Jučer-danas-sutra
21 KORISTAN SAVJET
Učinkovito upravljanje razredom
objavljeno: 1. ožujka 2018.

Bez obzira na to jeste li iskusni učitelj ili ste tek počeli raditi u školi, strategije djelotvornog upravljanja razredom iznimno su važne za stvaranje pozitivnoga obrazovnog ozračja. Stoga vam nudimo 21 savjet.

1) Budite razumni

Nije dobro strogo se držati svakog pravila. To ne vodi uvijek dobrim rezultatima. Sredina za učenje puna pravila i zabrana zahlađuje odnose između učitelja i učenika te prije ili kasnije dolazi do bunta. Ustanovili ste pravila kako biste postavili norme ponašanja, no ona nisu idealno sredstvo za upravljanje razredom.

2) Izbjegavajte eskalaciju sukoba

Recite „ne” javnom kažnjavanju. Sukob s učenikom pred očima njegovih kolega iz razreda često je neproduktivan i iracionalan. Ako se ponašanje učenika ne uklapa ni u jedan okvir ponašanja, možete ga na nekoliko minuta izvesti iz razreda na razgovor koji se može nastaviti nakon sata. U razgovoru ostanite mirni, izložite racionalne argumente i obvezatno poslušajte učenikovu poziciju. U 90 posto slučajeva sukob će biti riješen, a učenik će sačuvati svoj obraz pred vršnjacima.

3) Ne kažnjavajte za svaku sitnicu

Nemojte trošiti energiju uzalud, kažnjavajući za svaku neispravnost. Nemojte se uzrujavati zbog svake sitnice i usredotočujte se na svaki sitan postupak. Odredite svoju „crvenu crtu” koju ne treba prelaziti, a ako ju učenici i prijeđu budite spremni sustavno i dosljedno navoditi svoje zahtjeve.

4) Ne uzrujavajte se

Ostanite mirni i radite svoj posao. Kada vam se čini da je sve izvan kontrole, još uvijek imate mogućnost kontrolirati svoju reakciju.

5) Djelujte prema planu

Uvijek imajte na umu kakvi postupci zaslužuju koju kaznu. Uvijek imajte plan. Vaši će vas učenici testirati, ali ako je vaša reakcija uvijek ista, njihova će igra brzo završiti.

6) Uključivanje

Obraćajte se učenicima po imenu i pozdravite ih pri ulasku u razred. Tako na neki način „uključujete” službeni ton u razredu, olakšavajući provedbu nastave, te praznite njihov naboj nestašluka koji su dobili na odmoru.

7) Stavite se u njihove cipele

Pokušajte s vremena na vrijeme pogledati stvari očima svojih učenika. Uvijek zapamtite da su pred vama živi ljudi, a ne roboti dužni ispunjavati vaše upute. Pokažite empatiju kako biste bolje razumjeli svoje učenike, tada će vam biti puno lakše pronaći zajednički jezik.

8) Bolje ih upoznajte

Pokušajte uspostaviti bliski odnos sa svojim učenicima i pokazati da vam je stalo. Vrijeme provedeno u uspostavljanju iskrenih odnosa s učenicima višestruko će vam se isplatiti, budite sigurni.

9) Ne napadajte „ravno u glavu”

Izbjegavajte obračun s problematičnim učenikom, ali ga probajte razumjeti. Učenici koji pokazuju devijantno ponašanje u pravilu njime prikrivaju neki drugi problem. Pokušajte saznati razloge takvog ponašanja što je moguće preciznije i pronađite zajednički jezik s takvim učenikom.

10) Bez uvreda

Ne uzimajte srcu uvredljive riječi. Svakog dana okrenite čisti list. Zapamtite to uvijek kada su pred vama djeca. Ponekad će vas htjeti povrijediti, ali nikad ne biste trebali pokazati da su uspjeli.

11) Učinite roditelje svojim saveznicima

Ne bojte se komunicirati s roditeljima. Ne javljajte im se samo kad se želite požaliti na učenika, već i kako biste im priopćili o njegovim uspjesima ili jednostavno kako biste im kazali kako su dobro odgojili dijete.

12) Postavljajte jednostavna pitanja

Postavljajte učenicima jednostavna pitanja kako biste im pomogli da se osjećaju ugodnije. Budite im prijateljski naklonjeni. Odnos je vrlo važan kako bi se oni osjećali slobodnije uz vas. Organizirajte spontane rasprave o apstraktnim temama i postavljajte jednostavna, usmjeravajuća pitanja. To će potaknuti njihov interes i imat će povjerenje u vas.

13) Međusobno uvažavanje

Uvažavanje treba biti zlatno pravilo vašeg razreda. Odnosite se prema svojim učenicima onako kako biste htjeli da se oni odnose prema vama. Odgajajte u vašim učenicima takav odnos jednih prema drugima. Prije nego što kažete nešto nekome, razmislite o tome kako biste se vi osjećali kada biste to čuli od nekoga drugoga.

14) Budite dosljedni

Budite dosljedni u provođenju disciplinskih mjera. Pravila trebaju biti ista za sve, uključujući i vas. To će stvoriti ozračje povjerenja i jednakosti.

15) Naučite upravljati promjenama/prijelazima

Promjena ili prijelaz s grupnog na individualni rad, s izučavanja teorije na praktične zadatke. Svaki je prijelaz moguće razlomiti na etape kako bi se osigurala bolja kontrola nad svakim procesom prijelaza.

16) Budite fleksibilni

Nemojte inzistirati na jednom načinu prijenosa informacija. Mnogi iskusni učitelji formiraju vlastite metode prijenosa informacija. To s vremenom može početi uvlačiti dosadu u vaše učenike. Unesite raznolikost! Kada proces učenja postaje previše predvidljiv, pojavljuju se i problemi s ponašanjem.

17) Budite jasni

Stremite jasnoći, razlučivosti i jednostavnosti. Ako želite privući pažnju učenika, morate se potruditi maksimalno jasno i jednostavno izlagati gradivo. Osim toga, učenici trebaju razumjeti zašto nešto uče i što time dobivaju.

18) Timski rad

Potaknite učenike da rade zajedno, koristeći nagrade. Podijelite razred u timove i bilježite njihov uspjeh u posebnoj javno izloženoj tablici. Možete i oduzimati bodove timu čiji član krši disciplinu i na kraju dana izračunati bodove. To će potaknuti učenike na timski rad i svaki će pojedini učenik nastojati ne iznevjeriti svoj tim.

19) Suradnja s kolegama

Ne bojte se tražiti pomoć. Postavljajte pitanja i obraćajte se za pomoć kolegama. Niste obvezatni znati i moći sve na svijetu. Vjerojatno će vam više pomoći iskusniji pedagozi koji su se već susretali s istim problemima. Ne ustručavajte se upitati ih za pomoć.

20) Raspoloženje je zarazno

Ulaskom u učionicu ostavite svoje probleme iza vrata. Vaše se raspoloženje prenosi na vaše učenike. Ako na svaki mogući način pokazujete da vam nije do nastave, kako možete očekivati zainteresiranost i marljivost učenika?

21) Pokažite da vam je njihov uspjeh važan

Pokažite učenicima da ste iskreno zainteresirani za njihov akademski uspjeh. Oni to moraju znati.

………………

NAPOMENA

  • Mega Talant – ruskicentar za razvoj talenta, organizira tečajeve, olimpijade, kreativne radionice, turnire.
  • Izvor: mega-talant.com