OŠ KRALJICE JELENE, SOLIN U ERASMUS+ KA2 PROJEKTU

Pet škola u projektu MYSTERY OF HISTORY

četvrtak, 25. siječnja 2018.

Projekt Mystery of History solinske OŠ kraljice Jelene odabrala je Agencija za mobilnost i programe EU na Natječaju za program Erasmus+ – Ključna aktivnost 2 kao dobro osmišljen i relevantan.

Izrastao je iz potrebe za osuvremenjivanjem nastave te potrebe za proširivanjem vidika i jačanjem brojnih kompetencija učenika i učitelja suradnjom na međunarodnoj razini. Projektni partneri su dvije škole u Italiji, Ferrara i Piacenza, jedna u Sloveniji, Ptuj te dvije u Hrvatskoj, Primorski Dolac i OŠ kraljice Jelene iz Solina.

Ovaj projekt nastavak je uspješnog eTwinning projekta Little curators koji je pokrenula OŠ kraljice Jelene, Područne škole Kučine i u kojem je sudjelovalo deset europskih škola. Spoznaja da i povijesni sadržaji učenicima mogu biti zanimljivi kada im se predstave na zanimljiv način te činjenica da su učenici u stanju, u skladu sa svojom dobi, muzejsku zbirku razumjeti i o njoj stvoriti brojne zanimljive priče povezane s različitim nastavnim predmetima, bila je poticaj učiteljicama iz Kučina da osmisle i napišu projekt Mystery of History.

Projektnim aktivnostima koje će se provoditi kroz zanimljivu nastavu proširit će se i produbiti znanja učenika, roditelja i učitelja o povijesnoj i kulturnoj baštini svoje zemlje. Naučit će se ponešto i o susjednim zemljama da bi uočili koliko zajedničkog i sličnog imamo s njima i kako bi se i na taj način međusobno povezali i stvarali prave europske vrijednosti.

  • Sve škole sudionice smještene su na području bogate povijesti, ali i u blizini važnih rijeka tako da će učenici proučavati i svoje prirodno blago.

Navedene sličnosti omogućit će im da uspoređuju, raspravljaju, dogovaraju se, istražuju i kritički promišljaju.

Predviđeno trajanje projekta je devetnaest mjeseci, od 1. rujna 2017. do 31. ožujka 2019.

Planirane projektne aktivnosti provodit će se s učenicima mlađe školske dobi.

Ovim projektom povezat će se stari, povijesni i naizgled neprivlačni sadržaji sa suvremenim i današnjem djetetu bliskim, digitalnim sadržajima. Činjenica je da živimo u digitalnom dobu i da su naši učenici mali digitalni znalci. Stoga je nužno educirati učenike i na tom polju i usmjeravati ih pravilnoj uporabi IK tehnologije. Zbog toga su kao prioriteti projekta odabrane otvorene i inovativne metode poučavanja u digitalnom dobu te promoviranje i usvajanje novih vještina i kompetencija razmjenom prakse.

Brojne su aktivnosti planirane. Let's play and learnaktivnost je provođenja izvanučioničke nastave u kojoj će učenici učiti igrajući se.

OŠ kraljica Jelena planirala je posjet povijesnim lokalitetima Saloni i Dioklecijanovoj palači u Splitu te odlazak na obalu rijeke Jadro. The 21st century kid, Let the art take part, Think and blink i Choose the news aktivnosti su čijom će realizacijom učenici i učitelji jačati svoje IKT i jezične kompetencije, jer će izrađivati brojne informativne i edukativne digitalne materijale, kreativno će se likovno i literarno izražavati, stvarati enigmatske sadržaje te aktivno sudjelovati u novinarskim radionicama. School is cool aktivnost je kojom će učitelji sadržaje implementirati u redovitu nastavu.            

U planu je organizirati i svečanost obilježavanja Noći muzeja – Take part in Museum night i Erasmus daya, Dana Europe – Celebratory Activities.

Učitelji će kontinuiranom suradnjom i komunikacijom s partnerima putem brojnih komunikacijskih kanala i na transnacionalnim sastancima razmjenjivati praksu i iskustva te bogatiti i unapređivati svoj rad.

Na prvom takvom sastanku koji je održan u Solinu organizirana je IKT radionica o primjeni web 2.0 alata, učitelji su razmjenjivali praksu, dogovarali metodologiju rada, evaluirali dosadašnje aktivnosti te dogovorili budući plan evaluacije i diseminacije. Utvrdili su financijski plan te dogovorili buduće komunikacijske kanale. Sudjelovali su i u organiziranom obilasku Splita i Salone, posjetili su područne škole u Mravincima i Kučinama te FF u Splitu, gdje ih je dr. sc. Josip Lasić upoznao sa sveučilišnim programima i nastavnim aktivnostima namijenjenima stranim studentima koji dolaze preko programa Erasmus i programa Državnog ureda za Hrvate izvan RH. Sastanak je u potpunosti bio uspješan te je na samom začetku projekta pridonio učvršćivanju i povezivanju timova, što je jedan od ključnih faktora za uspjeh.

Ono što posebno veseli pokretače ovog projekta jest izvrsna suradnja i povezanost učiteljica i učenika svih triju škola koje čine Osnovnu školu kraljice Jelene. Naime, uz koordinatoricu Nives Bogdan, na projektu će vrijedno raditi i njene kolegice učiteljice Maja Pletikosić i Jelena Kelava iz PŠ Kučine, Edita Rizvan iz PŠ Mravince te Maja Matas i Zdenka Jerković iz središnje škole kraljice Jelene.

………………….

Nives BOGDAN, učiteljica mentorica | OŠ kraljice Jelene, PŠ Kučine, Solin

 

Vezani članci
Školski portal: Za projekt „Pametni grad” stižu nova priznanja i nagrade

Za projekt „Pametni grad” stižu nova priznanja i nagrade

Plasmanom u veliko finale za deset najboljih projekata iz cijele…

Školski portal: Sastanak partnera Energy for Life u Španjolskoj

Sastanak partnera Energy for Life u Španjolskoj

… gdje je održan sastanak svih projektnih partnera u sklopu…

Školski portal: Kako su mališani upoznavali svoju Hrvatsku

Kako su mališani upoznavali svoju Hrvatsku

Projekt Upoznajmo Hrvatsku dio je projekta Erasmus+ DARE and SHARE!, koji…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Akcija „Lošinj čita”, proizišla iz suradnje s…

Školski portal: Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Naime, sviđalo se to nama ili…

Školski portal: Tri kategorije učitelja

Tri kategorije učitelja

Michael Linsin, učitelj s 27-godišnjim iskustvom,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…