Zanimljivosti
NA KOLEGIJU RIJEČKOGA GRADONAČENIKA
Građanski odgoj jedini predmet za koji djeca žele deblju knjigu
objavljeno: 25. siječnja 2018.

…  dok je 89,3 posto učenika ocijenilo kako je atmosfera ugodnija redovito priča s roditeljima o tome što su radili na nastavi Građanskog odgoja i obrazovanja (GOO). Stoga nije nimalo iznenađujuće što ih je više od dvije trećine ne samo odlučilo nastaviti pohađati ovu izvannastavnu aktivnost, već su mnogi izrazili želju za većom satnicom i više terenske nastave, koja uključuje posjete institucijama i organizacijama.

„Učenici su istaknuli kako je najvrjednije što su naučili spoznaja o važnosti pomaganja i uvažavanja drugih, o važnosti zalaganja za ljudska prava, diskriminaciji i važnosti tolerancije, zdravoj prehrani i opasnostima društvenih mreža”, kazala je prilikom predstavljanja rezultata evaluacije na gradonačelnikovu kolegiju jedna od mentorica, dr. Bojana ĆULUM.

Evaluacija je pokazala kako se 88,2 posto učenika odlučilo samostalno upisati GOO, dok su druge potaknuli roditelji. Zanimljivo je kako su roditelji imali pozitivniji stav prema ovoj izvannastavnoj aktivnosti ako su im ga, umjesto razrednika ili nastavnika, predstavili ravnatelji škola.

  • Zadovoljni i nastavnici

Ćulum je dodala kako čak i oni učenici koji nisu pohađali nastavu Građanskog odgoja i obrazovanja imaju o njoj pozitivan stav, a nisu je odabrali u najvećem broju slučajeva samo zbog preopterećenosti drugim obvezama. Naime, kao izvannastavna aktivnost, Građanski odgoj i obrazovanje nalazi se na „tržištu” drugih mnogobrojnih aktivnosti, koje mogu izabrati riječki učenici. Čak 78,7 posto ističe pozitivne dojmove svojih prijatelja koji pohađaju GOO, na taj ih način potičući na upis.

Zadovoljstvo načinom provedbe iskazali su i nastavnici, koji su izrazito zadovoljni kvalitetom stručnog usavršavanja te su iskazali želju za supervizijom, koja im je i omogućena tijekom tekuće školske godine. Kod učenika su zamijetili promjene u stavovima te povećani interes za aktualnim društvo-političkim temama, pa su nastavne sadržaje prilagođavali najaktualnijim medijskim pričama. Učiteljice koje izvode nastavu upozorile su na to kako je lokacija škole bitan čimbenik u učestalosti i uspješnosti provedbe terenske nastave – škole u središtu grada češće posjećuju relevantne institucije i organizacije, a terensku nastavu otežava i prenatrpan raspored učenika.

„Mijenjao bih debljinu knjige. Mislim da bi trebalo biti puno više lekcija da bismo mogli puno više toga naučiti, jer mislim da je ovaj predmet koristan za naš život, učimo kako biti odgovorni građani.” Jedan je to od odgovora učenika iz istraživanja o rezultatima eksperimentalnog uvođenja Građanskog odgoja i obrazovanja, izvannastavne aktivnosti koja je u riječke osnovne škole uvedena na inicijativu i uz financijsku podršku Grada Rijeke.

  • Rijeka primjer dobre prakse

Grad Rijeka školske godine 2016./2017. eksperimentalno je uveo Građanski odgoj i obrazovanje (GOO) kao izvannastavnu aktivnost u pete razrede šest osnovnih škola kojima je osnivač. Aktivnost se provodila jednom tjednom, s maksimalnim fondom od 35 sati godišnje. Ta se izvannastavna aktivnost nastavlja provoditi i ove školske godine u 22 riječke osnovne škole te obuhvaća gotovo 400 učenika.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel istaknuo je kako je i ovo istraživanje pokazalo kako je uvođenje Građanskog odgoja i obrazovanja bila dobra odluka, koju potvrđuje i velika zainteresiranost drugih sredina za uvođenje ove izvannastavne aktivnosti po riječkom modelu. Tako je Grad Rijeka već potpisao sporazum kojim će Grad Rijeka bez naknade ustupiti Gradu Sisku materijal priručnika „Učenik građanin”, namijenjenog učenicima petih i šestih razreda osnovne škole te popratne materijale namijenjene učiteljima. Uskoro bi se trebao potpisati ugovor s Primorsko-goranskom županijom, a interes su iskazali i Istarska županija, Čakovec te neke druge sredine. [ IZ DRUGIH MEDIJA | mojarijeka.hr ]