Savjeti stručnjaka
KAKO POMOĆI > PET ZNAKOVA DA UČENIK MOŽDA IMA PROBLEMA SA SLUŠNOM OBRADOM
Čak i učenici koji nemaju službenu dijagnozu možda imaju problema
objavljeno: 27. veljače 2018.

… nekog poremećaja mogu imati problema. U tekstu možete pronaći popis simptoma poremećaja slušne obrade. Uz to, pronaći ćete iskušane savjete i strategije kojima možete pomoći takvim učenicima da uspiju.

■ ZNAKOVI UPOZORENJA

Vaši bi se učenici mogli suočiti s izazovima ako pokazuju neke od ovih simptoma poremećaja slušne obrade:

1. često ne uspiju shvatiti poentu razgovora

2. imaju poteškoća s fokusiranjem u situacijama s mnogo pozadinske buke

3. imaju poteškoća s čitanjem naglas pred drugima te često imaju problema s izgovorom riječi

4. često miješaju riječi pri izgovoru

5. traže od ljudi da ponove njihova imena, upute ili pitanja.

  • Kako možete pomoći učenicima sa simptomima poremećaja slušne obrade?

Evo nekih savjeta i ideja za pomaganje učenicima koji imaju problema sa slušnom obradom:

■ KORISTITE FM SUSTAV ■

Tijekom nastave Melissa Dockery ima bežični mikrofon, dok dvoje njezinih učenika imaju prijamnik sa slušalicama kako bi poništili pozadinsku buku. Ona kaže da to pomaže učenicima da se bolje fokusiraju na njezin glas i na upute koje daje.

■ STVORITE TIHU ZONU ■

Da bi pomogla učenicima koji imaju problema sa slušnom obradom, Julie Ashely Plockot u svojoj je učionici odredila prostor u kojem se ne priča. Njezini učenici unutar tog prostora nose slušalice koje poništavaju pozadinske zvukove kako bi mogli neometano raditi.

■ OSIGURAJTE UČENICIMA UREĐAJ ZA SNIMANJE ■

Dopustite učenicima da snimaju lekcije kako bi ih kasnije mogli slušati i ponoviti ono što im nije bilo jasno. Možete poticati učenike da zapišu i vremenske oznake u trenutku kada su se izgubili u svojim bilješkama.

■ KORAK PO KORAK ■

Theresa Di Mauro preporučuje da na vrlo jednostavan način, korak po korak, zapišete upute ili popis za učenike. Kada učenici skrenu sa zadatka, mogu se referirati na vaše upute ili popis. Vi im možete podijeliti tiskanu verziju uputa ili je prikazati na PowerPoint slajdu. Rachel Selner voli staviti ljepljive papiriće na stolove svojih učenika kako bi im osigurala upute o lekciji. Caitlin Thomas preporučuje korištenje mini-ploče za upute učenicima koji imaju problema sa slušnom obradom.

■ NEKA UPUTE BUDU KRATKE I JEDNOSTAVNE ■

Suja Pav smatra da neki učenici, pogotovo oni stariji, postaju samosvjesniji u vezi s korištenjem FM sustava i uređaja za snimanje glasa. Kada se to dogodi, Pav se pobrine da njezine upute budu sažete i jasne.

■ PONAVLJAJTE, ČITAJTE NAGLAS I PREFORMULIRAJTE ■

Tijekom lekcija, nemojte zaboraviti više puta ponoviti ključne stvari. Također, pomoći može ako učenici ponove, čitaju naglas i prepričaju upute svojim riječima. Brita Sherren ponekad od ovoga napravi zadatak za cijeli razred pa učenici objašnjavaju informaciju svom susjedu u klupi. Ona cijeli proces voli učiniti zabavnim tako što kaže učenicima da izmisle vlastite profesorske glasove ili koriste niz smiješnih glasova.

■ IZRADITE TELEFONE ZA ŠAPTANJE ■

Kara Christiansen izrađuje ove uređaje tako što oblikuje plastične cijevi u obliku slova „u”. Njezini učenici šapću na jedan kraj telefona, a slušaju na drugi: „Učenici na ovaj način pričaju sami sa sobom. Ovo također funkcionira ako ih svi učenici koriste tijekom tihog čitanja – to potiče učenike da budu što tiši zbog toga što ne žele vikati u vlastite uši.”

■ KORISTITE VIZUALNE ZNAKOVE ■

Prije nego što počnete pričati, pobrinite se da vas učenici pažljivo slušaju. Uspostavite kontakt očima i stanite blizu učenika. Kada pričate, pokušajte koristiti geste i izraze lica kad god je to moguće. Također, možete koristiti vizualna pomagala, pokazivati grafike ili slike koje odgovaraju vašim lekcijama ili koristiti clipart da biste pokazali korake ili upute za neki zadatak. Možete koristiti i grafičke organizatore kao pomoć učenicima da organiziraju svoje bilješke.

Jeste li primijetili ove simptome poremećaja slušne obrade kod svojih učenika? Koje ste strategije koristili da biste im pomogli?

………………………………….

NAPOMENA:

  • We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com