Jučer-danas-sutra
ŠTO MOŽEMO UČINITI DA IM POMOGNEMO
Zašto učenici često imaju problema s brojevima većima od 100?
objavljeno: 25. siječnja 2018.

… broj 100 formira prirodnu granicu na kojoj učenici obično prestaju brojiti. Problem nastaje kada zamolite učenika da broji dalje. Ja često pitam svoje mlade matematičare: „Što dolazi sljedeće?“. Mnogi učenici nisu sigurni u vezi s brojenjem nakon 100, pogotovo ako ih zamolim da zapišu brojeve na papir.

NEDOSTATAK IZLOŽENOSTI I ZBUNJENOST BROJEVIMA

Postoji nekoliko čimbenika u igri kada je riječ o tome zašto učenici imaju problema s brojenjem nakon 100. Učenici su obično svakog dana izloženi ponajprije brojevima od 1 do 100. Naši se učenici ne osjećaju udobno kada moraju brojati dalje od 100 zbog toga što nisu redovito izloženi onome što dolazi nakon toga.

Drugi izazov u vezi s brojenjem nakon 100 jest to da je dekadski sustav brojenja pomalo neprirodan za nas. Iznenada smo suočen s tim naizgled nasumičnim nulama u sredini, poput 101 i 102.

NASTAVITE BROJITI DO 130

Kako da izgradimo svjesnost o brojenju iznad broja 100? Iako bismo mogli brojiti unedogled, povećana (i ponavljana) izloženost te izravno podučavanje s brojevima od 1 do 130 npr. može mnogo značiti u pogledu upoznavanja učenika s tim brojevima.

Doduše, nije dovoljno da učenici jednostavno broje naglas. Učenici trebaju čitati i pisati brojeve u standardnom obliku i nabrojiti do 130 fizičkih predmeta (ili više) da bi se osjećali ugodnije s većim brojevima.

SLIJEDI NEKOLIKO IDEJA KOJE ĆE VAM POMOĆI DA POČNETE.

  • Produljite brojevnu crtu koja je izložena u vašoj učionici do 130 (ili 200).
  • Proširite svoje grafikone za brojeve za još tri retka.
  • Brojite napreskokce do 130 i dalje.
  • Podijelite učenicima više od 100 predmeta koje mogu prebrojiti i podijelite učenike u peteročlane ili deseteročlane skupine.
  • Stavite više od 100 predmeta u svoju „staklenku za procjenjivanje“.
  • Neka učenici vježbaju pisanje brojeva iznad 100, pogotovo brojeva 90 – 130.

AKTIVNOST ZA KOJU NE TREBA PRIPREMA I KOJU MOŽETE ISKUŠATI VEĆ SUTRA

Aktivnost koju smatram korisnom jest okupljanje mladih učenika na podu da bi vježbali pisanje brojeva od 90 do 130 kao razred. Obično učenicima kažem neka dođu do ploče i napišu sljedeći broj u redoslijedu ili neka meni kažu što napisati. Dok to činimo, ja ih potičem da razmišljaju o tome što se događa s brojevima nakon što svaki put dodamo još jedan broj.

Nakon što napišemo sve brojeve od 90 do 130, ja ih pitam koje obrasce vide te ih ispravim ako su nešto pogrešno shvatili.

Često ponavljam tu aktivnost u razdoblju od nekoliko tjedana, svaki put počevši od drugog broja. Npr., moglo bi se početi od 83 ili 92 umjesto od 90, što bi učenicima bio dodatan izazov. Ponavljanje pomaže ojačati vještine, a učenici imaju sve više samopouzdanja u vezi s brojenjem brojeva većih od 100.

Jeste li primijetili da se učenici često muče s brojenjem brojeva većih od 100? Jeste li iskušali koju od spomenutih ideja? Voljeli bismo čuti o vašim iskustvima u komentarima.

…………………

NAPOMENA:

  • We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com