djetetov razvoj – razum, pokret, govor i suživot s okolinom, u aktivnosti smo uveli lutku kojoj su djeca dala ime (Ivica Neznalica, Srebrica Neznalica i sl. ). Lutka nam je dala priliku da u raznim situacijama putem igre djecu podsjetimo na pravila skupine.

KOMUNIKACIJA I USVAJANJE JEZIKA

Znajući da je komunikacija posebno osjetljiva na potporu socijalne okoline, osmišljene su razne aktivnosti upoznavanja, kao što su: Predstavljanje putem pokreta, Zovem se… i sl. Zajedno s djecom izradili smo kutiju koja je predstavljala Kućicu novih riječi. Svaki dan popunjavamo kućicu barem jednom novom riječi koju su djeca usvojila.

Svrha je ove aktivnosti da riječi vadimo iz Kućice i ponavljamo njihova značenja s djecom. Pomoću igre pantomime otkrili smo nove načine komuniciranja i prijenosa poruke. Ovom igrom potičemo neverbalnu komunikaciju, imenovanje i povezivanje pojmova, uvježbavamo slušnu osviještenost i koncentraciju.

DOBROBITI MALIH POMAGAČA

Dobrobiti koje proizlaze iz projekta jesu lakše uključivanje i socijalizacija djece u skupini. Uvidjeli smo da djeca s lakoćom usvajaju nove riječi kada su dobro adaptirana i kada ih vršnjaci dobro prihvate. Djeca su pokazala napredak u razumijevanju, govornom izražavanju, rječniku i strukturi rečenice. Ovakvim projektima potičemo kod djece brigu o prijateljima, empatiju, jačamo samopouzdanje i prihvaćamo različitosti.

……………….

Tamara GALUNIĆ, prof. logoped | Dječji vrtić Milana Sachsa, Zagreb | vrtic.milanasachsa@zagreb.hr