PITALI SMO 76 RODITELJA I UČITELJA

„Koja je najvažnija vrijednost kojoj treba poučavati djecu?”

utorak, 13. veljače 2018.

Prije nego što dobijemo djecu veselimo se svim lekcijama kojima ćemo ih poučiti i vrijednostima koje ćemo u njih ugraditi. Ali jednom kad dobijemo djecu, naši se dani čine kraćima i vrijeme leti brže nego što smo zamišljali.

„Koja je najvažnija vrijednost kojoj treba poučavati djecu?”

Nemamo vremena svemu ih poučiti. Ipak, mnogi roditelji, unatoč vremenskim ograničenjima, uspijevaju odgojiti zdravu i sretnu djecu fokusirajući se na vrijednosti koje su najvažnije.

Dvjema smo grupama uspješnih roditelja postavili pitanje:

■ GRUPA 1 ■  „Ako biste djecu mogli poučiti samo trima vrijednostima, koje bi to vrijednosti bile?”

■  GRUPA 2 ■  „Koja je najvažnija vrijednost kojoj treba poučavati djecu?”

Budući da smo imali kombinaciju jedinstvenih i raznolikih odgovora, izradili smo grafiku kako bismo vam predočili opće raspoloženje.

 (Imajte na umu: slični odgovori poput „ljubaznost” i „suosjećanje” spojeni su tamo gdje imaju slično značenje.)

■ NASTAVITE ČITATI KAKO BISTE VIDJELI ŠTO SU TOČNO MAME I TATE ODABRALI KAO NAJVAŽNIJE VRIJEDNOSTI ■

Evo nekoliko konkretnih uvida u odgovore na pitanje:  „Ako biste djecu mogli poučiti samo trima vrijednostima, koje bi to vrijednosti bile?”

„Izgradnja karaktera mi je osobito važna, uživam poučavati različitim vrijednostima. S obzirom na to da smo poučavali djecu od kuće, naše se poučavanje temelji na Montessori principima i vrijednosti karaktera. Moje bi tri najvažnije vrijednosti bile ljubaznost, iskrenost i odlučnost. Moja su djeca odrasli ljudi i vrlo sam ponosna što su ove vrijednosti i dalje važan dio njihova života.”

„Snažan unutarnji moralni kompas, jasno razlikovanje ispravnog od pogrešnog, osjećaj za pravednost, snažan unutarnji temelj kako bi znao reći 'ne' čak i pod pritiskom i 'da' čak i kada odluka nije najpopularnija te biti motiviran suosjećanjem i željom da pomognu drugima.”

„Hrabro prihvatiti izazov i uvijek odabrati pustolovinu, tražiti putove kojima se rjeđe putuje, imati strast za novim otkrićima i naučiti naporno raditi kako bi postigao željene ciljeve.”

„Biti autentičan u svim okolnostima, biti gospodar vlastitog života, ne kriviti druge ni za što, tražiti motivaciju iznutra, ne pokušavajući impresionirati nikoga. Ne poželjeti ništa što pripada drugima. Biti originalan, slijediti vlastitu ideju savršenog izgleda, želja, karijere, darova, imovine, postignuća.”

Evo nekih konkretnih odgovora na pitanje: „Koja je najvažnija vrijednost kojoj treba poučavati djecu?”

„Najvažnija je vrijednost kojoj poučavam djecu – ljubav. Kada se volimo, ne lažemo jedan drugome, pomažemo si, želimo jedan drugome najbolje. U tom smislu, ako sam ih naučila bezuvjetnoj ljubavi, naučila sam ih više nego ijednoj vrijednosti. Sve vrijednosti vode natrag do ljubavi.”

„Glavna je vrijednost kojoj nastojim poučavati učenike i svoju kćer – integritet. Što je integritet? Integritet pokriva mnogo drugih vrijednosti. Prva Merriam-Websterova definicija integriteta kaže: „Čvrsto pridržavanje koda osobito moralnih ili umjetničkih vrijednosti: nekvarljivost.” Integritet je krovna vrijednost. Od pojedinca traži da identificirati i rangirati vrijednosti, a zatim nastoji živjeti prema njima. Za jednu osobu čast može biti najviša; za drugu, ljubaznost može biti rangirana na prvome mjestu. Ključ je da bilo koji način osoba živi smišljeno i svjesno.”

„Često me pitaju kakav život želim svojoj djeci. Roditelji na ovakvo pitanje često odgovaraju: 'Samo želim da budu sretna'. Ali to nije sve što želim za svoju djecu. Najvažniji atribut koji želim jest da razviju otpornost. Sposobnost da se vrate nakon životnih izazova i trijumfa, otresu prašinu sa svojih ramena i krenu dalje. Najviše se nadam da će steći otpornost.”

..................

NAPOMENA

Vezani članci
Školski portal: Ono što je poučavanje postalo nije ono na što sam se obvezala

Ono što je poučavanje postalo nije ono na što sam se obvezala

S jedne strane smatram da ne mora sve do čega…

Školski portal: Poučavajte djecu tek kada za to budu spremna

Poučavajte djecu tek kada za to budu spremna

Emily nije baš zainteresirana za čitanje, ali voli plesati i…

Školski portal: Djeca koja kreću u školu ne znaju komunicirati punim rečenicama

Djeca koja kreću u školu ne znaju komunicirati punim rečenicama

… rekao je britanski ministar obrazovanja Damian HINDS u svom…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Djeca koja kreću u školu ne znaju komunicirati punim rečenicama

Djeca koja kreću u školu ne znaju komunicirati punim rečenicama

… rekao je britanski ministar obrazovanja…

Školski portal: Nagrada Soljačić uručena učenici Ivi Madunić

Nagrada Soljačić uručena učenici Ivi Madunić

Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO) nagradilo…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…