Savjeti stručnjaka
PRILAGODITE METODU SVAKOM UČENIKU, KAO I STRPLJENJE I USTRAJNOST
Tajna formula učeničke preobrazbe – put po ljestvici uspjeha
objavljeno: 1. veljače 2018.

PETICA KAO IDEAL?

Za učenike koji zaostaju odlična je ocjena neosvojivi vrh. Tko se želi truditi kad je unaprijed jasno da je uspjeh nedostižan? Zato ne možete „mjeriti” svakoga istim ravnalom. Neka ocjena minus četiri bude praznik, baš kao i petica. Zbog toga ne morate nužno sniziti kriterije. Učenje svima treba donijeti zadovoljstvo, a ne samo onima koji dobivaju odlične ocjene.

JASAN CILJ

Učenje radi učenja pogrešna je pretpostavka. Ne učimo radi petica, već radi znanja, a znanja imaju određeni primijenjeni aspekt. Neuspješni učenici često ne razumiju što rade u školi i zašto trebaju učiti. Pomognite im pronaći put prema cilju, gdje svaki novi korak predstavlja priliku za proslavu svojih dostignuća, razmišljanje o daljnjim koracima i usmjeravanje na uspjeh.

To zvuči očito, ali pokušajte postaviti učenicima jednostavno pitanje: „Zašto učite?”

PROMICANJE KAO MOTOR NAPRETKA

Promicanjem čak i beznačajnih postignuća stimulirate akademski napredak. Vaš je glavni cilj da učenik postane učitelj i mentor sam sebi. Nisko samopouzdanje glavni je neprijatelj uspjeha, a radost zbog malih pobjeda put je prema velikima.

LJESTVICA USPJEHA

Što je to ljestvica uspjeha? To je strategija. Ona daje priliku za postavljanje glavnih ciljeva i njihovo postizanje.

Kako to funkcionira?

  • Učenik crta ljestve s dugoročnim ciljem na vrhu (glavni cilj).
  • Stepenicu niže učenik naznačuje cilj koji prethodi glavnom cilju.
  • Krećući se ljestvama prema dolje, učenik kreira plan postizanja glavnog cilja. Na kraju dolazi do toga što je potrebno učiniti ovaj tjedan ili danas kako bi se približio glavnome cilju.

Djeluje jednostavno, zar ne? Što se time postiže?

RAZVOJ SVRHOVITOSTI

Osvijestite li da se željeni glavni cilj sastoji od jednostavnih koraka koji vode do njega, razvit ćete svrhovitost. To će vam pomoći da se usredotočite na jednostavne ciljeve, ne rasipajući energiju pod pritiskom „težine” osnovnog cilja.

DOPAMINSKA STIMULACIJA

Dopaminski hormon daje osjećaj radosti i uspjeha. On se izlučuje kad osoba postigne zadani cilj te potiče na postizanje novih uspjeha. Dug i težak put do glavnoga cilja može postati neizdrživ, no kretanje od jednog uspjeha do drugoga, gdje se na kraju puta događa prirodna kulminacija, u dosegu je svačijih snaga.

VEZA SA STVARNOŠĆU

Kada je cilj „razbijen” na nekoliko etapa, postaje jasno što funkcionira, a što ne. Na taj način strategija uspjeha postaje „plastična” i lako se prilagođava okolnostima.

SAŽETAK

„Ljestvica uspjeha” ključ je boljega akademskoga postignuća. Primjeri akademskih „glavnih ciljeva” jesu: „završiti četvrti razred bez dvojke”, „naučiti pisati bez pogrešaka” i slično. U radu s ovakvom metodom učenicima koji zaostaju nužna je pomoć učitelja. Svaki tjedan provjeravajte kako ide kretanje po ljestvici. Zapamtite da produktivan rad s učiteljem ne stimulira manje od samog uspjeha.

Ponekad srednji ciljevi uključuju podciljeve. Učitelj može pomoći u njihovu postavljanju i realizaciji. Upotrijebite maštu kako biste prilagodili metodu svakom učeniku, kao i strpljenje i ustrajnost. Rezultate nećete trebati dugo čekati!

………………

NAPOMENA

  • Mega Talant – ruski centar za razvoj talenta, organizira tečajeve, olimpijade, kreativne radionice, turnire.
  • Izvor: mega-talant.com
  • Photo by John T on Unsplash