Savjeti stručnjaka
OBRAZOVANJE NA DALJINU
Miješano poučavanje osnovna je tehnologija suvremenoga obrazovnoga sustava
objavljeno: 7. ožujka 2018.

Mnogi učitelji nisu spremni odustati od provjerenih metoda poučavanja. Je li to zaista vrijedno truda?

Predlažemo pristup koji dozvoljava kombinaciju tradicionalnoga poučavanja i suvremenih tehnologija. Jedan je od živopisnih primjera takve kombinacije miješano poučavanje ili kako se popularno naziva blended learning.

Malo povijesti. Miješano poučavanje nije novi trend. Još su 20-ih godina prošloga stoljeća američki školarci s udaljenih farmi i imanja znali što je učenje na daljinu. Oni su poštom primali pisma sa zadaćom i pojašnjenjima, a potom slali rješenja. Na taj su način pisali čak i kontrolne ispite.

Već su 70-ih godina postale popularne poduke putem radioveze i slušanje radiolekcija. Tehnološki napredak nije stagnirao. Početkom 21. stoljeća u miješano su obrazovanje prodrle i informacijske i komunikacijske tehnologije.

Najbolje škole, fakulteti, čak i poslovne tvrtke razumjeli su da obrazovanje na daljinu s maksimalnim korištenjem tehnologije čak može biti kvalitetnije i produktivnije. Danas je to mješavina tradicionalnog sustava predavanja i elektroničkog obrazovanja.

    PALETA MIJEŠANIH OBRAZOVNIH MOGUĆNOSTI   

OTVORENOST. Koliko se učenika može smjestiti u razred? Najviše između 25 i 30. A ako učitelj želi dijeliti svoja znanja sa stotinama učenika? Tada pomaže jedino poučavanje uz pomoć IK tehnologija.

FLEKSIBILNOST. Učenici prestaju biti potpuno vezani za određenu učionicu ili školski prostor. Predavanja, testovi, prezentacije, internetski zadatci i drugi elementi IKT obrazovanja učitavaju se na mrežneservise (cloud) i dostupni su u bilo kojem trenutku s bilo kojeg uređaja.

NAGLASAK NA OSOBNIM KVALITETAMA. Miješano obrazovanje nije ograničen samo na gledanje videozapisa i prezentacija. Ovdje se golema uloga pridaje samodisciplini, organizaciji, motivaciji za učenje i razvoju stvaralačkoga potencijala.

UČINKOVITOST. U miješanoj tehnologiji poučavanja aktivno se koriste online testiranja u svrhu finalne kontrole ili međukontrole. Više nije potrebno na to potrošiti cijeli sat, brinuti se hoće li učenici uspjeti zapisati i riješiti zadatke. Učitelj daje lozinku ili pristup online testiranju. Učenik ih rješava s bilo kojeg računala. Nije važno, mogu rješavati od kuće (pojedini sustavi imaju zaštitu kopiranja) ili iz škole. Trenutni rezultat, analiza pogrešaka, razina uspješnosti – sve je to učitelju odmah dostupno. Štedi se mnogo vremena, koje učiteljima toliko nedostaje.

Ako i dalje s oprezom i nepovjerenjem gledate na miješano poučavanje, vrijeme je da promijenite svoje mišljenje i usmjerite se na blagodati današnjice. Možda će upravo ovaj sustav postati vaš pedagoški temelj.

………………

NAPOMENA

  • Mega Talant – ruskicentar za razvoj talenta, organizira tečajeve, olimpijade, kreativne radionice, turnire.
  • Izvor: mega-talant.com