Jučer-danas-sutra
I NEIZREČENO TREBA ZNATI ČUTI
Pazite na govor tijela u učionici
objavljeno: 7. ožujka 2018.

To je nagovještaj onoga što dolazi. Vaša komunikacijska valuta je položena u vašoj učionici. Što osjećaju vaši učenici?

Djeca su vibracijski tipovi. Oni lako primaju i osjete vašu auru, vašu atmosferu i vaše veličanstvo. Djeca vide vas u vama. Da, vaša pravila izražena pokretom i načinom govora su razumljiva. Kojim jezikom govori vaše tijelo dok miruje? Pokazuju li vaši neverbalni znakovi toplinu, entuzijazam, suosjećanje i otvorenost? Ohrabruje li sudjelovanje? Doživljavate li učenike dok govore, podižu ruke ili obaraju oči? Ovo su pitanja na koja morate odgovoriti, upitati se i podijeliti sami sa sobom prije nego vi i vaši učenici uđete u učionicu.

………………..

„Najvažnija je stvar u komunikaciji čuti ono što nije izrečeno.”

– Peter Ferdinand DRUCKER

………………..

Umijete li čitati govor tijela vaših učenika? Prepoznajete li poruke „trebam pomoć” ili „dosadno mi je”? Mi imamo mogućnost razuvjeravanja, priznavanja, osnaživanja, distanciranja ili ohrabrivanja. Podizanjem obrve, kimanjem glave ili pogledom možemo krčiti pozitivne staze u učionici. Neverbalne poruke su iskrene.

Neverbalni signali mogu prenijeti samouvjerenost, prisutnost ili neusklađenost. Geste mogu biti glasne ili meke, ali njihove su poruke uvijek transparentne. Kao učitelji moramo biti u skladu s našom neverbalnom komunikacijom u učionici. To će nam pomoći da budemo sjajni odašiljači i primatelji vlastitih i učeničkih poruka.

………………..

„Ono što činite toliko je glasno da se ne čuje što govorite.”

– Ralph Waldo EMERSON

………………..

Kao učitelji, suočavamo se s mnoštvom zahtjeva. Ti zahtjevi ponekad mogu utjecati na naše zdravlje. Ipak, intuitivni smo. Znamo da naš govor tijela može izražavati dobro zdravlje, mir, sigurnost, poštenje, prijateljstvo, strpljenje, našu aksiologiju i odlučnost. Prije nego što date sve od sebe za učenike, morate to isto učiniti za sebe. U stanju smo pružiti sve od sebe kada postignemo unutarnju ravnotežu. Kako želimo biti upamćeni? Koje će pridjeve učenici koristiti kada budu opisivali prostor za učenje kojim vi upravljate? Njegujete li se? Jesu li vaši zubi, nos, uši, kosa i nokti čisti? Zrači li vaše radno mjesto dobrodošlicom? Sve to pridonosi atmosferi u učionici i vašem govoru tijela.

U 90. je godini života počasna profesorica dr. Adelaide Louvenia HINES SANFORD, nositeljica titule Regent-at-Large, članica odbora New York State Board of Regents, rekla: „Što osjećamo prema sebi i drugima važnije je od svega. Prije nego što počnete poučavati povijest, znanost, matematiku ili čitanje, vi poučavate tko ste vi. Djeca vas vide. Vide vašu veličinu, oblik, boju, vaše obrise, kako prihvaćate sami sebe i kako se nosite sami sa sobom. Nije im stalo do toga koliko znate sve dok ne saznaju koliko vam je stalo. Jednom kad shvate da vam je stalo, možete postati njihov uzor.”

Vaši školarci trebaju vašu potvrdu i traže da date najbolje od sebe. Uvjerena sam da će vas tada vaši učenici slušati, učiti, dijeliti s vama, uživati i napredovati.

………………

NAPOMENA

  • Teach Middle East Magazine – portal namijenjen učiteljima i obrazovanju na Bliskom istoku, ali i šire.
  • Izvor: teachmiddleeastmag.com