Zato i pišem o ovoj strategiji upravljanja kao načinu reduciranja učiteljskog stresa. To je ista strategija koju koristim posljednjih 18 mjeseci, i to vrlo uspješno. Sada kad ste upoznati s teorijom, evo pet savjeta kako primijeniti strategiju u praksi.
1) ODABERITE MEDIJ ZA UPRAVLJANJE ZADATCIMA
- Plutene ploče ili bijele ploče
Kao poduzetna osoba, postavila sam četiri male plutene ploče različitih boja (jedna ploča odnosno boja za svaku kategoriju) na koju ću objesiti svaki zadatak i ideju.
Ovi besplatni Eisenhowerovi planeri koje možete isprintati pomoći će vam pri sastavljanju matrice. Dostupni suu tri varijante, možete odabrati koja vam najviše odgovara.
- Trello
Ako želite imati mogućnost razmišljanja u hodu, postoji nekoliko fantastičnih internetskih stranica i aplikacija koje su savršene za održavanje vašega kvadranta za hitne i važne zadatke.
Trello je sjajan za laptop i za mobitel. Pročitajte njihov blog kako biste saznali kako koristiti Eisenhowerovu metodu ili skinite aplikaciju za iPhone ili Android. Unutar bloga se nalazi i video koji objašnjava kako koristiti ovu metodu, pogledajte video
- Google Keep
Na bazi cloud tehnologije, ovaj alat praćenje zadataka čini mnogo lakšim. Gdje god se nalazili, Google Keep je fantastična alternativa za Trello koja se može sinkronizirati s vašim cjelokupnim Googleovim računom. Ako skinete aplikaciju za iPhone i Android, moći ćete dodavati misli i ideje na vaš popis gdje god krenete.
- Sticky Notes [program za laptop ili računalo]
Ove male ljepotice sjajan su način za implementaciju Eisenhowerove metode na laptopu ili računalu. Postavljajući sticky note za svaku ploču [za svaku kategoriju u drugoj boji], možete izbrisati sve druge bilješke iz računala i grupirati zadatke prema hitnosti i važnosti.
Na PC računalu koristite program Sticky Notes, a na Macu na vašoj radnoj ploči možete pronaći Stickies.
2) POSTAVITE KVADRANTE
Dodijelite naslov svakoj ploči i mali podsjetnik o vrsti zadataka koji joj pripadaju. Možete koristiti našu grafiku kao vodič ili kreirati vlastiti popis za svaki kvadrant.
Naslovi koji su vam potrebni:
- Hitno i važno
- Nije hitno i važno
- Hitno i nevažno
- Nije hitno i nije važno.
3) RASPOREDITE ZADATKE U KVADRANTE
Sad je vrijeme da rasporedite svaki od vaših zadataka na odgovarajuću ploču, određujući njegovu hitnost i važnost. Zapamtite, neki zadatci mogu započeti u jednom kvadrantu i preseliti se u drugi kako mu se približava rok izvršenja [vidi pod korak 5 kako održati preciznost svakoga kvadranta].
4) RASPOREDITE ZADATKE PO TJEDNIMA
Nađite vremena na početku svakog tjedna kako biste rasporedili zadatke u svaki od vaših neaktivnih razdoblja ili rada kod kuće. Trebali biste početi uviđati kada i gdje ste u stanju trošiti vrijeme na zadatke koji vas vesele, one za osobni i profesionalni rast u kategoriji Nije hitno i važno.
5) ČISTITE SVOJE PLOČE NJEŽNO I FLEKSIBILNO
Zapamtite, nijedan sustav nije savršen, a ako ste slični meni popunit ćete ploču brže nego što ćete biti u stanju ispuniti zadatke!
Za ovu sezonu preporučujem da periodično provjeravate zadatke u vašim Eisenhowerovim kvadrantima. Nakon redovitog provjeravanja, uvidjet ćete da neki zadatci ili ideje za koje ste mislili da su iznimno važni uopće nisu važni.
Baš kao i prilikom svakog čišćenja, nevažno i nepotrebno prirodno će ispasti i naći se iza zadataka koji su zaista važni, a nakon što ih skinete s ploče nakon određenog vremena lakše ćete otpustiti ideju bez grižnje savjesti.
■ Dakle, što mislite?
Kao i svaka nova vještina, ova strategija upravljanja vremenom zahtijevat će vježbu. Baš kao što tražimo od učenika da budu blagi prema sebi kada učine korak unazad u procesu usvajanja nečeg novog, tako moramo biti blagi i prema sebi!
……………..
NAPOMENA:
- TeachStarter – izvor za učitelje i roditelje kojem je misija inspirirati i učiniti učenje zabavnijim, aktivnijim i učinkovitijim.
- Izvor: teachstarter.com
……………..
EISENHOWEROV PRINCIP