- Ravnodušni učenici.
- Apatični odgovori.
- Neinspiriran rad.
- Pričanje.
- Slanje poruka.
- Bihevioralni problemi.
- Skretanje sa zadatka.
- Sanjarenje.
Sve su ovo obilježja učionice i kurikuluma kojima je potrebna značajna reforma, a ne nekoliko „površinskih zahvata” kojima bi se učenicima pomoglo da „duže bulje u nešto što im uopće nije važno”.
S druge strane, za neke se cijeli problem može doista svoditi na puku angažiranost učenika. Vi možda radite u vrlo tradicionalnoj učionici ili imate kratke „izljeve” izravnih informacija, PowerPointova, pravljenja bilježaka itd., koji bi bili učinkovitiji kad bi pažnja i angažman učenika bili bolji. Ako je to slučaj, u ovom tekstu možete pronaći sedam jednostavnih načina koje svaki učitelj može implementirati u bilo koje vrijeme želi li, do određene mjere, pomoći učenicima da bolje obrate pažnju.
■ SEDAM JEDNOSTAVNIH NAČINA NA KOJE MOŽETE POMOĆI UČENICIMA DA OBRAĆAJU POZORNOST U TRADICIONALNOJ UČIONICI:
1) KORISTITE METODU 10:2
Za svakih 10 minuta poučavanja dopustite učenicima dvije minute da procesuiraju gradivo i odgovore na pitanja.
2) UKLJUČITE KRETANJE U SVOJE LEKCIJE.
3) UBRZAJTE TEMPO.
Istraživači su otkrili da poučavanje pri bržem tempu učenicima pruža više prilika za angažman, reagiranje te za prelazak na sljedeći koncept.
4) PRUŽITE ČESTE I UČINKOVITE POVRATNE INFORMACIJE.
5) DOPUSTITE 5-7 SEKUNDI „VREMENA ZA RAZMIŠLJANJE” I TADA POSTAVITE NEKO PITANJE.
6) NEKA UČENICI KORISTE METODU SAŽIMANJA 3-2-1.
Na kraju lekcije učenici neka zapišu tri stvari koje su naučili, dvije zanimljive stvari i jedno pitanje u vezi s lekcijom. Omogućite im dovoljno vremena da podijele svoje misli s vršnjacima.
7) PERIODIČNO PAUZIRAJTE USRED REČENICE.
Tražite od učenika da popune praznine.
NAPOMENA
- TeachThought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. TeachThought primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže edukatorima da usavrše vlastiti zanat u današnjim učionicama.
- Izvor: teachthought.com