Školstvo u medijima
NEKOLIKO REALNIH RAZLOGA ZBOG KOJIH VRIJEDI SLUŠATI UČITELJA
Želite uspješnu djecu? Slušajte učitelje!
objavljeno: 24. siječnja 2018.

Najneobičnije je što nijedno od tih rješenja ne nude učitelji. To je može usporediti s pokušajem reforme zdravstvenog sustava bez sudjelovanja liječnika.

Evo zašto bismo trebali pažljivo slušati što učitelji kažu o obrazovanju:

■ UČITELJI U DRŽAVNIM ŠKOLAMA SU VISOKOOBRAZOVANI

Državne škole gotovo isključivo angažiraju nastavnike koji imaju visok stupanj obrazovanja. U nekim općinama većina nastavnika ima i magisterij.

Učiteljsku diploma nije lako „zaraditi”. Ona zahtijeva ovladavanje raznim vještinama, od planiranja do psihologije stilova učenja, upravljanja učionicom i više od toga, ali i praksu zvanu „poučavanje učenika uživo u učionici”.

■ UČITELJI U DRŽAVNIM ŠKOLAMA IZNIMNO SU POSVEĆENI

Učitelji se moraju nositi sa: 1) roditeljima sklonima ignoriranju, 2) roditeljima koji si svašta uzimaju za pravo, 3) nasilnim roditeljima, 4) djecom koja ometaju nastavu, 5) mentalno hendikepiranom djecom, 6) agresivnom djecom, 7) školskim odborom, 8) političarima, 9) neprimjerenim shemama za procjenu rada.

Nadalje, većina učitelja u državnim školama odrađuje neplaćene prekovremene sate i troši vlastiti novac za nastavne materijale.

■ UČITELJI U DRŽAVNIM ŠKOLAMA TEHNOLOŠKI SU EDUCIRANI

Svaki put kad se raspravlja o školstvu, pojavljuju se primjedbe poput: „Treba nam novi raspored, kurikulum i tehnologije da zamijenimo model obrazovanja star cijelo stoljeće.” Ovo je izjavila udovica Stevea JOBSA koja nikad nije poučavala djecu.

Državne se škole zapravo uvelike razvijaju svake godine, uvode tehnologiju i nove ideje mnogo brže od privatnih tvrtki.

■ UČITELJI U DRŽAVNIM ŠKOLAMA BRINU SE O SIGURNOSTI VAŠE DJECE

Prema istraživanju Udruženja sveučilišnih žena, dva je posto izgleda da će dijete u SAD-u zlostavljati učitelj u školi. A u Ujedinjenom Kraljevstvu studija provedena na 20 000 učenika pokazuje da je vjerojatnost za zlostavljanje djece unutar obrazovnih institucija manja od jedan posto. Usporedite to s vjerojatnošću od 17.2 posto djece koja su fizički zlostavljana u obitelji.

■ MNOGE SU KRITIKE NA RAČUN DRŽAVNIH ŠKOLA FINANCIJSKI MOTIVIRANE

Kritičari državnih škola često su bogati ljudi koji profitiraju čim se jedan dolar poreza koji je namijenjen školama preusmjeri korporacijama. Iako nemamo ništa protiv profita, uzimati novac koji pripada obrazovanju djece da bi platili investitore za svaku je osudu.

Dosje obrazovanja usmjerenog na profit je zastrašujući. Sveučilišta su za profit pogodovala investitorima na račun studentskih dugova, proizvodeći bezvrijedne diplome. Ponavljanje ovakvog skupog neuspjeha u K-12 obrazovanju je nedopustivo.

Ono što smatram frustrirajućim kada je u pitanju ova besmislica o privatizaciji jest činjenica da je uspjeh SAD-a, uključujući i naš primat u tehnologiji, rezultat državnog školskog sustava koji je uspješno obrazovao generacije poduzetnika.

………………

NAPOMENA

  • Inc – američki multimedijalni magazin s naglaskom na tehnologiju i inovacije.
  • Izvor:  inc.com