Jučer-danas-sutra
OVIH 15 SAVJETA ZA OCJENJIVANJE UŠTEDJET ĆE VAM VRIJEME
Upomoć! Iscrpljena sam i budna dokasna svake večeri!
objavljeno: 9. veljače 2018.

Ako ste iscrpljeni zbog toga što ostajete dugo budni zbog ocjenjivanja učeničkih radova svake večeri u tjednu, odložite crvenu olovku i pročitajte ove savjete drugih učitelja koji će vam olakšati i ubrzati vaš proces ocjenjivanja testova, eseja i dr.

  •  OBILJEŽITE UČENIČKE RADOVE

Ellen L. G. Lucy, koja poučava već 35 godina, kaže da je najbolji učiteljski alat koji je ikada kupila, na preporuku kolege, bio gumeni žig na kojem piše „Vidjela gospođa Lucy”. Ona obilježi radove učenika koje je pregledala – ali nije sasvim ispravila – da bi učenici i roditelji bili svjesni. Ako ne želite kupiti žig, poslušajte savjet Melisse Redden: Jednostavno stavite veliku kvačicu na učeničke radove u nekoj primjetnoj boji. „Roditeljima na početku školske godine kažem da će jedine ocjene biti u obliku zaokruženog broja”, kaže Redden.

  •  KODIRANJE BOJOM

Učenici u razredu Jaime Hales kodiraju svoje eseje bojom prije nego što ih predaju. Ona od njih traži da podcrtaju glavu ideju u jednoj boji, dokaze u drugoj boji, a ključni vokabular u trećoj boji. „To ih prisiljava da se pobrinu da imaju sve što je potrebno prije nego što predaju svoj rad”, kaže Hales. „Ja mogu skenirati eseje kako bih provjerila jesu li sve boje uključene.”

  •  KORISTITE SKENER

Za ocjenjivanje pitanja s višestrukim odgovorima, možete si uštedjeti sate napornog rada pomoću skenera. Današnji su skeneri prijenosni pa kod kuće možete ocijeniti radove ako to ne stignete obaviti u školi. Obično dobijete i besplatni software koji izbacuje izvještaj o rezultatima učenika. Stoga, umjesto da sortirate svaki test, možete brzo pregledati izvještaj skenera kako biste pronašli česte pogreške i područja koja morate ponoviti s učenicima.

  •  PODIJELITE KEMIJSKE OLOVKE U BOJI

Neka učenici sami ocijene vlastite testove s višestrukim odgovorima koristeći kemijske olovke u boji, poput crvene ili zelene. Ronni Jones je rekla da ona svojim učenicima kaže da stave svoje kemijske na pod i zatim zatraži od učenika u koje ima najviše povjerenja da budu nadzornici. Ona voli ovaj sustav zbog toga što djeci pruža trenutne povratne informacije. „Vi i dalje morate provjeriti da biste bili sigurni da su učenici bili iskreni”, kaže Heather Galiszewski, koja također koristi ovu strategiju. „Svojim učenicima kažem da će automatski dobiti nedovoljan vidim li bilo što drugo osim crvene olovke u njihovim rukama.”

  •  OCJENJUJTE DIO PO DIO

Kada Rebecca Bolton ocjenjuje zadatke ili testove svojih učenika, ona prvo ocjenjuje sva pitanja s višestrukim odgovorima za svakog učenika. Zatim kreće na drugu sekciju itd. Kaže da su obično potrebne otprilike dvije minute po učeniku da bi ocijenila njihove testove iz fizike.

  •  USPOREDITE RADOVE POMOĆU TOČNIH I NETOČNIH ODGOVORA

Ako ocjenjujete zadatke, a ne testove, ispravljajte jedan rad uz drugi. Ellen L. G. Lucy naučila je ovu tehniku od prijatelja učitelja. Primjerice, stavite radove bilo koja dva učenika jedan kraj drugoga, pronađite gdje se odgovori razlikuju, a zatim provjerite da biste vidjeli koji je ispravan. Lucy kaže da joj ova tehnika pomaže da uoči najviše pogrešaka.

  •  DAJTE UČENICIMA DOVOLJNO PRAZNOG MJESTA ZA ODGOVOR

„Kada sam prvi put počela predavati, mislila sam da trebam proučiti svaki proces o svakom problemu za svakog učenika”, kaže učiteljica matematike Cindy Bullard. Ona je počela dodavati praznine za odgovore da bi se mogla brzo fokusirati na područja u kojima su učenici trebali potporu. „Ako imaju ispravne odgovore, brzim pogledom mogu utvrditi jesu li njihov proces i bilješke točni”, kaže Bullard.

  •  RAZMIJENITE I OCIJENITE

Sarah Mattie svojim učenicima kaže neka na testove napišu svoj identifikacijski broj umjesto imena. To joj, kada od učenika traži da zamijene testove i isprave ih, ne samo uštedi vrijeme, već i ocjene ostanu povjerljiva informacija.

  •  NEMOJTE OCJENJIVATI SVE

Caitlin Valesco umjesto skupljanja radova učenika na kraju sata jednostavno prošeta učionicom te provjeri jesu li zadatci završeni. Kimberly Darron ocjenjuje domaću zadaću koristeći kodiranje bojom – zelenu točkicu za 100 posto završeni rad, plavu točkicu za 50 posto završenog rada te crvenu točkicu za 0 posto završenog rada.

  •  PROVJERA NA LICU MJESTA TIJEKOM LEKCIJA

Ellen L. G. Lucy često svojim učenicima podijeli pločice i markere (ili koriste sličnu aplikaciju na svojim iPadovima) da bi proradili matematičke probleme i dignuli svoje odgovore u zrak. „Dobra je stvar u vezi s time što možete odmah vidjeti tko razumije koncept, ne samo putem točnih odgovora već i time tko prvi digne svoju ploču”, kaže Lucy.

  •  POREDAJTE ZADATKE PO ABECEDI

Jedan od zadataka učenika u učionici Anite Schmuecker jest da poreda sve predane testove i radove po abecednom redu. Ona kaže da joj to pomaže brzo unijeti rezultate nakon što ih ocijeni.

  •  SMANJITE OCJENJIVANJE DUGIH ZADATAKA

Na dužim zadatcima Michelle Turner izabere nasumičnih 10-15 pitanja i ocijeni ta pitanja umjesto cijelog zadatka. Ona kaže da odabere različiti niz pitanja za svakoga pojedinog učenika.

  •  OMOGUĆITE VERBALNE POVRATNE INFORMACIJE

„Počela sam pružati više verbalnih povratnih informacija svojim učenicima”, kaže Christa Barberis. „Ocjenjivanje treba biti nešto što učenicima može koristiti i to mora biti autentično”, kaže Barberis. Ona obično pruža povratne informacije u vezi s jednim aspektom zadatka koji je učenik dobro napravio i jednim u kojem mu je potrebno poboljšanje.

  •  KORIŠTENJE GLASOVNOG TIPKANJA ZA DIKTIRANJE SVOJIH KOMENTARA

Kada Sancha De Burcha treba napisati opširne povratne informacije u vezi s učeničkim radovima, ona koristi opciju Google Docs za glasovno tipkanje. Skinula je aplikaciju za svoj mobitel, što joj omogućuje da jednostavno diktira svoje komentare umjesto da ih tipka ili piše. Bonus je korištenja ove metode to što na kraju imate digitalni zapis povratnih informacija.

  •  OCIJENITE SVE RADOVE PRIJE NEGO ŠTO UNESETE OCJENE

Mnogi učitelji ocijene jedan rad i ocjenu odmah unesu u imenik. Mary Elizabeth Allcron kaže da uštedi mnogo vremena tako što prvo ocijeni sve radove, a zatim otvori elektronički imenik i unosi sve ocjene odjednom.

…………………….

NAPOMENA:

  • We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com