Jučer-danas-sutra
VAŠA NAJBOLJA STRATEGIJA ZA UPRAVLJANJE RAZREDOM
„Što sam inovativniji, bolje upravljam razredom”
objavljeno: 15. ožujka 2018.
  • Kad budete imali vremena, pročitajte komentare na njegovu objavu.

Najvažniji aspekt onoga što je objavio nije to da se svi učitelji slažu s njim, već da svi raspravljamo o tome, zbog naših učenika i nas samih.

Za mene je to dobra stvar zbog toga što se moramo više usredotočiti na postavljanje visokokvalitetnih pitanja, a zatim pronaći jedan uvjerljivi odgovor.

Svaka je zajednica drukčija i mora unijeti vlastiti kontekst u raspravu.

Ja sam predložio jednu suptilnu promjenu u ovom tweetu za koju mislim da je bitna:

 

Zamijenite riječ „djeca” s „učenicima” i to bi se moglo primijeniti i na profesionalno učenje.

Razmislite o tome…

Jesmo li mi kao učitelji mnogo bolji od učenika na koje se žalimo kada nam je dosadno u našem profesionalnom učenju? Ja bih se obično isključio na seminaru o profesionalnom razvoju kada me nisu potaknuli na razmišljanje, uključili me ili osnažili moje razmišljanje.

Svaki učitelj koji ovo čita vjerojatno je napravio isto, bilo to pomoću elektroničkog uređaja ili „ocjenjivanjem” učeničkih radova. Gledao sam kako učitelji izlaze sa seminara da bi se javili na telefonski poziv, znajući da bi mnogi od tih učitelja bili ljuti kada bi učenik napravio isto.

To ne znači da učenici i učitelji ne bi trebali snositi nikakvu odgovornost za svoje učenje.

Ali ne možete nekoga prisiliti da uči.

Kao učitelj, nešto nad čime imate najviše kontrole nisu vaši učenici, već iskustvo koje stvarate za te učenike.

Već godinama postavljam ovo pitanje sebi i drugim učiteljima:

  • Biste li željeli provesti cijeli dan učeći u vlastitoj učionici?

Najteži je dio u vezi s ovim pitanjem što na njega ne možemo odgovoriti s da ili ne, već ga moramo stalno postavljati u našoj praksi.

Jedna vrsta iskustva u učionici ne funkcionira za sve učenike, stoga je ovo pitanje zamišljeno kao izvor stalnog osvrtanja na vlastitu praksu.

U srži svega ovoga NIJE PITANJE kako „upravljamo” našim učenicima, VEĆ kako ih uključujemo i osnažujemo. Ono što me nikada nisu eksplicitno naučili na fakultetu bilo je to da je odlično poučavanje i učenje uvijek najbolji način upravljanja razredom.

Ne vjerujete mi?

Zapitajte se – kada ste bili učenik, tijekom kojih ste satova najviše remetili nastavu, a tijekom kojih ste se „bolje” ponašali?

Ja znam da sam bio grozan na satovima na kojima sam imao poteškoća s gradivom te umjesto da me drugi vide kao „učenika koji se trudi”, etiketa „razrednoga klauna” činila mi se mnogo više zanimljivijom.

Umjesto da uvode razne odluke u vezi s „mobilnim uređajima ” ili strategije za upravljanje ponašanjem, škole bi trebale tražiti načine ne koje mogu stvoriti autentična iskustva poučavanja i učenja zbog kojih će naši učenici biti uzbuđeni i motivirani.

Jedan od najboljih učitelja koje sam poznavao rekao je nešto što nikada nisam zaboravio:

„Što sam inovativniji, to bolje upravljam razredom.”

Ova izjava vrijedi za sve razine učenja.

…………………………

NAPOMENA

  • George COUROS vodeći je američki edukator u području inovativnog vođenja, podučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga The Innovator’s Mindset; Empower Learning, Unleash Talent te Lead a Culture of Creativity. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i angažiranju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama širom svijeta.
  • Izvor: georgecouros.ca