Savjeti stručnjaka
ŠTO ČINITE KAKO BISTE MOTIVIRALI UČENIKE?
Ovo su najbolje tehnike motivacije
objavljeno: 6. veljače 2018.

■  Zašto motivirati?

Bez motivacije, vaš je nastavni sat samo još jedan vremenski blok koji učenici moraju izgurati. Uz motivaciju možete čuti kako kažu: „Zdravo, najdraža učiteljice!” i „Obožavam ovaj predmet!” To su stvari koje mi učitelji volimo čuti. Kažu da otprilike polovina učitelja prestaje poučavati nakon šest godina. A ja sam trenutačno u posljednjoj etapi svoje pete godine poučavanja. Pretpostavljam da je jedan od razloga odlaska iz profesije nedostatak ovakvih komentara i motiviranih učenika.

■  Koraci motivacije

Motivacija dolazi iz ljubavi prema onome što radite. To je ključ svega. Ako ne volite ono što radite, ne možete stvoriti oduševljene sljedbenike. Ovo je nekoliko koraka uspješne motivacije:

1) VOLITE TO ŠTO RADITE

Ne mogu dovoljno naglasiti koliko je to bitno. To se odnosi na sve u životu. Uspjeh bilo kojeg pothvata zahtijeva da volite ono što radite. Ako to nije slučaj, bolje je da odete prije nego što zažalite za potraćenim vremenom u učionici. A što ako volite ideju poučavanja, a ne volite njegovu realnost? Ako je to slučaj, onda još ima nade za vas. Izdržite.

Prije nego što sam započeo poučavati, prijatelj mi je dao savjet da bih se, nakon što prihvatim svoj prvi posao, trebao obvezati samome sebi da ću ostati na poslu najmanje tri godine. To mi omogućuje da radim u skladu s dugoročnim ciljevima i na eventualne incidente reagiram u skladu s time, a ne samo u skladu s egocentričnim osjećajima.

2) ISIJAVAJTE STRAST

Strast se definira kao stanje intenzivne emotivnosti. Morate biti snažno emotivni prema djeci, poučavanju, a posebno prema poučavanju djece. Ako je to slučaj, djeca će se „hraniti” vašom energijom.

3) ZABAVLJAJTE SE

Ako je strast ključ, onda je zabava način da se aktivira ta strast. Ja se često šalim. Zezam se s drugim nastavnicima kada uđu u moju učionicu. Smijem se na svoj račun. Izmišljam stihove koji idu uz glazbu koju slušamo. Govorim o svojim psićima. Pitam ih što su radili preko vikenda i ubacujem zabavne komentare. Smiješim se, često. Smijem se. Obraćam se svojim učenicima kad ih zateknem u drugim dijelovima škole. Imam fora internetsku stranicu za svoj predmet. Imam i blog putem kojeg se roditelji informiraju o tome što se događa u našem svijetu.

4) NE BUDITE SEBIČNI

Kad god djeca ne rade ono što želim od njih, a to sam shvatio kasnije, to je zato što im nisam rekao točno što od njih očekujem. Pokušavam se ne ljutiti na njih kada se ponašaju kao tipična djeca, pogotovo kad to nema veze s izravnim kršenjem mojih uputa. Priznajte pogrešku kada ju napravite. To vas čini stvarnijim i dostupnijim. Gledajte ljude dok vam se obraćaju, pokušavam to više primjenjivati s roditeljima. Dopustite učenicima da budu dobri prema vama. Dopustite im i da budu ljuti na vas. Svijet se pritom neće srušiti.

5) BUDITE PRIPREMLJENI

Djeca nanjuše strah i nepripremljenost na kilometar. Što mislite zašto su im učitelji na zamjenama toliko zabavni? Kad bih se vratio s bolovanja, zamjenski bi me učitelj obavijestio da mu je jedan učenik odgovarao, drugi se svađao, ostali su uglavnom bili dobri, ali je šest učenika stalno brbljalo. Sada sam spreman na takve komentare i vidim da drugi ne traže od učenika koliko ja zahtijevam od njih. Također sam shvatio da su moji najmanje produktivni dani oni kada nisam potpuno pripremljen.

6) NASTAVITE UČITI

Pročitajte knjigu o poučavanju. Pročitajte knjigu o temi. Pročitajte knjigu o profesionalnom razvoju. Pročitajte knjigu o umjetnosti. Pročitajte knjigu o produktivnosti.

………………

NAPOMENA

  • So You Want To Teach? – blog koji pruža nadu učiteljima – pri švicarskom Federalnom institutu za tehnologiju (EPFL) – Innovation Center (Lausanne, Švicarska).
  • Izvor: soyouwanttoteach.com