Savjeti stručnjaka
ISTAKNIMO JAKE STRANE NAŠIH UČENIKA
Sjeme motivacije
objavljeno: 23. veljače 2018.

Motivacija može biti intrinzična i ekstrinzična. Danas se uloga učitelja promijenila i evoluirala u učitelja kao katalizatora. Oni moraju voditi, zagovarati i surađivati kako bi izazvali sustavnu promjenu i potaknuli uspjeh svih učenika. Kolektivno preuzimamo odgovornost za rad s učenicima na akademskom, osobnom i društvenom polju njihovih života.

……………..….

Pronađite posao u kojem uživate i nećete morati raditi niti jedan dan u životu.

– Mark TWAIN –

……………..….

Nažalost, nisu svi učenici jednaki po svojim sposobnostima, iskustvima, rezultatima. Svako je dijete rođeno jedinstveno, s jedinstvenim kapacitetima i inteligencijom. Oni mogu postići čuda slijedeći svoju strast u bilo kojem području po svom izboru.

Postoji duboka potreba za razumijevanjem individualnih razlika, raznolikih obrazaca učenja i funkcionalne prilagodbe u razrednu sredinu. Nisu se sva djeca rodila školarcima, naprotiv. Djeca ne bi trebala biti odbačena, ignorirana i zanemarena zbog akademskog neuspjeha niti je to kraj svijeta, kako neki roditelji misle. U djetetu trebamo tražiti druge sposobnosti. Howard GARDNER, ugledni psiholog, predložio je koncept višestruke inteligencije:

  • Verbalno-lingvistička inteligencija – dobro razvijene verbalne vještine i osjetljivost na zvukove, značenja i ritam riječi.
  • Logičko-matematička inteligencija – sposobnost konceptualnog i apstraktnog razmišljanja i prepoznavanja logičkih i numeričkih obrazaca.
  • Prostorno-vizualna inteligencija – sposobnost razmišljanja u slikama i predodžbama, precizno i apstraktno vizualiziranje.
  • Tjelesno-kinestetička inteligencija – sposobnost kontroliranja pokreta i vještoga rukovanja predmetima.
  • Glazbena inteligencija – sposobnost proizvodnje i prepoznavanja ritma, intonacije i boje zvuka.
  • Intrapersonalna inteligencija – biti samosvjestan i u skladu s vlastitim osjećajima, vrijednostima, vjerovanjima i razmišljanjima.
  • Prirodoslovna inteligencija – sposobnost prepoznavanja i kategoriziranja biljaka, životinja i drugih objekata iz prirode.

UPUTE MORAJU BITI OSMIŠLJENE DA POMOGNU UČENICIMA razviti svoje prednosti, što može probuditi samopouzdanje za razvijanje u područjima u kojima nisu jaki.

Poučavati prema višestrukim preferencijama učenja može se kada instrukcije uključuju smislene i primjerene metode, aktivnosti i ocjenjivanje. Učitelji ne bi trebali slijediti određenu teoriju ili obrazovnu inovaciju već koristiti prilagođene ciljeve i vrijednosti primjerene njihovu poučavanju i potrebama njihovih učenika. Uzimanje u obzir višestruke inteligencije i potencijala svojih učenika može pomoći učitelju personalizirati poučavanje i metode ocjenjivanja.

Dijete može biti dobro u bilo kojem području i ako se ono prepozna i posveti mu se pažnja umjesto da ga se etiketira kao lošeg učenika, može ga se slaviti kao dobrog sportaša, glazbenika, umjetnika, izvođača, glasnogovornika. Sva ova područja igraju važnu ulogu u kultiviranju različitih životnih vještina kao što su optimizam, tolerancija, timski duh, otpornost, upravljanje vremenom, ustrajnost, samokontrola, liderstvo, koncentracija, pojačana pažnja, posvećenost i obveza.

DANAS MNOGI MLADI LJUDI ŽELE BITI PRIZNATI. Zato pomaknimo paradigmu s konzervativnoga tradicionalnoga razmišljanja da prednost dajemo isključivo akademskom uspjehu i istaknimo jake strane naših učenika. Učenici su kao nebrušeni dijamanti koji dolaze u različitim oblicima i veličinama. Dobar je onaj učitelj koji ih izbrusi tako da istakne najbolje u njima i pomogne im da se razviju u kompletne osobe. Imperativ je usredotočiti se na ljudski potencijal koji leži u činjenici da svaka osoba ima jedinstvenu mješavinu sposobnosti i vještina, odnosno inteligencija. Ohrabrimo djecu da dosegnu višu razinu svoga potencijala i samoostvarenja.

………………

NAPOMENA

  • The Progressive Teacher (TPT) – mjesečni magazin namijenjen unapređenju obrazovanja u Indiji.
  • Izvor: preogressiveteacher.in