Jučer-danas-sutra
ONI SU MNOGO VIŠE OD POTEŠKOĆA I IZAZOVA S KOJIMA SU SUOČENI
Prednosti svojstvene novim učiteljima
objavljeno: 16. ožujka 2018.

Ako pogledate knjige namijenjene novim učiteljima, uočit ćete trend: desetci tih knjiga, uključujući pet najprodavanijih na Amazonu u ovom trenutku, imaju neki oblik riječi „preživjeti” u naslovu ili podnaslovu.

Zapravo, osim knjiga za preživljavanje u divljini, nijedan drugi žanr ne koristi ovu riječ tako liberalno.

Ovaj stalni pritisak na preživljavanje govori nešto važno u vezi s načinom na koji obrazovna zajednica gleda na nove učitelje. Na kraju, ono što ih općenito definira nisu njihove vještine i doprinosi već stvari koje moraju preživjeti: borbe s učenicima, dugi dani i pogreške.

Svatko tko je bio novi učitelj zna da su borbe, pogreške i vrlo dugi dani veliki dio prvih nekoliko godina u ovome poslu. Nedavni članak u časopisu Atlantic priča o tome kako novi učitelji često preskaču obroke i žrtvuju slobodno vrijeme samo da bi „održali glavu iznad vode”, a ipak mnogi od njih imaju poteškoća s učinkovitošću.

Iako je to dio priče, to ne bi smjela biti cijela priča. Svake godine novi učitelji rade mnogo više od jednostavnog preživljavanja u učionicama i pokušaja kontroliranja učenika. Oni također stvaraju i inoviraju, povezuju se s učenicima i inspiriraju ih, daju novi život starom kurikulumu – ali ove stvari nikada ne završavaju u naslovu nekog teksta.

Ovaj jednostrani pogled na nove učitelje ozbiljan je problem zbog toga što stalno stigmatiziranje zbog njihovih nedostataka može ostaviti traga na novim učiteljima i poslu koji rade.

Postoji snažna veza između niskog morala učitelja i loše uspješnosti učenika. Štoviše, osjećaji nesposobnosti koji često idu uz probleme vezane uz prvu godinu poučavanja mogu ozbiljno utjecati na živote novih učitelja i igrati značajnu ulogu u tome zašto 50 posto novih učitelja napušta profesiju u prvih pet godina karijere.

Jedna od najvećih stvari koje mentori novih učitelja mogu napraviti da bi pomogli svojim mlađim kolegama jest da im pokažu da su oni mnogo više od poteškoća i izazova s kojima su suočeni. Mi se moramo pobrinuti da oni uvide svoj doprinos i pokazati im kako bolje iskoristiti svoje snage i prednosti.

U knjizi Embarrassment: And the Emotional Underlife of Learning”, autor Thomas NEWKIRK raspravlja o tome kako nam, čak i ako imamo samo jednu prednost, to može pružiti samopouzdanje koje će nam pomoći da izguramo kroz najteže životne lekcije, a ispada da naši novi učitelji zaista redovito donose određene vještine i imaju neke prednosti pred učiteljima veteranima koje im pomažu da se lakše snalaze u nekoliko prvih godina.

  • ČESTE PREDNOSTI NOVIH UČITELJA

NOVI UČITELJI IMAJU NOVE IDEJE: prošlog mi se tjedna kolega povjerio da bi želio imati više novih učitelja u svojoj školi zbog toga što on i njegovi kolege često imaju problema s inovacijom.

Ovo je nešto što sam čuo i ranije, a upućuje na jednu od osnovnih prednosti mnogih novih učitelja: oni donose svježe ideje. Novi učitelji imaju nove perspektive: uz nove ideje, novi učitelji mogu koristiti svoje svježe perspektive kako bi prepoznali praznine koje oni u školi ne vide. Tijekom svoje prve godine poučavanja radio sam u maloj školi koja je imala nekoliko sportskih ekipa, ali nitko nije predstavljao školu u trčanju. Trčanje je igralo veliku ulogu u mom životu, a činjenica da škola nije imala trkače užasavala me, stoga sam odlučio osnovati takvu ekipu.

U dvije je godine moja ekipa postala najveća u školi. Kada sam otišao, gotovo su svi spominjali osnivanje te ekipe – što je za mene bila najočitija moguća ideja – kao uspjeh koji me definirao.

NOVI SU UČITELJI ČESTO STRUČNJACI U PODRUČJIMA U KOJIMA UČITELJI VETERANI MOŽDA NISU: čak i za najpredanije veterane može biti naporno pokušavati održati korak s inovacijama i istraživanjima. To znači da dok veterani imaju prednost kada je u pitanju stečeno znanje nad novim učiteljima u mnogim područjima, novi učitelji često imaju značajno bolje razumijevanje najnovijih istraživanja, najboljih praksi i pedagoških ili tehnoloških prednosti. Ovo znanje, ako je taktično i promišljeno podijeljeno, može mnogo dodati nekom odjelu, školi ili čak i okrugu.

NOVI UČITELJI IMAJU JEDINSTVENU REZERVU ENERGIJE: netko tko je bio u vezi deset tjedana vjerojatno će imati drukčiju vrstu energije od nekoga tko je proveo posljednje desetljeće čak i u najčvršćoj vezi. Isti princip vrijedi za nove učitelje, koji, zbog toga što je njihovo putovanje svježe, često imaju jedinstveni oblik energije. Ovo im izobilje može pomoći da se povežu s učenicima i inspiriraju ih, a učenike često privlači njihova energija i uzbuđenje, koje čak ni najsnalažljiviji veterani ne mogu postići.

………………..

NAPOMENA:

  • Portal EDUTOPIA mrežna je zajednica koja promiče i dijeli znanje o obrazovnim temama. Autori portala ističu projektno orijentirano učenje, profesionalni razvoj učitelja, društveno i emocionalno učenje, integraciju tehnologije itd.
  • Izvor: edutopia.org