Pljesak molim
OŠ KRALJICE JELENE, SOLIN U ERASMUS+ KA2 PROJEKTU
Pet škola u projektu MYSTERY OF HISTORY
objavljeno: 25. siječnja 2018.

Izrastao je iz potrebe za osuvremenjivanjem nastave te potrebe za proširivanjem vidika i jačanjem brojnih kompetencija učenika i učitelja suradnjom na međunarodnoj razini. Projektni partneri su dvije škole u Italiji, Ferrara i Piacenza, jedna u Sloveniji, Ptuj te dvije u Hrvatskoj, Primorski Dolac i OŠ kraljice Jelene iz Solina.

Ovaj projekt nastavak je uspješnog eTwinning projekta Little curators koji je pokrenula OŠ kraljice Jelene, Područne škole Kučine i u kojem je sudjelovalo deset europskih škola. Spoznaja da i povijesni sadržaji učenicima mogu biti zanimljivi kada im se predstave na zanimljiv način te činjenica da su učenici u stanju, u skladu sa svojom dobi, muzejsku zbirku razumjeti i o njoj stvoriti brojne zanimljive priče povezane s različitim nastavnim predmetima, bila je poticaj učiteljicama iz Kučina da osmisle i napišu projekt Mystery of History.

Projektnim aktivnostima koje će se provoditi kroz zanimljivu nastavu proširit će se i produbiti znanja učenika, roditelja i učitelja o povijesnoj i kulturnoj baštini svoje zemlje. Naučit će se ponešto i o susjednim zemljama da bi uočili koliko zajedničkog i sličnog imamo s njima i kako bi se i na taj način međusobno povezali i stvarali prave europske vrijednosti.

  • Sve škole sudionice smještene su na području bogate povijesti, ali i u blizini važnih rijeka tako da će učenici proučavati i svoje prirodno blago.

Navedene sličnosti omogućit će im da uspoređuju, raspravljaju, dogovaraju se, istražuju i kritički promišljaju.

Predviđeno trajanje projekta je devetnaest mjeseci, od 1. rujna 2017. do 31. ožujka 2019.

Planirane projektne aktivnosti provodit će se s učenicima mlađe školske dobi.

Ovim projektom povezat će se stari, povijesni i naizgled neprivlačni sadržaji sa suvremenim i današnjem djetetu bliskim, digitalnim sadržajima. Činjenica je da živimo u digitalnom dobu i da su naši učenici mali digitalni znalci. Stoga je nužno educirati učenike i na tom polju i usmjeravati ih pravilnoj uporabi IK tehnologije. Zbog toga su kao prioriteti projekta odabrane otvorene i inovativne metode poučavanja u digitalnom dobu te promoviranje i usvajanje novih vještina i kompetencija razmjenom prakse.

Brojne su aktivnosti planirane. Let’s play and learnaktivnost je provođenja izvanučioničke nastave u kojoj će učenici učiti igrajući se.

OŠ kraljica Jelena planirala je posjet povijesnim lokalitetima Saloni i Dioklecijanovoj palači u Splitu te odlazak na obalu rijeke Jadro. The 21st century kid, Let the art take part, Think and blink i Choose the news aktivnosti su čijom će realizacijom učenici i učitelji jačati svoje IKT i jezične kompetencije, jer će izrađivati brojne informativne i edukativne digitalne materijale, kreativno će se likovno i literarno izražavati, stvarati enigmatske sadržaje te aktivno sudjelovati u novinarskim radionicama. School is cool aktivnost je kojom će učitelji sadržaje implementirati u redovitu nastavu.            

U planu je organizirati i svečanost obilježavanja Noći muzeja – Take part in Museum night i Erasmus daya, Dana Europe – Celebratory Activities.

Učitelji će kontinuiranom suradnjom i komunikacijom s partnerima putem brojnih komunikacijskih kanala i na transnacionalnim sastancima razmjenjivati praksu i iskustva te bogatiti i unapređivati svoj rad.

Na prvom takvom sastanku koji je održan u Solinu organizirana je IKT radionica o primjeni web 2.0 alata, učitelji su razmjenjivali praksu, dogovarali metodologiju rada, evaluirali dosadašnje aktivnosti te dogovorili budući plan evaluacije i diseminacije. Utvrdili su financijski plan te dogovorili buduće komunikacijske kanale. Sudjelovali su i u organiziranom obilasku Splita i Salone, posjetili su područne škole u Mravincima i Kučinama te FF u Splitu, gdje ih je dr. sc. Josip Lasić upoznao sa sveučilišnim programima i nastavnim aktivnostima namijenjenima stranim studentima koji dolaze preko programa Erasmus i programa Državnog ureda za Hrvate izvan RH. Sastanak je u potpunosti bio uspješan te je na samom začetku projekta pridonio učvršćivanju i povezivanju timova, što je jedan od ključnih faktora za uspjeh.

Ono što posebno veseli pokretače ovog projekta jest izvrsna suradnja i povezanost učiteljica i učenika svih triju škola koje čine Osnovnu školu kraljice Jelene. Naime, uz koordinatoricu Nives Bogdan, na projektu će vrijedno raditi i njene kolegice učiteljice Maja Pletikosić i Jelena Kelava iz PŠ Kučine, Edita Rizvan iz PŠ Mravince te Maja Matas i Zdenka Jerković iz središnje škole kraljice Jelene.

………………….

Nives BOGDAN, učiteljica mentorica | OŠ kraljice Jelene, PŠ Kučine, Solin