Školstvo u medijima
TEHNOLOGIJA JE IMPRESIVNA, TO NE ZNAČI DA JE AUTOMATSKI I DOBRA
Personalizirano učenje naspram personalizacije učenja
objavljeno: 23. veljače 2018.

…podijelila je njihovu ideju o personalizaciji učenja.

Prije nego što je počela govoriti bio sam skeptičan zbog toga što sam vidio ideju personaliziranog učenja na djelu u mnogim školama, gdje je učenik smješten za računalo, koje zatim na temelju informacije koje učenik unosi u računalo stvara obrazovni put za tog učenika.

Iako je tehnologija impresivna, to ne znači da je automatski i dobra. Slika učenika koji se potpuno „isključio” pred ekranom i dopustio računalu da vodi njegovo učenje – nije smjer u kojem bih želio da obrazovanje ide.

Laura je predstavila ideju personalizacije učenja, koja se više oslanja na to kako učitelj razumije učenika, izgrađuje na njegovim interesima te mu stvara prilike za učenje.  Ovo je ideja koju bih podržao.

Personalizacija učenja stvara prilike za više dubine i autentičnosti, dok je personalizirano učenje više oslonjeno na učenje samog sadržaja.

Nedavno sam napisao tekst u kojem sam iznio pet pitanja koja morate postaviti svojim učenicima na početku školske godine, a ovo su pitanja koja sam predložio:

Koje kvalitete tražite u učitelju?

  • Što pobuđuje vašu strast?

Koje je vaše jedno VELIKO pitanje na koje biste željeli naći odgovor tijekom ove školske godine?

Koje su vaše prednosti i kako ih možemo iskoristiti?

Kako za vas izgleda uspjeh na kraju školske godine?

Poanta ovog teksta bila je ta da učenje bude više personalizirano u Laurinom smislu, a ne u smislu personaliziranog učenja.

Prisjetimo se da se u riječi personalizacija nalazi riječ person (osoba). Tehnologija je moćan alat te stvara prilike koje ja kao učenik nisam mogao ni zamisliti, stoga, bili bismo ludi kad ne bismo objeručke prihvatili i dalje gradili na onome što je pred nama. Ali ako to dehumanizira naše škole, tada smo zaboravili da nismo ovdje samo zato da bismo razvijali učenike, već i ljude u njima.

  • Nemojte zaboraviti na osobu (person) u riječi personalizacija.

……………………

NAPOMENA

  • George COUROS vodeći je američki edukator u području inovativnog vođenja, poučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga The Innovator’s Mindset; Empower Learning, Unleash Talent te Lead a Culture of Creativity. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i angažiranju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama širom svijeta.
  • Izvor: georgecouros.ca