Školstvo u medijima
VELIKA RAZLIKA IZMEĐU TIMSKOG I GRUPNOG RADA
Zašto je vrijeme da kažemo ‘zbogom’ grupnom radu
objavljeno: 19. ožujka 2018.

Grupni rad podrijetlo vuče iz kinestetičkog (taktilnog) stila učenja i učenja kroz zabavu. Vrijeme je da mu kažemo ‘zbogom’, a on će vjerojatno poživjeti u nekom drugom obliku.

ZAMISLITE SLJEDEĆU SCENU: papir i pribor za pisanje nalaze se posvuda, učenici brbljaju i nemirni su te im pomalo pomahnitali pogled učiteljice svakih par minuta daje do znanja da se primire i vrate poslu. Oni uče o životu u jakobinskoj engleskoj te pokušavaju povezati to gradivo s lekcijom o Macbethu. „Polako završavajte svoje grupne radove”, kaže učiteljica naprežući glas u pokušaju da dopre do učenika.

Prezentacije su bolne. Neke skupine počinju s nezgodnom tišinom, zatim mumljanjem: „Ti čitaj, ja ne želim!” te izlikama poput „Mi nismo shvatili zadatak”.

Učiteljica proziva skupinu koja se činila najviše usredotočenom. Oni počinju čitati: „Shakespeareova  družina bila je poznata kao…”

„Ne, ne, ne.” Prekida ih učiteljica. Krivo ste shvatili.

Učiteljica zahtijeva da se svi vrate na svoja mjesta i da ih poučava brzinski u posljednjih 10 minuta sata, u pokušaju da im prenese ono što su pogrešno shvatili.

■   PROBLEMI VEZANI UZ GRUPNI RAD

Ako ste ikada čuli izjavu poput „grupni bi rad trebao biti dio svake lekcije ” ili „grupni bi se rad trebao protezati nizom lekcija” te ustuknuli, vjerujte mi, niste sami. Ako poučavate izazovnu tematiku, to će zahtijevati i poučavanje nastavnika.

Stoga, ako učenici rade nešto što ne zahtijeva vašu intervenciju…oni bi to trebali raditi kod kuće, a ne u učionici.

Grupni rad također uzrokuje probleme s ponašanjem.

Svaki put kada se neki roditelj požali u vezi s ponašanjem u razredu, koji je inače razred bez problema, odmah znam da nešto ne štima. U takvim slučajevima obično shvatim da je razred usred nekoga velikoga grupnog projekta te nije imao „normalnu” lekciju već tjednima. Sada je došlo do problema budući da je normalna struktura lekcija posve napuštena i učenici su postali nemirni i previše opušteni.

Trendovi dolaze i odlaze, ali grupni rad prkosi prolasku vremena – iako je nepodoban i neprikladan za većinu situacija.

■   OPREMITE IH VJEŠTINAMA

Grupni je rad katkad istican kao odličan primjer „vještina 21. stoljeća” te je navodno dobra priprema za radni život – ali postoji velika razlika između TIMSKOG i GRUPNOG RADA.

Biti dobar timski igrač nije nešto čemu vas grupni rad nužno poučava. Pitate se koji je najbolji način da pripremite učenike za timski rad?

Opremite ih vještinama i znanjem koje će im pomoći da dobiju kvalifikacije, da bi mogli dobiti posao i imati priliku postati dio tima.

Postoji li nešto poput dobroga grupnog rada?

Ako odlučite uključiti grupne zadatke u svoje lekcije, držite se sljedeća tri principa:

  • PLANIRAJTE VOĐENE RASPRAVE, tako da teme ažurirate i mijenjate „uživo”, umjesto da učenicima podijelite popis točaka kojima moraju proći.
  • PODIJELITE DEFINIRANE ZADATKE koji moraju biti završeni u jasno određenom vremenu.
  • OGRANIČITE VELIČINE SKUPINA na najviše tri učenika – i ograničite rješavanje zadataka na najviše 20 minuta.

……………………..

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com