ONI TREBAJU UČITELJA SA STAVOM

Zaboga, usudite se biti strog učitelj!

ponedjeljak, 12. ožujka 2018.

Ja sam strog učitelj. Ako je vaše dijete u mom razredu, imam određena očekivanja od njega. Očekujem da kod sebe ima svoje materijale i ne, neće imati vremena vraćati se do svog ormarića po olovku…

Zaboga, usudite se biti strog učitelj!

… očekujem da ima poštovanja i kaže „molim” i „hvala”, da bude miran i poslušan na mom satu, na kojem imam raspored sjedenja, očekujem da podigne ruku kada poželi nešto reći, da piše domaću zadaću, koju ja zadajem i provjeravam, očekujem da počisti za sobom, da ne govori ružno o drugim učenicima, da skloni mobitel te da se ne žali, već da radi.

  • Očekujem mnogo od njega.
  • Jer ja sam strog učitelj, imam mnogo očekivanja.
  • Jer sam strog učitelj, moja se očekivanja obično ispunjavaju.
  • Jer sam strog učitelj, moji učenici u procesu ispunjavanja mojih očekivanja postaju bolji.
  • Sve to zato što sam strog.
  • Nisam uvijek bio strog učitelj.

Nekada sam mrzila pomisao na to da budem strog učitelj. U duši sam introvertirani hipi. U prvim godinama poučavanja pokušala sam biti introvertirani hipi učitelj. Jako sam u tome podbacila.

Dakle, nisam mogla poučavati kao hipi. Godinama sam istraživala najbolje obrazovne umove i postala strog učitelj. Razmišljala sam o najboljim učiteljima koje sam imala (zanimljivo, jedino se njihovih imena sjećam) i shvatila sam da im je jedna stvar zajednička – svi su bili strogi. Uskoro sam potom razvila način razmišljanja strogog učitelja.

DONOSIM VAM MANIFEST STROGOG UČITELJA U PET ISTINA.

■  BITI STROG = IMATI VISOKA OČEKIVANJA

Kada sam bila dijete, išla sam na karate. Moj sensei bila je starija japanska gospođa, visoka poput 10-godišnjeg dječaka, koja je bila stroža od bilo koje osobe koju sam poznavala. Ako ste zakasnili na trening, makar i dvije minute, morali ste trčati 20 krugova oko dvorane! Ako ste čavrljali dok je ona predavala, dodatnih 20 krugova!

Dok sam trčala krugove koje mi je naredila moja sensei za nešto što sam smatrala sitnim prekršajem, mrzila sam ju. Željela sam ju lansirati u svemir. Zamišljala sam ju kako slijeće u neku crnu rupu na Marsu. A onda se dogodila čudna stvar, „rasturala” sam u karateu. Bila sam jača, brža, zdravija. Zaradila sam crveni pojas. Bila sam ponosna na sebe. Shvatila sam da naša škola karatea ima najviše pobjednika na natjecanjima.

Čak sam i kao dijete uvidjela – sensei je imala visoka očekivanja. Bila je stroga, jer je očekivala da budem najbolja. Nije tolerirala ništa manje od moga maksimuma. Sensei, stroga niska starica kakvom sam ju smatrala, bila je jedan od najboljih učitelja koje sam ikad imala.

  • Pitanje: Što bi bilo da je sensei tolerirala moje kašnjenje, brbljanje, lijenost s blagim osmijehom, šalom, odobravanjem u očima?
  • Odgovor: Mediokritet.

„Odnosite se prema čovjeku kakav on jest pa će takav i ostati. Odnosite se prema čovjeku kakav bi trebao postati i on će postati to što treba postati.”

■  BITI STROG ≠ BITI NASILNIK

Učitelji koji znaju da bi trebali biti stroži ponekad mogu zamijeniti strogost sa zlostavljanjem. Oni govore sami sebi da ne mogu biti poput ravnatelja Trunchbulla iz filma Matilda, koji tjera djecu da se vrte za svojim prasećim repićem, tjera ih da jedu nenormalnu količinu čokolade, zatvara ih u ormare ukrašene oštrim noktima, izvikuje uvrede.

Ali tu se varaju.

Ravnatelj Trunchbull nije pravi strogi učitelj.

Pravi strogi učitelj strog je iz ljubavi. Najbolji je primjer moja osnovnoškolska učiteljica glazbenog. Gospođa C. bila je opako stroga. Nije progovarala dok nije čula mrtvu tišinu. Tjerala je zbor sto puta da tiho stupi na pozornicu, inzistirala na uniformi, u suprotnom smo morali napustiti probu, nije dopuštala da ponavljamo pogreške.

Gđa C. također je pokazivala da joj je stalo do nas. I dan danas se sjećam jednoga našega gostovanja sa zborom na koje sam išla bez džeparca, jer si ga moja obitelj tada nije mogla priuštiti. Otišli smo zajedno u trgovinu slatkišima. Gđa C. primijetila je kako gutam slatkiše očima, pozvala me na stranu i utisnula mi novčanicu od pet dolara u dlan.  

  • Pitanje: Što bi se dogodilo da se Gđa C. držala svojih do neba visokih očekivanja i strogoga stava, a da nam se pritom nikad nije osmjehnula ili razgovarala s nama?
  • Odgovor: Mržnja, pobuna.

„Upravljajte svojim razredom željeznom rukom u baršunastoj rukavici.”

■  MOJE JE DA ME POŠTUJU, A NE DA IM SE SVIĐAM

Biste li radije da vas poštuju ili da im se sviđate?

  • Ako vas vaši učenici vole, smatraju da ste „dobri, ugodni, zabavni”...

Ako vas vaši učenici poštuju, oni će vam se duboko diviti zbog vaših sposobnosti, kvaliteta, postignuća.

Ostavite na trenutak ego sa strane i razmislite o tome što vaši učenici doista trebaju.

Oni trebaju mentora, primjer ostvarene osobe s jasnim granicama, osobe koja postavlja visoke standarde i sebi i drugima, osobe koja vrednuje znanje i obrazovanje toliko da ih tretira kao svetu stvar, trebaju učitelja sa stavom.

■  CILJ JE BITI PRIJATELJSKI NAKLONJEN, NE PRIJATELJ

  • Učenici ne trebaju prijatelje. Već ih imaju.

Prečesto vidim nove učitelje koji ulaze u prijateljsku zamku s učenicima. Žele biti obožavani poput nekoga popularnoga klinca u školi. Oni čine stvari poput prosipanja hvale tamo gdje nije zarađena, dijeljenja slatkiša, privatnih informacija. Da bi postigli popularnost, brzo se odriču domaće zadaće i spuštaju očekivanja.

Trebali bi usvojiti prijateljski naklonjen stav prema učenicima, što je primjerenije odnosu učitelja i učenika, trebali bi razgovarati o očekivanjima učitelja, podijeliti neke svoje interese, oduševljeno prepričavati neku odličnu knjigu.

Nemojte se gurati na plesni podij i nositi poderane traperice.

………

„Poštujte sebe i drugi će poštovati vas.”

– KONFUCIJE

………

  • Težite uspjehu, ne njihovu prihvaćanju.

Ne dopustite da vaš ego prevlada. Vaš ego želi sviđanje, osmijehe, hvalu.

Vaš ego želi prihvaćanje.

Neka vaše srce i duša preuzmu vodstvo.

  • Vaše srce i duša žele da vaši učenici uspiju.

Možete voljeti svoje učenike održavajući uvjete pogodnima za učenje, poučavajući ih vještinama potrebnima u stvarnom životu, unapređujući njihovo čitanje, pisanje i razmišljanje.

Svoju svrhu kao učitelj koji mijenja živote možete ispuniti tako što ćete biti strog učitelj i dijeliti svoju strast bez isprike.

  • Učitelji, usudite se biti strogi bez ustručavanja.

..................

NAPOMENA

  •  Blackboardtalk – blog namijenjen učiteljima.
  • Izvor: blackboardtalk.com
  • Photo by Redd Angelo on Unsplash
Vezani članci
Školski portal: To su kvalitete odličnih učitelja

To su kvalitete odličnih učitelja

Da bi bio uspješan, odličan učitelj mora imati: ■  ZANIMLJIVU…

Školski portal: Bit će gore

Bit će gore

[ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine ] … neosmišljene…

Školski portal: Kvaliteta rješenja u znaku nepodnošljivog obrazovnog apsolutizma

Kvaliteta rješenja u znaku nepodnošljivog obrazovnog apsolutizma

… odabira i uporabe udžbenika u školama. To smo zaključili…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Razredna pravila Opre Winfrey

Razredna pravila Opre Winfrey

Stoga smo pronašli neke od najboljih…

Školski portal: To su kvalitete odličnih učitelja

To su kvalitete odličnih učitelja

Da bi bio uspješan, odličan učitelj…

Školski portal: Bit će gore

Bit će gore

[ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…