Savjeti stručnjaka
UJEDINJENO KRALJEVSTVO > UČENICI MORAJU ZNATI KOJA SU TO 'VISOKA OČEKIVANJA' I ČEMU SLUŽE
Jesu li vaša očekivanja nejasna i bezvrijedna?
objavljeno: 30. siječnja 2018.

‘MEKANA’ POVRATNA INFORMACIJA

„Trebate samo postaviti visoka očekivanja”, rekla je nakon sata promatranja nastave. To je povratna informacija vašeg nadređenog koju ste vjerojatno svi dobili, a mogla je isto tako reći „više viči” ili očekuj od njih da izvedu stoj na rukama nakon što im ga pokažete samo jednom. To je gubitak vremena.

Ipak, razumijem zašto je tražila visoka očekivanja. Ofsted (Ured za standarde u obrazovanju) u svom ih službenom vodiču spominje osam puta. Najveći je problem što ih ni na jednome mjestu na svojoj internetskoj stranici ili u vodiču ne definiraju. Možda Ofsted ne zna koja su to visoka očekivanja. Možda ne žele da mi znamo. Ali ako je termin toliko „pahuljast”, zašto ga koristiti? To je uvođenje bezvrijednosti.

USPJEŠNE ŠKOLE POČINJU USPJEŠNIM PONAŠANJEM

Tom BENNETT (2017.) u svom izvješću, koje je odobrio Odjel za edukacije Ujedinjenoga Kraljevstva pod nazivom Kreiranje kulture, visoka očekivanja pretvara u superheroje. Ona su tu, svuda oko nas, ona čine čuda u najuspješnijim britanskim školama, a da pritom ne otkrivaju svoje lice. On se poziva na „način na koji se stvari ovdje rade” i to je barem jedna korisna polazišna točka u definiranju onoga što bi visoka očekivanja mogla biti u vašoj školi. Bennettova je pretpostavka da je izvrsno ponašanje kamen temeljac najuspješnijih škola u Ujedinjenom Kraljevstvu i pokazuju ga svi, od ravnatelja do kuhinjskog nadzornika. Ipak, vrlo je labav kada je u pitanju definiranje visokih očekivanja.

TEŠKA PITANJA ZA ZLATOKOSU

Cijela bi škola trebala definirati kako izgledaju visoka očekivanja, ne samo nadređeni. Iako kultura mora biti vođena s vrha organizacije, zajednica je ta koja dobiva zadatak pobrinuti se da se zadovolje visoka očekivanja.

„Okupljanje” znanja cjelokupne zajednice u otvorenom forumu pomoći će staviti visoka očekivanja u Zlatokosinu zonu – ona moraju biti aspirativna, ali što je najvažnije dostižna.

MOŽETE RAZMOTRITI SLJEDEĆA PITANJA:

  • Kako visoka očekivanja izgledaju u razredu?
  • Kako visoka očekivanja izgledaju u knjigama?
  • Kako visoka očekivanja izgledaju u hodniku?
  • Kako visoka očekivanja izgledaju na igralištu?
  • Kako visoka očekivanja izgledaju kada razgovaraju učitelj i učenik?
  • Kako visoka očekivanja izgledaju kada razgovarate s roditeljima?
  • Kako visoka očekivanja izgledaju u kantini?
  • Kako visoka očekivanja izgledaju za naše najstarije učenike?
  • Kako visoka očekivanja izgledaju za naše najmlađe učenike?
  • Kako visoka očekivanja izgledaju za naše najranjivije učenike?

Ovaj popis ni u kojem slučaju nije iscrpan, ali može biti koristan za poticanje rasprave u školi. Važno je definiciju oblikovati pozitivno. „Što treba činiti” mnogo je bolje od „Što ne treba činiti”. Prvi je aspirativan, potonji zvuči kao davež.

Konačno, kako bi visoka očekivanja nešto značila, učenici moraju znati koja su to očekivanja i čemu služe.

Sastanci, sjedenje u krugu, razgovor „jedan na jedan” sve su sjajni forumi za komunikaciju, jer je važno da učenici preispituju vašu definiciju kako bi ju mogli razumjeti i uživjeti se u nju. Ako učenicima ne osvijestite očekivanja, to je kao da igrate igru usput izmišljajući pravila, što samo jamči frustraciju.

Definiranje visokih očekivanja vašu školu neće automatski učiniti pobjedničkom. Također neće biti lako, kao što je tek puko nabacivanje popularnom frazom. Bit će teško, ali će svakako dati vrijednost vašoj školskoj zajednici.

………………

NAPOMENA

  • Classroom Climatology – savjeti za vašu učionicu, Birmingham, Engleska > Jednostavne ideje za sretnu i uspješnu atmosferu u učionici koju vodi Dan WHITTAKER, učitelj, bloger sa Sveučilišta u Birminghamu.
  •  classroomclimatology.com