Savjeti stručnjaka
UVIJEK SE MOGU PRONAĆI PRAVA RJEŠENJA
Savjeti za učitelje o domaćoj zadaći
objavljeno: 12. ožujka 2018.

Za većinu učenika, jednom kada školski dan završi, na red dolazi domaća zadaća. Međutim, završavanje domaće zadaće može biti jednako stresno za nastavnike kao i za učenike.

Postoji niz razloga za to, od nedostupnih roditelja i nedostatka prostora na kojem bi dijete pisalo domaću zadaću do izvanškolskih aktivnosti i poslova te drugih odgovornosti, što sve dodatno komplicira ovaj problem.

Postoje stvari koje možete napraviti da biste se borili protiv ovog trenda. Nudimo pet prijedloga koji vam mogu pomoći da ohrabrite učenike da završe svoje zadatke.

1) NEKA UČENICI ZAVRŠE DIO DOMAĆE ZADAĆE NA SATU.

Brian BONKOWSKI, učitelj osmog razreda, poučava već 25 godina. Tijekom posljednjih pet godina Bonkowski je minimizirao količinu domaće zadaće koju učenici moraju napraviti izvan učionice.

„Postoji sve više djece koja kod kuće nemaju podršku za pisanje domaće zadaće”, kaže Bonkowski. „Stoga od njih zahtijevam sve manje rada izvan učionice. Velik je dio toga pitanje poštenja, želim biti pošten prema djeci koja ne mogu otići kući i jednostavno raditi na domaćoj zadaći, jer za to nemaju uvjete.”

2) UČINITE UČENJE TAKVIM DA SE UČENICI MOGU POVEZATI S NJIME.

Vjerojatnije je da će učenici završiti svoju domaću zadaću ako su zainteresirani za određenu temu. „Dobar je dio učiteljskog posla biti zabavljač – morate biti smiješni da biste prenijeli nešto u obliku priče”, kaže Bonkowski. „Time učenicima pružate više prilika da se sami uključe u priču – kako bi bilo biti lik u priči – umjesto nekih suhoparnih činjenica koje nemaju nikakve veze s njihovim životima.”

Npr. kada poučava učenike o zakonodavstvu, Bonkowski odabere jednog učenika u razredu koji će glumiti osumnjičenoga za pljačku. Oni potom raspravljaju o tome kako bi policija mogla reagirati i uhititi osumnjičenoga, zatim o procesu dobivanja naloga i pravima nekoga tko je optužen za zločin. „To je mnogo zanimljivije i zabavnije od čitanja suhoparnih zakona”, kaže Bonkowski. Kada ih uključimo u nastavu na ovaj način, učenici će vjerojatnije završavati dodatni posao povezan s lekcijom.

3) PRUŽITE UČENICIMA JOŠ JEDNU PRILIKU… PONEKAD.

Don FULMER, učitelj u Srednjoj školi Roselle, obično svojim učenicima daje test s pet pitanja kojim provjerava jesu li kod kuće pročitali zadano štivo. Ako učenik ima problema s obavljanjem svojih zadataka, Fulmer će popričati s njim i pitati ga u čemu je problem. Ovisno o odgovoru, ponekad daje novih pet pitanja i dopušta učeniku da ponovno piše test. Dobivanje ove druge prilike može motivirati učenika da ne odustaje od svog napretka.

4) UKLJUČITE DRUGE ODRASLE.

„Roditelji su vaš najveći saveznici”, kaže Fulmer. „Roditelje ne kontaktiram odmah, ali ako učenik nije napisao nekoliko domaćih zadaća zaredom, tada zovem roditelje i nakon toga učenik obično predaje domaću zadaću na vrijeme.”

Međutim, ponekad to nije dovoljno.

Ako je učenik uključen u neku izvannastavnu aktivnosti, Fulmer će popričati s osobom koja vodi tu aktivnost. „Možda će ta osoba moći doprijeti do učenika ako to već ja ne mogu.”

5) POVEŽITE SE S UČENICIMA KROZ NJIHOVE INTERESE.

Čak i ako učenik nije uključen u izvannastavnu aktivnost, povezivanje s učenicima kroz njihove osobne interese može ih pomoći motivirati, zbog toga što to pokazuje da marite za njih. Na primjer, Fulmer nije bio uspješan u pokušaju da dopre do određenog učenika, a zatim je otkrio da voli električne gitare, ali nije imao vlastitu.

Stoga je Fulmer povezao učenika sa školskim učiteljem glazbenoga, što je naposljetku dovelo do formiranja Kluba za zračnu gitaru. Fulmer je također dao učeniku knjigu o povijesti električne gitare i životima poznatih gitarista. Svojim je interesom za učenikov privatni život Fulmer ostavio puno veći trag na učenika nego kada mu je rekao: „Zaista trebaš predati svoju domaću zadaću sutra.”

„Morate zapamtiti da je ovo ljudski posao, mi se bavimo ljudima”, kaže Fulmer. „Ne proizvodimo gotove proizvode na pokretnoj traci. Mi stvaramo vođe 21. stoljeća. Stoga ne smijemo zaboraviti biti ljudi.”

……………………..

NAPOMENA

  • NEA je organizacija koja pomaže poboljšati živote učitelja, omogućujući im da se usredotoče na svoje učenike.
  • Izvor: neamb.com